Picassox schreef:Het graasmasker werkt totaal niet voor mijn paard. Haar hele mond (kin, mondhoeken en bovenlip) zitten iedere keer onder de schuurplekken en wondjes. Het materiaal is te hard en ze probeert toch te eten denk ik. Ze heeft een full hoofd, maar had een maatje cob omgedaan omdat ik bang was dat ze 'm af zou krijgen. Dus ik gok dat dat de boosdoener is.
Dus voor degene die interesse hebben: nieuw graasmasker te koop, maat cob, met 4 gaten erin (niet één klein gaatje) voor 15 euri.
Wat voor type masker is het? Met 4 gaten?! Nooit gezien... is het wel een graasmasker?
Een maat te klein nemen is inderdaad een garantie dat het je paard zal beschadigen, dat kun je vrijwel overal vinden in topics betreffende graasmaskers. Men neemt vaker een maat te groot zelfs.
Het is dus niet waar dat een graasmasker niet werkt voor jouw paard. Het is zo dat jij een verkeerde maat hebt gekozen en je paard daardoor pijn aan haar mond heeft. Dat zijn 2 verschillende dingen natuurlijk.
Ik zou die wondjes mooi laten helen, en dan een masker kopen van goede kwaliteit (niet zo'n goedkope prul) en in de juiste maat.