Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:44

Logisch dat ze altijd iets vinden met Lechner antenne,geen paard of mens zit perfect in elkaar en er is altijd wel een zwak punt..

singasong

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:58

Hoe gaat het vandaag met Kyana?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:59

Zijn er zijdelingse foto's gemaakt van haar hoefbeen?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:13

Er zijn ook zijdelings foto's gemaakt.

Bokker Engel is ook met haar bezig geweest en geloof het of niet ; vanmorgen liep ze al weg voor die vieze spuit met medicijnen en over de stenen richting bak liep ze eigenlijk niet echt gevoelig.Ze loopt niet goed maar ze reageerd niet op de overgang naar stenen en liep vlot mee door.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:25

Ik zeg...wow! Da's best bijzonder...Ik hoop dat bokker Engel haar even een zetje in de goede richting kan geven. Fijn om te horen. Op naar de woensdag. Ik weet niet meer of ik het genoemd had, ze hadden je het al vast wel verteld maar in principe mag je geen medicijnen/druppels geven op de dag van het consult, zodat de metingen zuiverder zijn. Misschien overbodige info, maar liever te vaak gezegd dan een keer te weinig. Hopelijk kan je nu een nachtje lekkerder slapen. Wel spannend hoe ze morgen is hoor!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:37

Elpharo,is heel goed dat je dit zegt.Mag ze dan ook geen equipalazone?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:19

timokyana schreef:
Bokker Engel is ook met haar bezig geweest en geloof het of niet ; vanmorgen liep ze al weg voor die vieze spuit met medicijnen en over de stenen richting bak liep ze eigenlijk niet echt gevoelig.Ze loopt niet goed maar ze reageerd niet op de overgang naar stenen en liep vlot mee door.

Wauw, ik ben eigenlijk heel sceptisch over dit soort dingen maar in dit geval had ik zoiets van ach ja baat het niet dan schaad het niet en nu dit resultaat!

Ik ben blij dat ik het voorgesteld heb.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:22

Wat fijn dat het vandaag beter ging!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 09:29

schiet mij maar lek..Vanmorgen kwam ik aan en ik tref een hoog hinnikende paniekmiep kyana aan in de bak.Er lag nog hooi,pijnstillers gegeven en eerst de rest gaan voeren.
van een afstand galopeerde ze luid hinnikend de bak door.Ik heb ze terug gezet op de paddock,moeilijk te zien in het donker hoe ze liep maar het leek vrij vlot.
Op de paddock ging ze niet eten maar liep het pad op,weg bij de rest wat stond te eten.
Ze liep weer in telgang of nog steeds flink belabberd.Ik snap het niet.
vanmiddag kijken of ze op het harde beter loopt als op het zachte.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:30

timokyana schreef:
..............

+:)+ Zo zie je wat je op energetisch vlak kunt doen! Engel3 heeft mijn paard al verscheidene keren 'behandeld' en altijd met goed resultaat. Ook heeft ze bij mij op afstand pijn 'weggehaald' toen ik last had van mijn schouders. Het is zo bijzonder!!

V.w.b. die pijnstillers. Overleg anders morgen met Den Hoek nog even. Ik denk dat als een paard met pijn een lange reis moet maken je die niet zonder pijnstillers kunt zetten.
Laatst bijgewerkt door singasong op 27-11-11 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:33

timokyana schreef:
schiet mij maar lek..Vanmorgen kwam ik aan en ik tref een hoog hinnikende paniekmiep kyana aan in de bak.Er lag nog hooi,pijnstillers gegeven en eerst de rest gaan voeren.
van een afstand galopeerde ze luid hinnikend de bak door.Ik heb ze terug gezet op de paddock,moeilijk te zien in het donker hoe ze liep maar het leek vrij vlot.
Op de paddock ging ze niet eten maar liep het pad op,weg bij de rest wat stond te eten.
Ze liep weer in telgang of nog steeds flink belabberd.Ik snap het niet.
vanmiddag kijken of ze op het harde beter loopt als op het zachte.

