Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peachy schreef:Gisteravond werd mijn paardje helemaal gek van de jeuk en de mugjes. Hij was alleen nog maar bezig om van die mugjes en de jeuk af te komen. Als je naar hem wees stond hij al met zijn nek gestrekt en zijn lip omhoog.
Ik zag geen ribbels of iets maar heb hem gelijk de deken weer opgedaan.
Misschien komt het omdat hij vorige week geschoren is dat hij gevoeliger is voor de mugjes?
Hij had nu nm ook erge jeuk op zijn buik, wat hij voorgaande jaren niet had.
Laurahh schreef:Evelien, als ze al gestoken zijn door de betreffende mugjes ben je in principe al te laat, want dan hebben ze al jeuk. Mijn pony schuurt dan altijd gewoon dwars door de deken heen..
funnyhorses schreef:Heeft iemand van jullie ervaringen met Cojosol?
Ik heb mijn eczemer een kuur gegeven van Sedochol en ik gebruik voor het uitwendige Derfen.
Moet zeggen dat alles nog rustig is,ook heeft ze nog nooit zulke lange lange manen gehad als nu.
Dat Sedochol is trouwens ook een super hulp bij het verharen,scheelt mn pony een hoop energie.
Esther28 schreef:Overigens heb ik zojuist de phytonics gewoon online kunnen bestellen, zonder tussenkomst van een dierenarts of therapeut.
minikatje schreef:als ze al jeuk heeft voor de deken opgaat worden de manen en staart even uitgespoeld met verdunde appelazijn en wordt ze even ingesmeerd met anti/jeuk middel.
dan schuurt ze de deken niet zo snel kapot.
Only_Gold schreef:funnyhorses schreef:Heeft iemand van jullie ervaringen met Cojosol?
Ik heb mijn eczemer een kuur gegeven van Sedochol en ik gebruik voor het uitwendige Derfen.
Moet zeggen dat alles nog rustig is,ook heeft ze nog nooit zulke lange lange manen gehad als nu.
Dat Sedochol is trouwens ook een super hulp bij het verharen,scheelt mn pony een hoop energie.
Heb het vorig jaar gebruikt bij m`n paardje (p.s je bedoelt wel de pcs cojosol huidlotion toch? )In ieder geval uit zo`n bruine fles?
Heb hem even opgezocht. http://www.hdruitersport.nl/ArticleDetails.aspx?CurrentCategory=&CatCode=APO&SelectedCat=%7CAPO%7C&ArticleCode=PCSHUIDCREME
Deze bedoel je?
_Evelien schreef:minikatje schreef:als ze al jeuk heeft voor de deken opgaat worden de manen en staart even uitgespoeld met verdunde appelazijn en wordt ze even ingesmeerd met anti/jeuk middel.
dan schuurt ze de deken niet zo snel kapot.
Jeukt het dan ook niet meer nadat je de deken erop hebt gedaan? Is appelazijn gewoon los te kopen en voor hoeveel?En wat voor anti jeuk middel en hoeveel kost dat?