Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tineke90

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:59

Ben benieuwd na de foto's. Gelukkig knapt de merrie op en word ze al wat vrolijker. Je bent goed bezig meid ;)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:00

sommige mensen moeten eens een voorbeeld aan jou nemen, want lang niet alle mensen hebben dat voor hun paard over.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:35

Ik ben al een tijdje een stille lezer maar wil nu toch wel heel erg graag even kwijt dat ik het echt top vind wat je doet! En zoals Tineke90 al schrijft....niet iedereen heeft dit voor zijn/haar paard over!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:38

[offtopic]Het staat me bij dat er een aantal jaar geleden ook iets van een actie werd gehouden voor een veulen van een Belgische Bokker genaamd Fighter, die erg zwak was en heel kromme beentjes had... Ik kan daar alleen niets meer over terugvinden.
Natuurlijk zou het op een bepaalde manier niet eerlijk zijn, ik lees ook lang niet alle topics en er komen vast veel meer mensen in aanmerking.
Het is vind ik aan Waterlelie of zij zoiets zou willen aannemen... PB me anders eventjes :) [/offtopic]

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:47

Tineke90 schreef:
sommige mensen moeten eens een voorbeeld aan jou nemen, want lang niet alle mensen hebben dat voor hun paard over.

Ik ben zelfs van mening dat iedereen hier een voorbeeld aan kan nemen. Want ook al heb je het wel voor je dier over, ik ben ervan overtuigd dat het ontzettend veel mentale kracht en doorzettingsvermogen vraagt. Dit paardje heeft het getroffen met haar baasje! :j

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:11

...weer even een berichtje om te zeggen dat het echt zo knap is wat je doet!!...hou vol!!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:20

Laika schreef:
Misschien hoef je nu niet direct veel energie hierin te steken, en volstaat gewoon een aangetekende brief waarin je hem aansprakelijk stelt. Was hier op bokt niet iemand die daar verstand van heeft?
Afbeelding

Hulp was al aangeboden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:38

TS, gaat de merrie hier later ook last van krijgen? In de zin van bewegingsvrijheid in de hals?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:14

LDRD schreef:
Laika schreef:
Misschien hoef je nu niet direct veel energie hierin te steken, en volstaat gewoon een aangetekende brief waarin je hem aansprakelijk stelt. Was hier op bokt niet iemand die daar verstand van heeft?

Hulp was al aangeboden.

+:)+
Super!
(jou bedoelde ik ook ;) )

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:56

Jasmijn76 schreef:
...weer even een berichtje om te zeggen dat het echt zo knap is wat je doet!!...hou vol!!!

Hier ook! Ik heb heel veelbewondering voor je, super!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 11:26

Goedemorgen (ja nog net)
Ik heb weer nieuwe fotos die ik hieronder in een link zal plaatsen.
Allereerst een aantal vragen die er gesteld werden...een antwoord voor diegenen.

Er werdt gevraagd naar pijn...ik heb niet het idee dat ze er veel pijn aan had...nu de wonden zich beginnen te herstellen merk je aan haar dat ze gevoel terug krijgt...ze vindt het spoelen ook niet al te leuk meer...maar staat het wel toe.
Ze krijgt nu om de dag een zakje pijnstilling en hier doet ze het dus goed op.

Hoe doe ik de wondverzorging nu...Ze wordt 2 x op een dag behandeld.
Dan ga ik eerst met lauw warm water de loopplekken (langsdruipend wondvocht ed) schoonmaken....laat ik een beetje weken, dan met een rubberen rosborsteltje poets ik dit schoon...Daar doe ik ook een kleine 10 minuten de zijkanten van de wonden mee ''rossen'' dit ter bevordering van de bloedsomloop.
*vindt ze trouwens echt heerlijk*
Dan spoel ik met kraanwater (met de slang) de wonden uit..haal ik de strootjes en ed. uit de wonden en laat ik het even spoelen.
Dan droog ik de zijkanten van de wonden af met een handdoek, en de wonden laat ik in het zonnetje een beetje opdrogen.
Hierna spray ik de wonden in met dat zilverwater van Paintlinger (ohh meis ben je zooo dankbaar daarvoor)
En aan de onderkant van de wonden (waar dus dat wondvocht ed naar toe druipt...smeer ik in met vaseline, tot beneden aan de benen...dit omdat door het druipen van dat wondvocht de gezonde huid enorm wordt aangetast ( zou echt helemaal wegvreten hierdoor)

De vliegenbestrijding...tja die is echt heel erg simpel...ik spray langs de wonden atex vlieg en daasspray (trouwens de rest van de pony ook) en voor de rest doe ik er niets aan...
Het valt bij ons gelukkig mee met de vliegen.

Zonlicht...nu staat ze overdag een paar uurtjes buiten om de zon op de wonden te laten schijnen...dit bevorderd de wondgenezing natuurlijk ook enorm.

De wond aan het been...daar doe ik alleen twee keer op een dag het zilverwater op..niet afspoelen niets verder, dat mag ook echt geen naam meer hebben...geen wild vlees en bijna geheel dicht!!

