[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WenskeJade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:54

en wat voor voer geven jullie je paarden die eczeem hebben???

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:02

Ik geef marstall vito

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:06

Fenna krijgt ponybrok van Subli met kruidenmix.

Snorretje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:18

Hoi allemaal, daarnet trof ik mijn verzorgshetlander aan met een helemaal kaalgeschuurde staart, en allemaal kale plekken bij de manen en rond de schoft. Ik denk dat dit zomereczeem is, en ikheb van de eigenaar geld gekregen om zalf etc. te kopen. Maar wat helpt nou het beste tegen zomereczeem?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:29

Een deken....
Zalfjes helpen alleen verlichtend. Dan zou ik voor de derfen gaan. Die werkt bij mijn paard persoonlijk het beste.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:38

WenskeJade, zweet ze nu ook nog zo erg dan? Kan me voorstellen dat ze zeiknat is als het zoals vorige weet heet was, maar nu is het nog geen 20 graden? Als ze zelf kan kiezen of ze in de stal gaat dan zou ik de keuze aan haar laten.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:51

Mindim schreef:
flappie28 schreef:
Standaard wordt er ook niet op getest denk ik bij een keuring, het is nogal een duur onderzoek wat dus niet door een kliniek met eigen laboratorium wordt gedaan. Lastig eigenlijk he, dat als je een paard koopt in april/mei en het is nog niet echt warm weer geweest dan merk je ook nog niks aan het paard en denk je er waarschijnlijk ook niet direct aan. (in het geval van ZE dan)

Succes morgen!

Kun je misschien voor mij na gaan welk onderzoek dat precies is? Misschien staat het soort onderzoek op de factuur vermeld. Mijn dierenarts zegt dat er voor ZE geen sluitend bloedonderzoek is, dat dat 100% garandeerd.
Misschien dit?
Citaat:
Immunologische diagnose van zomereczeem
Optimalisatie van een histamine release test op basis van in ethanol gevangen en
bewaarde lokale Culicoïdes muggen

Ik heb het bloedonderzoek door de kliniek in Bodegraven laten doen, staat alleen op waar hij op op getest is en allergisch voor is, voor nr. 2, 3 en uiteraard 5.

(simulium sp., Culex (steekmuggen), Tabanus sp., stomoxys calcitrans en culicoides)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:07

wat koste dat onderzoek???

WenskeJade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:46

Kinke schreef:
WenskeJade, zweet ze nu ook nog zo erg dan? Kan me voorstellen dat ze zeiknat is als het zoals vorige weet heet was, maar nu is het nog geen 20 graden? Als ze zelf kan kiezen of ze in de stal gaat dan zou ik de keuze aan haar laten.

hallo

nee nu staat ze niet te zweten
maar toen met die hitte wel was ze zeik nat..

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:19

norton84 schreef:
wat koste dat onderzoek???

Als ik het goed heb rond de 120 euro excl. BTW, dus behoorlijk aan de prijs voor een bloedonderzoek, maar ik wilde het graag zeker weten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:35

Ik gebruik nu Cojosol. Van bloot vlees naar 2cm manen in anderhalve maand denk ik :j

indogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:27

mijn paardje heeft ook zomer eczeem
alleen zweet heel erg onder de eczeem deken van rambo
wie heeft er tips?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:21

WenskeJade schreef:
Kinke schreef:

hallo

Dat waren mijn haflingers die zonder deken stonden ook.
Alleen degene met deken was minder nat dan de andere..
Weet niet of ze droog zou zijn zonder deken?

Het gaat goed met de dame met ZE.. haar wonden op de benen zijn weer helemaal weg en de kleine beschadiging bij de manen is zo goed als herstelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:09

indogirl schreef:
mijn paardje heeft ook zomer eczeem
alleen zweet heel erg onder de eczeem deken van rambo
wie heeft er tips?

Lees even de laatste pagina's door, die vraag is net gesteld.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:23

WenskeJade schreef:
Kinke schreef:

hallo

Mijne staan zonder deken en die waren ook zeiknat met dat warme weer, dat komt ook omdat het zo wisselend is, ze raken er niet aan gewend.
Verder zou je ook de deken nat op kunnen leggen op de warme uurtjes, dat zal wel verkoelend werken.

