Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xTesske schreef:Is itch free gel ook goed tegen de eczeemplekken op het hoofd of kan ik daar beter iets anders voor kopen?
(itch free heb ik hier toevallig nog liggen :p)
Yvet_90 schreef:flappie28 schreef:Lastig Yvet_90, het kan inderdaad van alles zijn. Sommige paarden schuren ook door de stress of door bepaald voer of een andere aandoening zoals luis bijvoorbeeld. ZE is wel aan te tonen door een speciaal bloedonderzoek, heb het bij die van mij ook laten doen. Werd naar een lab in Duitsland gestuurd.
Zou toch voor de zekerheid de da laten checken wat het kan zijn, hoop voor je dat het wat anders is dan ZE.
Bedankt voor je reactie. Ik ga zekerweten morgen contact opnemen met de arts die haar gekeurd heeft en mijn eigen veearts..
Mijn eigen veearts om raad te vragen en de veearts die haar gekeurd heeft omdat hij bij de keuring bloed afgenomen heeft.. Alleen in hoeverre zijn die ZE waarden te zien in het bloed van begin mei? Toen waren de neefjes er nauwelijks en ze stond 24 uur per dag op stal, dus kan er niet mee in contact zijn geweest toen....
flappie28 schreef:Standaard wordt er ook niet op getest denk ik bij een keuring, het is nogal een duur onderzoek wat dus niet door een kliniek met eigen laboratorium wordt gedaan. Lastig eigenlijk he, dat als je een paard koopt in april/mei en het is nog niet echt warm weer geweest dan merk je ook nog niks aan het paard en denk je er waarschijnlijk ook niet direct aan. (in het geval van ZE dan)
Succes morgen!
Citaat:Immunologische diagnose van zomereczeem
Optimalisatie van een histamine release test op basis van in ethanol gevangen en
bewaarde lokale Culicoïdes muggen
WenskeJade schreef:hallo
mijn fries heeft zomer eczeem
nu heb ik sinds kort een eczeem deken gekocht van rambo de nieuwe
maar als het wat warmer word gaat ze heel erg zweten onder de deken
wat moet ik nu wel of niet doen??
gr
MirandaFuego schreef:WenskeJade schreef:hallo
mijn fries heeft zomer eczeem
nu heb ik sinds kort een eczeem deken gekocht van rambo de nieuwe
maar als het wat warmer word gaat ze heel erg zweten onder de deken
wat moet ik nu wel of niet doen??
gr
Zonder deken raakt ze waarschijnlijk erg gestrest van de jeuk en gaat ze veel meer zweten.
Het blijft lastig maar met warm weer zweten ze allemaal wel en op zich kan dat geen kwaad, behalve als ze echt oververhit raakt.
Hou ook in de gaten of ze niet uitgedroogd raakt.
Misschien kun je een schaduwplek voor haar creëren?
MirandaFuego schreef:Mijn vorige paard kon toch niet zonder stevige deken, die ging direct kapot dan zou er elke paar dagen een nieuwe op moeten.
Het maakt zeker wel verschil met een gewone vliegendeken anders zou je die altijd wel op kunnen doen, die werkt gewoon niet optimaal en de mugjes zijn er overdag ook genoeg.
Mijne kon geen 5 minuten zonder staan of met andere deken,. dat werkt gewoon niet, misschien is dat bij jouwe anders maar daar kan ik ook niks aan doen.
WenskeJade kan het beste dan gewoon proberen omdat het bij haar paard ook niet zo erg is.
Zweet ze nu dan ook zo erg, want echt warm is het niet.