[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

letsgoko

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:37

Omega 3 vind je vooral in visolie of lijnzaadolie waarin tevens een deel omega 6 zit.
Omega 6 zit veel in slaolie of zonnebloemolie.

Verder vind ik biks naast zoetigheid te veel ballaststoffen hebben van onbekende en/of wisselende herkomst. Zie wel het nut van voldoende mineralen en vitamines, maar dan liefst wel van natuurlijke herkomst vanwege de opneembaarheid + nog niet benoemde hulpstoffen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:06

ap doet eigenlijk helemaal niks, die eet onbeperkt hooi of voordroogkuil en krijgt nu echt 2x per dag een halve schep subli zonder.
dat is dus bijna een kilo voor een dier wat niks doet.
in de zomer krijgt hij lamin shield bij zijn voer, hier zit ook extra magnesium in Knipoog

henny heeft gelijk hoor, dieren hebben gewoon wel krachtvoer nodig, het is alleen zo moeilijk om tegenwoordig een goed voer te vinden ,want er zijn zoveel soorten.

geef je nog steeds die kruiden henny?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:08

ik geef de drainage kuur nu al dik een maand , en wil graag maandag met de druppels voor de eczeem beginnen
kan ik gewoon stopen met de drainage kuur nu dat ik hem een dikke maand heb gegeven ? of moet hij echt hellemaal af gemaakt worden ?

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:27

Die van mij heeft gelukkig nergens meer last van ze heeft weer even een kuurtje gekregen Lachen
Ik ben het er niet mee eens dat paarden altijd krachtvoer nodig hebben, want die van mij heeft het niet echt nodig ook al werkt ze aardig hard ze krijgt toch maar 2 handjes museli en een paar wortels per dag. En natuurlijk 2x een berk kuil Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:43

waarom krachtvoer om de mineralen en vitaminen te kunnen voeren? je kan toch ook mineralenkorrels geven dan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:31

wupke schreef:
Die van mij heeft gelukkig nergens meer last van ze heeft weer even een kuurtje gekregen Lachen
Ik ben het er niet mee eens dat paarden altijd krachtvoer nodig hebben, want die van mij heeft het niet echt nodig ook al werkt ze aardig hard ze krijgt toch maar 2 handjes museli en een paar wortels per dag. En natuurlijk 2x een berk kuil Tong uitsteken

hallo...muesli=krachtvoer Knipoog

en ikenindi je hebt helemaal gelijk.
maar nadeel van supplementen is dat je ze toch vaak moet mengen ergens doorheen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:44

ikenindi schreef:
waarom krachtvoer om de mineralen en vitaminen te kunnen voeren? je kan toch ook mineralenkorrels geven dan?

Waarom is biks/muesli nu weer zo slecht? Gaan we een NH pagina worden? Ik voer mijn paarden altijd krachtvoer, heb dit altijd gedaan en omdat ik nu 1 heb met ZE mag dit ineens niet meer? Denk niet dat Zam het hiermee eens zal zijn... Ik zie niemand die deze gegevens echt onderbouwd. Alleen maar, van staat in een boek en die zegt dat.... Zal wel aan mij liggen, maar ik wil het weleens echt onderbouwd zien... Ennuh, nee ik ga echt niet NH-er worden.... Mijn paarden blijven biks/muesli krijgen, totdat ik echt overtuigd ben dat het zonder kan, maar ga echt niet overstappen naar mineralenkorrels... Wie zegt dat dat in de juiste verhouding is? De fabrikant zeker.... Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:51

Zammie schreef:
ikenindi schreef:

Waarom is biks/muesli nu weer zo slecht? Gaan we een NH pagina worden? Ik voer mijn paarden altijd krachtvoer, heb dit altijd gedaan en omdat ik nu 1 heb met ZE mag dit ineens niet meer? Denk niet dat Zam het hiermee eens zal zijn... Ik zie niemand die deze gegevens echt onderbouwd. Alleen maar, van staat in een boek en die zegt dat.... Zal wel aan mij liggen, maar ik wil het weleens echt onderbouwd zien... Ennuh, nee ik ga echt niet NH-er worden.... Mijn paarden blijven biks/muesli krijgen, totdat ik echt overtuigd ben dat het zonder kan, maar ga echt niet overstappen naar mineralenkorrels... Wie zegt dat dat in de juiste verhouding is? De fabrikant zeker.... Knipoog

hallo, niet zo aanvallend graag!

ik reageer op een bericht van henny op de vorige pagina. en wat dan nog. zijn nh-ers niet meer welkom hier? ook die mogen toch een berichtje posten? je hoeft t niet te lezen. ik lees ook lang niet alle berichten. domweg omdat het er te veel zijn Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:54

Tja, ik lees steeds weer dat krachtvoer o zo slecht is. Snap ik niet dat in de ruim 20 jaar dat ik paarden heb er niet vaker last van heb gehad.... Maar goed, ik heb alweer in de gaten dat ik weer wordt aangevallen en zal dit topic in het vervolg wel vermijden... Groetjes...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:56

huh?