Mijn erge eczemer kreeg alleen een vitaminesupplement en ruwvoer, verder heb ik veel verschillende manieren van (sober) voeren geprobeerd en dat maakte bij haar geen enkel verschil.
Nu heb ik er een met lichte eczeem, die geef ik sinds kort ook magnesium bij, niet voor de eczeem maar ik ben toch benieuwd of ik er iets van merk.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:27

Ik hou de deken gewoon op als het warm is. Meestal doe ik wel een dunnere op met het hele warme weer maar zweten doen ze toch wel. Met of zonder deken. Af en toe even afspuiten helpt dan ook wel wat. Maar beter zweten dan op de kop staan van de jeuk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:32

Ja, mijne werd ook helemaal gestrest zonder deken dus dat was nog erger.
Maar die is ook een keer oververhit geraakt, toen had ik bij de rsi ook een buikflap erom en dan kon ze toch niet genoeg luchten, ze waren toen aan het rennen met de hitte omdat er een grote horzel bij ze was, toen klapte ze neer.
Maar daarna nooit meer gebeurd gelukkig, ik heb de buikflap er niet meer onder gehad.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:37

Nou de deken van EJ heb ik besteld. Ik hoop deze goed zit. Ik zal het jullie laten weten. Binnen 3 dagen zou ik hem moeten hebben

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:39

Ik had opgepast met het natmaken van dekens...
Als het eenmaal warm word, word het warmer dan je denkt..

Het beste is een paar keer je paard afspoelen!
Dus afspoelen dan droogtrekken en dan 3 a 4 keer herhalen, zodat de lichaamswarmte een stuk minder worf

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:58

knetterhard schreef:
Ik heb die van mij ook een deken op een lekkere ruime! Nu schuurt ze eigenlijk niet meer :)
Wat voeren jullie qua brokken? Als het goed is komt van de week aloë vera op bestelling en geef ik dat aan haar :j
Het schijnt bij mensen erg goed te helpen voor eczeem en andere huidziekten!

ik heb het geprobeerd,maar tegen zomereczem werkt het helaas niet.
paarden krijgen er wel een wat mooiere vacht van,maar dat is ook alles.
ga je het zelf ook nemen? deed ik toen wel,paard wat en ik wat haha :P

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:03

Wat voor merk heb jij? Ik heb pure aloë vera gekocht! Ook ga ik veranderen van stal, dus misschien gaat het nu ook beter :j
Ik hoorde ook dat mensen anti-vries op hun paard spoten :\ ...
Ik zou zoiets helemaal niet durven :n

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:04

de ej deken bevalt hier super de nieuwe versie. wel heeft hij het er sneller warm onder als onder de rsih

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:32

norton84 schreef:
de ej deken bevalt hier super de nieuwe versie. wel heeft hij het er sneller warm onder als onder de rsih

Heb jij een maat groter gepakt dan wat ie normaal heeft? Ik heb het tabelletje aangehouden wat op de site stond. Normaal heeft mijn haflinger 175 maar volgens de tabel 185.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:28

IK heb ook een EJ voor mijn haflinger
De lengte is goed maar op de borst is hij krap dus ik denk dat je dan de 185 nodig hebt.
IK heb van normale dekens ook 185 dus ik dacht exceemdeken ook maar die zou dus wel iets groter mogen.
Op de rug niet maar voor de borst

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:26

norton84 schreef:

Da's fijn om te horen!!

Mijn fries heeft momenteel het model van vorig jaar nog opliggen en was wel erg benieuwd naar het nieuwe model.
Die ligt nog hier in de zak als reserve. Ik had ook inderdaad wel al vermoed dat ze het onder deze sneller warm zouden krijgen als de rsih of het oude model.
Maar op de hete dagen komt hij dalijk toch eerder binnen en dan gaat ie 's nachts naar buiten en dan kan ik m nog afspoelen, dus hoop dat t dan genoeg is.
Maar goed, heeft voorlopig nog de 'oude' deken opliggen :)