Nu zal ik de fotos plaatsen...lieve mensen bedenkt wel er zit een flink gat...maar de manenkam is gelukkig NIET onderbroken...dit ziet er gelukkig ook goed doorbloed uit en we hopen dat dat lapje er ook echt aan blijft zitten...want mocht dit weg gaan vallen dat ontstaat er natuurlijk pas echt een enorm gapend gat.
En is ook de hele verbinding uit de pony....hopen dus..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DKTIRADH-D.jpg
Het been

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DKMINRMN-D.jpg
De hals als ze met hoofd omhoog staat

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PDOBK8JE-D.jpg
De linkerkant van de hals als ze graast

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QULFZ8BI-D.jpg
Nogmaals links

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RC6GXMAL-D.jpg
De rechterkant van de hals als ze graast

Dat was weer een update...Ik moest nog wel even kwijt dat jullie liever woorden me er echt wel mee helpen om dit te blijven doen.
Ik zit zelf wegens gezondheidsredenen thuis en heb dus ook de tijd om dit alles iedere dag met heel veel liefde te doen...alleen merk ik wel dat het me parten gaat spelen...ik zal NOOIT opgeven maar het kost soms wel moeite...dat wel.
En jullie lieve woordjes doen me heel veel goed!!!
Laatst bijgewerkt door waterlelie48 op 30-06-09 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:28

Stille meelezer meldt zich!

Ik vind de wonden er roder uitzien. Dat is toch een teken van juiste doorbloeding? Ik weet zeker dat ze er met jouw zorgen helemaal bovenop gaat komen!!!
Krijg je trouwens geen akelige reacties uit de buurt?

Sterkte ermee!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:31

jeetje.. wat ziet het er nog erg uit, wel steeds beter!

even een vraagje, gaat dit nog helemaal dicht, of zal dit altijd een gat blijven??

Ik ben echt dieptriest over die hengstenhouder... ik zou daar zeker nog eens achteraan gaan of toch aangifte doen van nalatigheid...

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 11:33

Neej de buurt weet wat er speelt...er komen soms wel vragen maar dan leggen we uit hoe en wat en dan is er eigenlijk alleen maar begrip....

Het gat neej uiteindelijk gaat het als het goed is wel aan elkaar groeien...en zal een soort kuil blijven in de manenkam maar qua bewegen hoeft dit geen belemmering te zijn!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:34

Meid ik heb steeds meer respect voor je, zal zeker niet makkelijk zijn om je meisje zo te zien. Ze boft maar met zo'n baasje! Het gat ziet er naar uit, maar de rest van de wond lijkt er echt steeds beter uit te zien

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:34

Super dat het er steeds bter blijft uitzien, en super dat je vol blijft houden ik duim in ieder geval voor jou en je pony!

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:38

Het ziet er goed verzorgt uit!
Ik hoop echt dat het goed komt.
Blijf positief, zoals je haar nu verzorgt ziet het er positief uit!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:40

Toch vind ik de wonden er al beter uitzien. Je doet goed werk! :)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:44

Jeeetje... Elke keer als ik foto's zie schrik ik weer, ondanks dat het er al veeel beter uitziet! Het ziet er idd uit alsof het relatief mooi gaat genezen!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:44

phoeh die wonden ik heb echt enorm veel respect voor je.
je verzorgd het super.

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:46

jeetje! Wat een gigantisch gat. Heel veel succes, je bent al een heel eind op weg! Echt goed!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:49

Het ziet er weer veel beter uit.......
Het gat zal misschien blijven.....maar dit zal niet iets zijn waar je pony last van houdt...
Hooguit een beetje raar om te zien....

Het geneest ECHT heel erg mooi!! al weer een groot verschil met afgelopen vrijdag!!

Wat gaat die wond aan haar been snel dicht zeg!! :oo

@Renaat: Ik gebruik het Zilverwater nu zelf ook voor mijn gezicht........en hoop op een wonder, hahaha....

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:09

*één en al bewondering voor TS*

De wonden zien er beter uit... amai zeg!

Succes nog verder!!!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:12

zo`n gat heb ik eens op tv gezien laatst bij animal cops geloof ik
was een behoorlijk groot gat.
hoe dat was onstaan weet ik niet maar het was een heel raar gezicht!!
Paintlinger schreef:
Het ziet er weer veel beter uit.......
Het gat zal misschien blijven.....maar dit zal niet iets zijn waar je pony last van houdt...
Hooguit een beetje raar om te zien....

Het geneest ECHT heel erg mooi!! al weer een groot verschil met afgelopen vrijdag!!

Wat gaat die wond aan haar been snel dicht zeg!! :oo

@Renaat: Ik gebruik het Zilverwater nu zelf ook voor mijn gezicht........en hoop op een wonder, hahaha....

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:17

Ben een stille meelezer, maar wil je toch even zeggen dat je echt super werk verricht!!!!
Dat je pony langzaam aan er toch bovenop komt en dat je er de tijd en werk insteekt.
Vind het echt ontzettend knap van je!!!