[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Irenepene

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:55

Oke, maar ik heb duidelijk de indruk dat de Befixcreme met name de huid ook verzacht en niet de definitie schuren zal weren want.......gisteravond gereden en haar manen zaten vol met knutjes, terug op stal begon ze gelijk weer haar manen te schuren dit ondanks ik haar manen lekker veel met Befix op de huid had gesmeerd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:57

Jeetje kun jij de knutten echt zien zitten?
Heb die dingen eigenlijk nog maar amper gezien in mijn hele eczeemleven, blijkbaar zitten er hier dan dus toch niet zoveel?

Is het geen optie om dan met vliegendeken of antivlieg op de manenkam te gaan rijden?

Ik rijd Storm tegenwoordig ook met vliegendeken, puur omdat er zoveel huisvliegen zitten bij ons en er anders van lekker rijden niet veel terecht komt!

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:04

Jawel, we rijden wel eens met vliegendeken maar die knutjes zijn zo klein dat de dwars door de mazen heengaan en de hals die aan de deken vastzit floept iedere keer na een flinke draf naar beneden. %)

Of ik ze daadwerkelijk kan zien.....dat is inderdaad de vraag...ik zie wel duidelijk de aanval van die ieniemienie mugjes op de manen en lijf, de reactie van Kiki is dan flink hoofdschudden en slaan met haar benen tegen haar buik.

Het is zelfs zo dat er zo veel zijn dat ik dat gekriebel ook op mijn hoofd voel, dus lopen wij altijd met een petje op op het land.

Het vliegenmiddel helpt wel wat maar niet veel moet ik zeggen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:12

Aan mijn vliegendeken zit een plastig ringetje, zo kun je hem aan het hoofdstel bevestigen.
Ben alleen mn klittebandje kwijt, dus moet even een nieuwe meenemen; bij mij zakte hij afgelopen keer inderdaad ook terug op de hals.
Misschien kun je er een dun laagje bij innaaien boven op de hals?
Als er veel muggen zijn rijd ik Storm ook echt gewoon met vliegenmasker om trouwens, geeft hem veel rust.
Vooral als ik echt in de bak wil rijden; een rustige aanleuning kan ik wel vergeten als hij jeuk aan zn koppie heeft ;)
Ik rijd dan nu dus zo:
Afbeelding

En als het erg is doe ik zijn vliegenmasker er overheen :)
Tussen zijn voorbenen, onder zijn buik en op zijn borst spuit ik vliegenspray.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:47

ik heb net mijn sleezy binnen gekregen en die ga ik vanmiddag passen, de hals van de eczeemdeken zakte toch wat terug, waardoor er een deel bloot lag, en hij krijgt wondjes van het halster, halster kan niet af want dan heeft hij zijn vliegenkap binnen 5 minuten af, dus ik hoop dat dat met de sleezy verbeterd! er zit alleen wel een rits in, dus ik hoop niet dat hij daar wondjes van krijgt..
hij heeft ook weer plekken op de binnenkant van zijn voorbenen, daar smeren we vaseline op maar goed gaat t niet.. hebben jullie paarden dat ook?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:10

Heb ook een pot levertraanzalf gekocht, ben benieuwd of het werkt :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:20

Pink_Horizon schreef:
Ja dat is helemaal waar Naaltje :) Ik denk persoonlijk ook niet dat het jeuk stilt of schuren voorkomt. Toch vraag ik me af of die hoofdplekjes wel door schuren komt. Ik kan ze nog steeds niet goed ''plaatsen''...

Dat vraag ik me bij Rhoda ook af, omdat ik d'r eigenlijk zelden zie schuren en ze heeft ook niet echt plekjes, maar zie her en der wel donkere stukken op dr hoofd:
http://picasaweb.google.nl/sl.janssen84 ... 5791102034

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:07

@ opisop: geheel offtopic maar wat een mooie houding heb jij!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:10

Heb Adje van de week toch maar weer zijn mooie grijze fijnmazige vliegen/exceemdeken opgedaan
de gewonde exceemdeken gaat los van het vele rollen meneer rolt nl in een kuil en de elastische banden schuiven dan helemaal los dus geen optie
daarnaast is die bruin en veel te warm omdat hij in de volle zon staat
deze vliegendeken is ook heel fijnmazig dus die knutjes kunnen er niet dooe en zo kunnen zijn manen en staart tenminste weer wat bijkomen. moet alleen iets vermaken aan de deken hij is veeel te lang voor hem heeft altijd 185 maar deze viel zo ruim moest ik ook wel nemen anders kreeg ik de klittenband aan de hals niet dicht
enige wat dus jammer is is dat op de hals stukjes open zijn en dat op de borst altijd open is iemand een idee hoe ik die borstflappen kan sluiten zodat er niks meer kan prikken??
zit nu een elastiek met 1 borstsluiting maar de flappen schuiven altijd naar achter
wil het zo maken dat ik wel nog gewoon de deken goed kan afpakken zonder teveel gefriemel
in dat opzicht is de exceemdeken weer ideaal die sluit af maar ook daar heeft hij lans de zijkant van de buik en op de borst open ruimte omdat hij breed is