Was ze nu echt in paniek of zag je de 'oude' Kyana zoals ze was toen ze goed was??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:38

Ja in het donker kan het paniek zijn en dan vergeten ze even dat ze pijn hebben en dat komt dan soms weer dubbel zo hard aan als ze rustig zijn geworden...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:02

Pijnstillers zijn ook niet toegestaan anders kunnen ze idd niet goed meten.
Alleen gewoon voer die ochtend zonder toevoegingen van vitamine of medicijnen dus ook geen pijnstillers.
Ik weet uit ervaring niet makkelijk maar je wil toch dat ze een goed beeld krijgen wat er nu aan de hand is.

Je kan ze wel meenemen en zodra je paard klaar is indien nodig geven.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:20

Haar hoefzool hard inmiddels misschien ook wel weer wat uit!
Ik hoor iig vrij positieve berichten! Goed hoor!
Dus nu staat ze toch weer bij de rest? Dat zal haar toch wat rustiger houden mogelijk.
Die van mij moest ook is apart staan ivm kreupelheid. Geen doen, meneer rende de hele dag heen en weer en brullen dattie deed!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:38

Ja apart staan werkt bij mijn paarden ook niet,gaan ze over de zeik..Vorige winter had een van mijn merries een erg pijnlijke hoefzweer,toen heb ik haar samen met mijn andere merrie apart gezet..Dat ging erg goed..

Op energetisch vlak kun je heel veel doen,ik hoop dat Kyana er inderdaad wat aan heeft gehad..Ik heb er zelf ook erg goede ervaringen mee,werd nooit meer ongesteld(ben 34) en had last van spieren,maag,darmen en veel buikpijn..Sinds ik behandeld ben(door iemand anders)is alles weer helemaal normaal zoals het hoort..Had ik nooit gedacht,dacht altijd dat het te zweverig was..

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:43

Duidelijke taal...ze zoekt hulp bij jouw (paniekerig hinniken) wordt in haar hoofd duidelijk weer "wakker" ...wil niet terug naar de groep...maar het lichamelijke probleem moet nog steeds opgelost...
dus beschermen , zodat ze niet kan rennen/vliegen...maakt het probleem alléén maar groter/erger !
Als ze vrolijk hinnikend aan kwam was het een heel ander verhaal !!!

Misschien voelt ze zich, nu je haar overgeeft aan Engel, weer in de steek gelaten en daarom zo paniekerig....onderschat EINZEL-GÁNGERS niet...EN BINNENVETTERS ...zijn super gevoelig en telepatisch...hebben gauw contact en kunnen volledig doorslaan als ze zich verlaten voelen en juist NIET DE STEUN VAN DE KUDDE ZOEKEN/WILLEN !!!

Dan is gaan staan weven vaak het volgende probleem ,omdat zij dat met haar voorbenen niet kan zal ze zichzelf weer gaan bijten...is puur stress en frustratie wegwerken...en de gevolgen zal nog meer pijn/ongemak zijn...!

Pijnstillers verdoven ook geestelijk...wanneer was je gestopt met toedienen ? Onderschat die reactie ook niet i.v.m. lichaam en geest....Een paardenlichaam heeft zoveel mogelijkheden om te compenseren...dat gebeurt intuitief...daarom is het ook zo moeilijk om uit te zoeken waar het is begonnen...
Waak ervoor dat haar energie-banen niet zo geactiveerd worden dat ze zich lichamelijk helemaal voorbij-loopt...deze merrie kan zichzelf slopen, vanuit liefde voor in dit geval de eigenaresse...zolang het lichaam zichzelf kan genezen werkt het dus super, maar ook hier zitten risico's aan vast...
De eigenaresse weet dit zelf maar al te goed, vanuit haar eigen lichamelijke problemen in combinatie met energiek voelen...owee een dag later....!!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:35

Broadway, ik neem aan dat jij telepatisch contact met Kyana hebt gehad? Je weet het allemaal zo 'mooi' te vertellen >;)

Je uitspraken doen me heel erg denken aan iemand die geband is op bokt. Ik hoop dat ik er ver naast zit met deze gedachte!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:45

singasong schreef:
Je uitspraken doen me heel erg denken aan iemand die geband is op bokt. Ik hoop dat ik er ver naast zit met deze gedachte!
En diegene is dan vóór 2006 geband en heeft zich al deze jaren kunnen onttrekken aan deze verdenking?

