[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:15

Ik gebruik ook een gewone antiklitgel. 1 tot 2 keer in de week.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:37

Esther28 schreef:
Overigens heb ik zojuist de phytonics gewoon online kunnen bestellen, zonder tussenkomst van een dierenarts of therapeut.

Mag ik vragen waar je het besteld hebt? :)
(Als het bij Den Hoek was, wordt je waarschijnlijk maandag teruggebeld/gemaild door een van de dierenartsen).

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:09

Auky schreef:
Esther28 schreef:
Overigens heb ik zojuist de phytonics gewoon online kunnen bestellen, zonder tussenkomst van een dierenarts of therapeut.

(Als het bij Den Hoek was, wordt je waarschijnlijk maandag teruggebeld/gemaild door een van de dierenartsen).

Bij Pharmacy4pets.nl ;)
Online bestel en betaald en als het goed is, heb ik het met 1 tot 3 werkdagen in huis. (overigens nog iets goedkoper ook dan bij Den Hoek)
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 07-04-11 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:11

Katleen schreef:
Hallo,
sorry dat ik hier zomaar even kom binnenvallen, maar ik heb een vraagje :)

Smeren jullie iets op de manen om deze soepel te houden onder een eczeemdeken? Ik heb
een rambo sweet itch hoody, maar ik vond dat de manen van mijn paard reeds na 1 dag erg
droog en stug aanvoelden?
Ik las dat sommige mensen babyolie gebruiken, maar wordt dat geen erg plakkerige boel?

spoelen met brandnetellotion, staat een paar pagina´s terug.
helpt ook tegen schilfers :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:12

Het is mij vanavond opgevallen dat Veer niet meer slaat met dr staart/jeukt dan het gemiddelde niet ZE paard. Lijkt mij een goed teken??? Dr mest ziet er ook heel goed uit, klinkt misschien raar, maar dat is voor mij 1 van de tekenen of het inwendig goed gaat met mn paard of niet....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:14

helemaal niet raar hoor esther, let op precies dezelfde dingen als jij doet. :)
vergelijk haar ook met de normale paardjes, als die ook jeukerig zijn ligt het of aan het verharen of ze krijgen nog teveel suikers.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:19

Haha ja je gaat ze gewoon vergelijken met niet ZE-ers he......
Nou ze stonden saampjes in een paddock tegen zonsondergang. Veer met zomerdekentje, maatje zonder. Ze waren allebei net zo hard aan het slaan met dr staart en aan het jeuken. Ik heb ze de rest van de avond niet zien schuren/kriebelen of jeuken.
Voor het rijden heb ik dr ingespoten met de Absorbine spray en ook een beetje rond dr oren en wangen gesmeerd en totaal geen last gehad van vliegjes/mugjes. Met iedere reguliere spray loopt ze toch te schudden met dr hoofd en te slaan met dr staart, maar deze werkt naar mijn idee heel fijn....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:23

Auky schreef:
Esther28 schreef:

je kunt de producten van hen gewoon kopen hoor, medpets en diergeneesmiddelen.com verkoopt het ook wel.
volgens mij mag dat ook omdat het een kruidenmiddel is en geen officieel geneesmiddel?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:19

Dat denk ik ook, maar bij NML health en Den Hoek lijken ze er een soort van geheimzinnig over te doen dat het alleen via de arts of therapeut verkrijgbaar is. Maar zolang het geen officieel geregistreerd geneesmiddel is en idd op fyto/homeobasis is het vrij verkrijgbaar volgen smij.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:45

Sorry dat ik zo even binnen kom vallen, ik lees af en toe al mee. Maar mijn haflinger heeft lichte zomer exceem, ik was het ongeveer 2x per week met tea tree shampoo en gebruik cojosol (als ik het zo goed spel), ik ben ook rond aan het kijken voor een zomerexceem deken, maar ze heeft een lekkere dikke korte nek en is lekker stevig gebouwd. Vind het lastig om een goed passende deken te vinden. Ik hoop dat jullie ook wat tips hebben

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:47

Ik sta helemaal versteld. Nilay heeft nog steeds geen jeuk! Zal dat dan toch komen dankzij de darmcompositum?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:15

Nou Veer had iets raars vandaag...Ik haalde dr van het land en aan 1 kant van dr hals, net onder dr speekselklier was dr huid geribbeld en kwam er een soort van vocht uit....Het jeukte als ik eraan zat, daarna ging ze een minuut of 5 schudden met dr hoofd en toen had ze dr geen last meer van. Dr kam is mooi soepel, ze staat schraal op het land en ook schraal in het voer en wel flink aan het werk. Die ribbels zitten ook maar aan 1 kant.....Ze schuurt er zelf niet mee...K snap dr echt niets van wat dit zou kunnen zijn....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:19

kun je een foto maken?
Was het ook dik?
Waar kwam het vocht uit; gewoon zo door de porien heen of was er ook een soort wondje?

