Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fargo schreef:Hmmmm, lastig hoor. Hoe zwaar denk je dat hij is? Op zich is het natuurlijk super fijn dat hij nu zo'n goede waarde heeft en dat wil je ook natuurlijk niet in gevaar brengen in principe. Ik vermoed dat hij zo ongeveer 500 kg zal zijn of misschien iets meer?
Stel dat hij 500 kg is dan is de vuistregel 500 x 0,002 = precies 1 mg wat hij zou mogen hebben.
Als hij zwaarder is, dan krijgt hij dus al iets minder dan hij zou mogen hebben. Hoe is hij er nu verder onder, is hij fris en helder of vindt je hem soms nog een beetje duffig als ie zijn pil op heeft?
Is hij ooit nog bevangen geweest de laatste 2 jaar? Het is natuurlijk wel een risico dat je kan lopen, je wilt niet dat hij per ongeluk meer kans loopt op bevangenheid als je toch te laag in je dosis zou zitten. Heb je het ook nog voorgelegd aan je DA?
In principe wil je zo laag mogelijk in je dosering zitten maar wel met het goede resultaat .. En op dit moment heb je natuurlijk wel goede resultaten..
Als je nog even het gewicht doorgeeft, peins ik nog even verder!!
IMJ schreef:Het valt me sinds vorig jaar winter ook op idd, mn als hij mij recht van voren aankijkt, zijn wangen/kaak oogt voller, bij die van mij is het echt vacht, eigenlijk is het best een schattig gezicht!
fargo schreef:Palominotje dat verharen wordt echt getriggered door de pergolide. Aan een cushing paard kun je allerlei middeltjes geven om te verharen maar dat wordt pas echt getriggered door de pergolide en ook door provarium breeding heb ik het getriggered zien worden. Jouw lijnmeel kan misschien ondersteunend werken maar dat is echt niet genoeg om die dikke vacht op gang te brengen. Dus ja die verbetering komt door de medicijnen, SUPER NIEUWS!!
liljebo schreef:Dat opgeblazen hoofd heb ik ook gezien. Typisch dat dat nu hier wordt genoemd. Ik twijfelde namelijk aan mijn eigen waarnemingsvermogen.
fargo schreef:nynke55 schreef:Hoera! Paard heeft geen Cushing, waarde was 19. Nu nog bedenken waar die rare vacht vandaan komt.
Dan zit je nog net op de grens van de grijze waarden.. Toch maar in de gaten houden, kan soort van voorfase zijn..