nadeel is ik ga over 1.5 week op vakantie en pa kan hem niet inspuiten tegen de beestjes dus hij moet weer met de deken
heb ik hem maar vast erop gelegd kan hij er weer bevriend mee raken. sinds de olie is hij stukken rustiger ook met de ritten dus dat gaat nog steeds goed gelukkig
wil alleen nog kijken voor een goedkope vliegendeken uitrij variant dus als iemand iets weet???
hoeft niet persee over de nek te gaan als ze al niet op zijn kont prikken ben ik al blij met name de dazen

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:13

Hallo Bokkers van dit Topic,
Ik ben Diandra bijna 21 jaar

Mijn New Forest merrie heeft ook last van zomer exceem maar dan alleen op haar buik.
Ik was haar al met exceem & anti jeuk shampoo, daarna smeer ik haar in met excema balsem.
Daarnaast spuit ik er ook nog in met vliegenspray voor alle ongedierte.
Ze heeft ook een exceemdeken op!

Weet iemand waar ik haar mee kan behandelen wat niet zoveel tijd kost.

Groetjes

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:16

Lees even een aantal pagina`s terug in dit toppic zo rond de 270 daar staat mijn tip tussen voor de mijne werkt dat goed en doe je gewoon door het voer
anders kun je me een PB sturen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:16

Als je eentje zoekt zonder hals heb ik eentje waar je op kunt bieden :)

[EA-CO] Op is op! Bieden deel 2 :D

Wahaha, ik ging ongetwijfeld netjes zitten toen ik mijn vriend de camera zag pakken, want ik rijd altijd lekker lomp buiten.
Maar bedankt voor het compliment :D

Helaas zag ik vandaag dat Storm zijn staart flink had lopen schuren en Wisse boven op zijn hoofd |(
Ik denk dat ze de automatische drinkbak te grazen hebben genomen.
Storm werd gek van kriebeleritus toen ik aan zijn kont kwam (waar dan ook, alles vond ie lekker...) en Wisse had weer pijn aan de plek en ik mocht er weer niet aankomen.
Heb ze maar weer teruggezet op ons eigen stuk, kunnen ze tenminste ECHT nergens aan schuren!
Moet zo werken, zal morgen de foto's wel even plaatsen.

Iemand trouwens ervaring met deze dingen, ik wil nog iets hebben tegen vliegen want ik wordt zelfs gek van al dat gekriebel!
http://www.ongediertebestrijdingswinkel ... ls&prod=71

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:02

@indrasjacks dat probleem met de hals heb ik iig opgelost (tenminste dat hoop ik!) met een sleezy, ik heb hem vanmiddag omgedaan:
Afbeelding
net daarvoor helemaal ingesmeerd met Helosan, de rits loopt alleen wel bij de kin enz langs, naar de hals dat is wel minder.. ik hoop dat ie daar geen plekjes van krijgt..
borststuk heb ik geen problemen mee, mijn eczeem deken heeft een flap aan de voorkant met 2 klipjes, dus daar kan ik het borststuk aan vastklikken en dan schuift het niet naar achteren, en die deken heeft een hele brede band aan de 'achterkant' bij de achterbenen dus, waardoor hij goed blijft zitten.
dus nu heeft mijn pony een sleezy om, een epplejeck eczeemdeken met hals, en een vliegenkap met neusstuk :(:)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:04

Ik vind dat er echt zo raar uitzien.. zorgt dat niet voor verstikkende manen?

Ik heb trouwens m'n nieuwe Rambo SIH binnen :D dus straks meteen even passen. Vannacht wordt het trouwens storm, wat doen jullie dan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:47

System4life schreef:
Hallo Bokkers van dit Topic,
Ik ben Diandra bijna 21 jaar

Mijn New Forest merrie heeft ook last van zomer exceem maar dan alleen op haar buik.
Ik was haar al met exceem & anti jeuk shampoo, daarna smeer ik haar in met excema balsem.
Daarnaast spuit ik er ook nog in met vliegenspray voor alle ongedierte.
Ze heeft ook een exceemdeken op!

Weet iemand waar ik haar mee kan behandelen wat niet zoveel tijd kost.