Mijn haf heeft een keer een trap gehad tegen zn kont en had ook allemaal ribbels, schijnt een onderhuidse blauwe plek te zijn als het ware. Geen idee of het hetzelfde is hoor.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:27

Ze staat op dr eigen stukje wei, dus van een ander paard kan het niet zijn, het komt echt uit de porien, de huid is verder gewoon intact.....
Dr speekselklieren waren dik, maar dat zijn ze altijd als ze van het land komt en meteen daarachter op dat stuk hals zat het...Nee niet echt dik...het lijkt zeg maar als een paard zn hals buigt zie je wel een wat huidplooien, snap je wat ik bedoel? Zo zag het er bij Vera ook uit, en alleen als ze dr hoofd wat hoger hield. Zodra ze dr hals laat zakken zie je het ook niet meer.....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:25

Flosje446 schreef:
Ik gebruik zelf cowboy magic of equistar. Daar blijven de manen glad van.

Ik gebruik sinds een tijdje Hegron haarserum bij de Action vandaan voor 2,99, volgens de berichten hier op bokt werkt dat even goed zo niet beter als Cowboy Magic.

Ik heb CM nog nooit gebruikt maar dat Haarserum werkt erg goed.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:30

Malenka schreef:
Ik sta helemaal versteld. Nilay heeft nog steeds geen jeuk! Zal dat dan toch komen dankzij de darmcompositum?

is vast toeval :P

appie heeft namelijk ook geen jeuk,al krijgt die een middeltje wat ook heel goed voor de darmen zou zijn,dus wie weet komt het toch daarvan!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:51

Toch hoop ik dat het daarvan komt. :o Dan zouden we een deel van het probleem opgelost hebben. Daar zou ik echt heel erg blij mee zijn. :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:54

en toch verwacht ik nog wel dat er nog jeuk gaat komen
:j
het is hier snachts nog best fris, en ik zie nog niet zoveel vliegjes

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:55

Ik verwacht het ook wel. Maar hier is het 's nachts helemaal niet zo koud en we hebben al hele zwermen van die vliegjes/mugjes (kleine wit gevleugelde rotdingen).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:05

Gina schreef:
Sorry dat ik zo even binnen kom vallen, ik lees af en toe al mee. Maar mijn haflinger heeft lichte zomer exceem, ik was het ongeveer 2x per week met tea tree shampoo en gebruik cojosol (als ik het zo goed spel), ik ben ook rond aan het kijken voor een zomerexceem deken, maar ze heeft een lekkere dikke korte nek en is lekker stevig gebouwd. Vind het lastig om een goed passende deken te vinden. Ik hoop dat jullie ook wat tips hebben

ik heb eventueel nog een bucas buzz off te koop met buikflap :)
deze deken Afbeelding

hier nog geen last, maar ben bang dat het nog geen week meet gaat duren :)

hverburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:15

ik meld me hier ook maar 's. Ik heb een ijslandermerrie met zwaar eczeem, maar tot mijn verbazing dit seizoen nog nergens last van. Ik doe mee met een test voor Glucobalance en heb haar in maart een keer door iemand met Reiki laten behandelen. Ik weet het, het klinkt zweverig, en ik denk dat het toeval is, maar ik hoop toch dat ze dit jaar weinig last zal hebben.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:40

Gina: er zijn speciale dekens voor friezen, misschien is dat voor jou ook interessant? En ik dacht dat de boett dekens ook vrij breed waren?

Bucas Buzz off is een leuke deken, maar niet voor een echt eczeempaard daarvoor zou je toch echt een eczeemdeken en geen vliegendeken moeten hebben.

Esther, kan het geen schimmel zijn? Dan jeukt ook en daarbij kun je ook pusserige (vochtige) kale plekken krijgen.

Vies is gisteren begonnen met de detox en hij at het nog ook. Ik had het zelf geproefd, maar het is echt heel erg vies. Hij heeft nog geen last in zijn manen, maar zijn staart en bovenop zijn staart lijken wel al geschuurd te zijn. Niemand ziet het hem echter doen, dus het valt nog mee. Ik denk dat vooral de vriendjes het bij hem doen als ze buiten staan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:09

wahaha wat maf dat je het zelf ook even geproefd heb Annetje :D

Hier nog geen jeuk maar ik denk net als Ellepel dat het echte seizoen nog lang niet begonnen is qua symptomen hoor! Volgens mij is dat echt juli/augustus.
Snachts is het toch nog geregeld 4graden nu, wacht maar tot het snachts boven de 10graden blijft dan barst het los... :(

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:14

Ik proef altijd eerst alles zelf :o Door de alcohol prikt het een beetje op je tong en er zit een zurig smaakje aan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:26

nu je het zegt, Wisse had inderdaad gisteren ook al jeuk onder de buik, met zachte borstel poetsen vond hij al heerlijk! Denk dat ik daar morgen na de wedstrijd maar ff Derfen op smeer, om erger te voorkomen. Hij heeft altijd een kale plek onder de buik in de zomer, vorig jaar kreeg ik dat met Derfen ook niet weg helaas en ook een buikflap helpt er niet tegen. Zou dat een rotzooi-uit-het-lichaam plekje zijn?