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:04

singasong...Haha,ik praat met mensen, die terug willen/kunnen praten, maar die ook kunnen luisteren,observeren.overwegen en onthouden...maar diegene waar ik mee praat weet genoeg door zulke opmerkingen...krijgt ook de ogen open...
Bij Kyana gebruik ik mijn zintuigen, intuitie en ervaringen...komt géén woord aan te pas en nee, ook niet telepatisch !
Jammer, dit is zo onzinnig...

Wat wil jij met zo'n uitspraak bijdragen aan een paard met echt serieuze problemen ?
Blijf jij maar in jouw geloof en laat mij in de mijne....ieder zijn eigen ervaringen...vrij om te delen en vrij om aan de kant te schuiven...dat is het mooie van bokt !

Trouwens zo mooi is het dus absoluut niet hoor...een moeilijke puzzel waar ws 2x 2 puzzelstukjes (van 2 puzzels in elkaar verweven...) beschadigt zijn...als ik dat al zo mooi verteld heb mag jij mij nu het antwoord geven, maar wel in de topic en niet achter de schermen...

Sorry Timokyana...dit wou ik toch even recht zetten hoor, vind zulke onzinnige opmerkingen in zo'n serieuze topic altijd heel vervelend maar ja...het zij zo ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:22

Ik vind het allemaal niet zo onzinnig wat Broadway zegt..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 19:24

Ze staat nog op pijnstillers,deze zijn dus niet gestopt.
Ze was rustig vandaag,eet ook rustiger van haar hooi,rukt en plukt niet meer zo hard aan de zak.
Lopen is wisselend,ene moment kijk je uit het raam en loopt ze vlot voorbij andere moment met veel moeite.Vreemd beeld maar dat wisten we al.
Ik hoop morgen weer contact met mijn dierenarts te hebben,zou me niet verbazen als hij morgen langs komt.
Ik heb voer besteld wat morgen binnen komt zodat ik beide mee kan nemen woensdag.

De paniekmiep kyana van vanmorgen is wel de oude,zo reageerde ze voorheen als haar maatje uit de groep werd gehaald,of als ze even alleen op stal moet of vroeger toen haar veulen even mee ging.
Overigens heeft ze dit een maand of 4 echt niet meer laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:29

Rukt en plukt niet maar zo hard aan de zak, haal ik er even uit en Pling, een alarmbel.

ik heb ook heel lang een hooizak opgehangen in de stal, aan de deur en paard moest ook rukken en plukken en de zak zwiepte dan lekker mee.....conclusie paard met nekpijn, door dat gezwiep had hij pijn bij zijn bovendste wervels gekregen, is er uit gemasseerd, nooit meer hooi in zak gedaan, gewoon normaal op grond zodat dier op normale natuurlijke manier kan eten...met hals naar beneden en kaken in natuurlijke stand over elkaar heen kunnen malen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 19:33

Overigens moet ik eerlijk toegeven dat broadway gelijk heeft dat veel lichamelijke klachten van mijn merrie en mij overeenkomen.

De zak hangt laag zodat ze met hun hoofd laag kunnen eten.Rest rukt niet en is dus ook niet nodig om er hooi uit te krijgen.
De osteopaat heeft haar nagekeken,als ze ergens soepel is dan is het in haar hals.
Overigens zijn haar klachten al begonnen tijdens het weideseizoen,ik geloof niet dat de hooizak de oorzaak is van al haar klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:36

En toch is het niet natuurlijk, eten uit een hooizak, ook al hangt hij laag, hij hangt, dus kan slingeren en dan moeten ze toch er aan trekken...(osteopaat is niet heilig...zelf ook kijken...). kan heel goed zijn dat ze daar over heen heeft gekeken, want het kan ook in haar rug gaan zitten, is immers de hele ruggegraad, van kop tot staart en laag trekkend eten is geen natuurlijke manier van eten voor een paard.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:46

@TS misschien moet je zelf dan ook meebehandeld worden dan,misschien neemt Kyana veel dingen van jou over..