Groetjes

waarom gebruik je ondanks een deken nog zoveel andere dingen?
is dat echt nodig?
heb je al es geprobeerd om alleen de deken te gebruiken en es aan te kijken hoe dat gaat?

wat bij eczemers goed werkt is om ze niet in veel gras te zetten, daardoor zorg je er ook voor dat ze niet te dik worden wat ook beter is.
eventueel een goed supplement bij gaan geven wat voorziet in alle vitamines en mineralen...want als je ze wat schraler gaat voeren komen ze toch best wel wat vitamines te kort

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:58

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:05

deesdaan
dank je voor de tip
alleen zoals gemeld staat mijn tinker in de volle zon ik ben een dikke week weg en niemand kan de deken eraf doen om te luchten jouw optie valt dus af want dit zal te strak vallen om zijn dikke nek en verstikkend werken vrees ik
daarbij is het donker van kleur wat het voor hem nog warmer maakt
vergeet niet dat als het in de schaduw 30 is hij in ruim 45 staat als het niet al warmer is

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:07

A flosje
ik gebruik zelf cojosol loei voor de jeuk nu las ik een paar pagina`s terug dat er ook een ontgifting van cojosol is geheel natuurlijk product
pcs horseareproducts verkoopt en maakt ze

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:58

Ik gebruik drainage, met succes!
3 maanden achtereen.
En ik mag toch van geluk spreken dat mijn pony gewoon jeukvrij is.

De manen die dit jaar uitgevallen zijn, zijn door verstikking uitgevallen of door het kroelen met vriendinnetje en de haren waren helaas nog wat te kwetsbaar. Enige wat ze wel gemold heeft is in het midden van haar staart her en der wat plukjes kort, maja beest mag van mij echt wel een keer jeuk hebben.

Vanmiddag pony gelongeerd, daarna emmer water en alle zweetplekken afgesponst. Pony op stal gezet, zonder deken.
Moest even de andere paarden binnen zetten. Ik hoorde en zag shadow even lekker met d'r hals langs de stalwand schuren. Even kijken natuurlijk, en warempel, ze deed het maar heel eventjes, niet meer die drammerige jeuk. Joepie.
Met neusje gaat het ook super, nog steeds niet opnieuw verbrand.

Ze schakelt vanaf deze week over naar een broksoort, en zelfs dat maakt geen verschil.

Ben echt helemaal happy
*juich nog steeds niet TE hard, want de zomer is nog niet voorbij.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:27

@CS: Kan je Drainage ook gebruiken bij andere inwendige dingen van de Groene Os?
Bij Senna gaat het dit jaar ook veel beter. Haar manen zijn de eerste 10cm na de schoft goed en daarna 30cm een stuk uitgedund door verstikking en schuren van het deken. Sen heeft heel erg weinig jeuk aan haar manen. Haar staart geeft nog wel problemen, die heb ik gedeeltelijk kaal geschoren. Daar begint ze op stal meteen aan te schuren.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:31

zeker weten doe ik het niet met dat combineren, maar volgens mij bepaalde dingen wel. Vraag anders een advies bij de paardendrogist, heb ik ook redelijk vaak gedaan en je krijgt fijne uitleg en advies e.d.

Shadow's staart mag ik helemaal niet meer aanzitten, word ze boos haha terwijl ze mij vorig jaar nog bijna dooddrukte tegen een muur om haar staart tegen mij te schuren.

Heb foto's van d'r gemaakt vandaag, ga ze zo uploaden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:35

appie heeft toch weer wat plekjes zo hier en daar.
maar hij staat momenteel weer teveel in het gras...heb nu al tig keer gezegd dat ie eigenlijk heel schraal moet,maar elke keer pluk ik hem weer ergens weg waar voor hem teveel staat..
zo vandaag dus ook weer een behoorlijk dikke manenkam en allemaal haren in de war van het jeuken... :\
nou ja...maar weer op een schraal stuk gezet en hopelijk blijft ie daar .

ben benieuwd naar de foto's van shadow!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:41

Wat balen joh dat je ap dan telkens ergens anders weg kan plukken.
Die van mij wordt gelukkig op kort spul gehouden, stalhouder houdt er goed rekening mee.
Kun je ze niet een keer het resultaat laten zien wat het met hem doet? Manenkam laten voelen enzo.

Ik ben weer zo zwaar verliefd op m'n meissie, ze doet het zo geweldig goed nu, ben echt super trots.
Zelfs zonder deken op stal geen probleem, wie had dat jaren geleden nog kunnen denken.

Ok, hier is ze dan weer, mijn owwwww zo mooie, heerlijke meid :D
Foto's spreken voor zich.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Koppie is mooi bijgetrokken met de levertraanzalf.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:50

Geweldig hoor nog zoveel manen! Je dame ziet er super uit!
Ook hoofdje is weer fijn bijgetrokken :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:54

Dankje :D
Ben helemaal weer in de 7e hemel :D haha

Overigens is haar mest weer helemaal goed, nu ze weer op brok staat. Met de nature's best pfff van afstand rook je d'r stal al, zo'n nare zuren lucht, zo zachte mest, echt vreemd.

Hoe lang moet je eigenlijk doen over overschakelen? ik doe nu zeg maar iets brok bij de oude portie voer, die brok voer ik langzaam op en dan minder ik de oude. Maar in welke tijd kunnen ze overschakelen?