Ik zal zeggen, shoot!!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_tarja_ schreef:Hoi allemaal, zou ik een vraag mogen stellen? Bij het doorlezen van het topic kreeg ik de indruk dat het misschien een besloten topic is om mee te kletsen en niet voor vragenVandaar dat ik het even vraag of ik een vraag mag stellen
_tarja_ schreef:haha dank jullie wel![]()
Wilde het even navragen voor de zekerheid, dat ik er niet ineens tussen kom.
Heb al wel het een en ander gelezen, maar het is enorm veel om door te lezen, dus misschien is het al wel aan de orde gekomen, wat ik nog niet gelezen heb.
Mijn pony heeft nu voor de 3de keer een maagzweer in 1,5 jaar tijd. En ik denk zelfs bij nader inzien dat ze het tussendoor ook nog gehad heeft.
Nu lijkt me dat het dan iets chronisch is. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft? Heb zitten kijken naar Puur maag, dat zou ik dan kunnen geven. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Verder heb ik gelezen dat symptomen van een maagzweer ook koliek en dunne mest kunnen zijn. Hebben jullie dat al eens gehad bij jullie paarden?
tantesam schreef:_tarja_ schreef:haha dank jullie wel![]()
Wilde het even navragen voor de zekerheid, dat ik er niet ineens tussen kom.
Heb al wel het een en ander gelezen, maar het is enorm veel om door te lezen, dus misschien is het al wel aan de orde gekomen, wat ik nog niet gelezen heb.
Mijn pony heeft nu voor de 3de keer een maagzweer in 1,5 jaar tijd. En ik denk zelfs bij nader inzien dat ze het tussendoor ook nog gehad heeft.
Nu lijkt me dat het dan iets chronisch is. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft? Heb zitten kijken naar Puur maag, dat zou ik dan kunnen geven. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Verder heb ik gelezen dat symptomen van een maagzweer ook koliek en dunne mest kunnen zijn. Hebben jullie dat al eens gehad bij jullie paarden?
Wat vervelend. Hoe is je pony behandeld voor de maagzweren?
Een paard die eenmaal last heeft gehad van maagzweren blijft mi altijd gevoelig om het weer te krijgen.
Krijgt je pony de kans om de hele dag de grazen/ hooi te eten, het is belangrijk voor de maagpatienten veel te kauwen, dit bevordert de speekselproductie, wat weer het zuur in de maag neutraliseert.
Puur maag ken ik niet.
Ik, en vele anderen in dit topic gebruik(t)en maagcompositum.
Dunne mest had mijn paard ook tijdens zijn maagzweren.
petitparis schreef:ik geef gewoon die van hartog, maar heb ook de luzernecobs van agrobs gehad. Maar daar was het moeilijk aan te komen en mijn paard at ze niet zo heel graag.
44Myrthe44 schreef:Ik vind de symptomen erg vaag..
Ik herken er wel 1: mijn paard knarst tijdens het uitstappen, alleen als de teugels helemaal lang zijn. Kan dit met een maagzweer te maken hebben?