Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
genja schreef:Weet iemand hoe de hkm eczeemdeken zebra valt groot of klein?
Noraafjord schreef:Hoi hoi,
Ik volg dit topic ook al een lange tijd en heb veel bruikbare tips eruit gehaald voor mijn fjord met eczeem.
Ik zit nu alleen zelf met een probleem. Ik heb de eczeem op het lichaam, manen en staart nu redelijk onder controle nu ze onder een RSIH deken staat.
Nu schuurt ze alleen flink haar hoofd open. Ik smeer hier tea tree zalf op basis van groene leem op. Tevens heeft ze een vliegenmasker op.
Nu is dit laatste mijn grote probleem. Mijn paard sloopt de vliegenmaskers telkens. Nu is mijn zoektocht naar vliegenmaskers een flink moeilijke opgave. Aangezien mijn paard niet tegen kunstbont kan.
Ik hoop dus dat iemand hier de gouden tip heeft.
Mijn eisen
- met oortjes
- geen kunstbont
- verstevigd bij de ogen
- voldoende oogruimte
- flink stevig
- genoeg zicht/ ruim gezichtsveld
Welke ik al gehad heb/ mijn paard gesloopt heeft
-amigo vliegenmasker ( heeft kunstbont dus wordt hem niet)
- chetaime vliegenmasker (zit goed, maar sloopt hem steeds)
- welkoop ( wordt gesloopt en heeft niet veel ruimte bij de ogen)
- BR jos lansink vliegenmasker ( zit goed alleen heeft maar beperkt zicht voor het paard)
Hopelijk weet iemand iets.
Alvast bedankt
henny_w schreef:Lotus83 schreef:Hierna bijna geen dazen meer.. we hadden er veel en ineens weg.. op een enkele na.. wel veel gewone vliegen..
Hier is het op een heel enkele na ook gebeurd met de dazen![]()
Wel hebben we dit jaar opvallend veel last van horzels.
Voorgaande jaren moest ik er soms 1 of 2 doodslaan, vorig jaar heb ik er zelfs niet 1 gezien maar dit jaar staat de teller al op een stuk of 10.
We hebben de paarden amper ontdaan van de eitjes of kunnen zo weer![]()
Merken jullie ook dat er dit jaar meer horzels zijn ?
Noraafjord schreef:Hoi hoi,
Ik volg dit topic ook al een lange tijd en heb veel bruikbare tips eruit gehaald voor mijn fjord met eczeem.
Ik zit nu alleen zelf met een probleem. Ik heb de eczeem op het lichaam, manen en staart nu redelijk onder controle nu ze onder een RSIH deken staat.
Nu schuurt ze alleen flink haar hoofd open. Ik smeer hier tea tree zalf op basis van groene leem op. Tevens heeft ze een vliegenmasker op.
Nu is dit laatste mijn grote probleem. Mijn paard sloopt de vliegenmaskers telkens. Nu is mijn zoektocht naar vliegenmaskers een flink moeilijke opgave. Aangezien mijn paard niet tegen kunstbont kan.
Ik hoop dus dat iemand hier de gouden tip heeft.
Mijn eisen
- met oortjes
- geen kunstbont
- verstevigd bij de ogen
- voldoende oogruimte
- flink stevig
- genoeg zicht/ ruim gezichtsveld
Welke ik al gehad heb/ mijn paard gesloopt heeft
-amigo vliegenmasker ( heeft kunstbont dus wordt hem niet)
- chetaime vliegenmasker (zit goed, maar sloopt hem steeds)
- welkoop ( wordt gesloopt en heeft niet veel ruimte bij de ogen)
- BR jos lansink vliegenmasker ( zit goed alleen heeft maar beperkt zicht voor het paard)
Hopelijk weet iemand iets.
Alvast bedankt
Jis_ schreef:Bedankt voor je reactie assebassie.
Dat zou de perfecte oplossing zijn. Zou best kunnen dat mijn vrienden er nog over na zouden willen nadenken. Andere stal heel waarschijnlijk niet, misschien wel als ik de maanden door betaal maar dat wordt financieel te veel.
Zijn stemming is niet best, met deken op wel een stuk rustiger dan zonder, dan gaat hij rondjes draven in de wei, uitslaan naar zijn buik, vriend die hem tegen de hertenluis in smeert ook heel per ongeluk maar wel lomp een trap verkocht tegen scheenbeen.......als je een plek kan hebben waar een deken niet eens nodig is. Lonkt dat wel. Nu moet hij trouwens ook altijd op het gras staan, op de andere plek kan ik kiezen dat hij er eerder af wordt gehaald.
Dankjewel!
Ik heb nu een RSH eczeemdeken, ook ruime en lange hals, heel tevreden over. Wel prijzig.
Noraafjord,
Voor als je niet zo snel een goed vliegenmasker vind of in combie met, zou je eens vitamine E olie van Jacob Hooi kunnen proberen. Dat smeren wij op de plekken tussen ogen en neus en werkt bij hem goed.
lissie_zigor schreef:Voeren jullie je paard hooi of kuil? Suikers schijnen invloed te hebben op ZE. Maar ik hoor verschillende meningen.. de ene zegt dat er in hooi minder suiker zit en de ander in kuil... waar heeft dit mee te maken? Is dit wel waar? Heeft het nog te maken met of het hooi in strotouw zit of in folie? Wat voeren jullie ivm eczeem? (Ik heb het dan alleen over het ruwvoer)
lissie_zigor schreef:Voeren jullie je paard hooi of kuil? Suikers schijnen invloed te hebben op ZE. Maar ik hoor verschillende meningen.. de ene zegt dat er in hooi minder suiker zit en de ander in kuil... waar heeft dit mee te maken? Is dit wel waar? Heeft het nog te maken met of het hooi in strotouw zit of in folie? Wat voeren jullie ivm eczeem? (Ik heb het dan alleen over het ruwvoer)
Kinke schreef:alleen diegenen die vinden dat het geen probleem is om een kankerverwekkend middel op hun paarden te gietenHet slaat ook nergens op, want wat doet dat middel dan tegen eczeem?