ik vraag me af wie nou wie aanvalt hoor. ik leg uit dat ik reageerde op een ander bericht. er is 1 iemand die zegt dat krachtvoer slecht is, en jij gaat zeggen dat het een nh-pagina wordt???

het is gewoon zo dat veel paarden met zomereczeem baat hebben bij het minderen in krachtvoer omdat daar teveel belastbare stoffen in zitten... daar zijn meerdere mensen het over eens, maar ook zat die het er vast niet mee eens zijn. dat is toch geen reden een topic te mijden of mensen die het anders doen of er anders over denken aan te vallen?

ik pm je even omdat ik niet weet of je echt dit topic mijdt nu en dit dan niet leest

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:02

ellepel schreef:
wupke schreef:

hallo...muesli=krachtvoer Knipoog

en ikenindi je hebt helemaal gelijk.
maar nadeel van supplementen is dat je ze toch vaak moet mengen ergens doorheen.

Ja logisch dat weet iedereen toch Vork
Maar ik bedoel het verschil van 2 kilo hardvoer per dag of 2 handjes krachtvoer per dag Knipoog En ze krijgt het eigenlijk alleen maar, omdat de andere paarden hardvoer krijgen en zij anders helemaal 'gek' word Tong uitsteken Dat ze net even iets te nippen heeft Clown
Ik hoop dat ik het nu iets verduidelijkt heb, maarja ik hou niet zo van discussies (als ik het goed schrijf Sigaar ) op bokt dus verder bemoei ik me der niet mee Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:05

@ ikenindi. het was niet persoonlijk aan jouw bedoeld. Hierbij mijn welgemeende excuses....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:24

oke:) was al goed Lachen pm is handig soms Knipoog

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:29

wie heeft zijn eczeemdeken er al op liggen?? wanneer kan je dat t beste doen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:31

dat wordt nu ongeveer op iedere nieuwe pagina gevraagd. haha.

ik heb die van mij er al 2 maanden op liggen gok ik. ik ben van mening: beter te vroeg dan te laat. beter voorkomen dan genezen. als ze jeuk hebben is t al te laat...

maar de meningen verschillen...

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:37

dat klopt mijn maar pony staat te rillen van de kou als ik de eczeem deken erop heb liggen en er trekt een regenbui over

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:39

@Ikenindi: geef jij je paarden vitaminekorrels, en zo ja, van wat voor merk?
Ik voer nl. ook liever geen krachtvoer i.v.m. een pony die snel moddervet wordt, maar wil toch wel graag iets extra's geven, omdat ze ook zelden of nooit aan de liksteen zit.

En heb jij (en anderen) je/jullie paard(en) ook al echt zien schuren? Ik die van mij gelukkig nog niet; ze staat dan ook nog lekker bloot in de wei.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:39

F3nn3 schreef:
dat klopt mijn maar pony staat te rillen van de kou als ik de eczeem deken erop heb liggen en er trekt een regenbui over

Ongevoerd regendekentje erover of eronder aandoen? Misschien helpt dat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:41

VeerenAshley schreef:
@Ikenindi: geef jij je paarden vitaminekorrels, en zo ja, van wat voor merk?
Ik voer nl. ook liever geen krachtvoer i.v.m. een pony die snel moddervet wordt, maar wil toch wel graag iets extra's geven, omdat ze ook zelden of nooit aan de liksteen zit.

En heb jij (en anderen) je/jullie paard(en) ook al echt zien schuren? Ik die van mij gelukkig nog niet; ze staat dan ook nog lekker bloot in de wei.

nog niet zien schuren gelukkig, maar heb al meerdere gehoord die paardjesa hebben die wel al geschuurd bhebben.

ik voer nu geen vitaminekorrel. vorig jaar wel zo`n grote emmer van höveler gekocht...

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:42

F3nn3 schreef:

Daarom heeft de mijne er een regendeken overheen Knipoog

O, en Zammie, wel blijven komen hier hoor Haha!
Maar geef jij je paarden net zoveel krachtvoer 's zomers als 's winters? Ik durf dat gewoon niet aan! Maar heb dan ook precies 2 "sobere" rassen staan Knipoog

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:47

ikenindi schreef:
ik voer nu geen vitaminekorrel. vorig jaar wel zo`n grote emmer van höveler gekocht...

Ken ik niet; wat is dat voor spul? (Ik weet erg weinig van voer en supplementen af, vandaar.)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:48

vitaminen en minerlen korrel

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:05

OK, dank je!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:09

Ik lees hier veel over drainage kuren. Waar kun je dat kopen? En hoe werkt het precies?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:14

Lisa_vD schreef:
Ik lees hier veel over drainage kuren. Waar kun je dat kopen? En hoe werkt het precies?

kan je kopen bij de paarden drogist , je moet 2 a3 x daags dan druppels geven op een stukje brood of via een plastic spuit in de mond .
het is een kuur van dik een maand .
het reinigt je paard van binnen , en het is goed om het voor het eczeem seizoen te geven.
voor meer info zie ff op de site van de paarden drogist Knipoog