Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wupke schreef:Die van mij heeft gelukkig nergens meer last van ze heeft weer even een kuurtje gekregen
Ik ben het er niet mee eens dat paarden altijd krachtvoer nodig hebben, want die van mij heeft het niet echt nodig ook al werkt ze aardig hard ze krijgt toch maar 2 handjes museli en een paar wortels per dag. En natuurlijk 2x een berk kuil
ikenindi schreef:waarom krachtvoer om de mineralen en vitaminen te kunnen voeren? je kan toch ook mineralenkorrels geven dan?
Zammie schreef:ikenindi schreef:waarom krachtvoer om de mineralen en vitaminen te kunnen voeren? je kan toch ook mineralenkorrels geven dan?
Waarom is biks/muesli nu weer zo slecht? Gaan we een NH pagina worden? Ik voer mijn paarden altijd krachtvoer, heb dit altijd gedaan en omdat ik nu 1 heb met ZE mag dit ineens niet meer? Denk niet dat Zam het hiermee eens zal zijn... Ik zie niemand die deze gegevens echt onderbouwd. Alleen maar, van staat in een boek en die zegt dat.... Zal wel aan mij liggen, maar ik wil het weleens echt onderbouwd zien... Ennuh, nee ik ga echt niet NH-er worden.... Mijn paarden blijven biks/muesli krijgen, totdat ik echt overtuigd ben dat het zonder kan, maar ga echt niet overstappen naar mineralenkorrels... Wie zegt dat dat in de juiste verhouding is? De fabrikant zeker....
ellepel schreef:wupke schreef:Die van mij heeft gelukkig nergens meer last van ze heeft weer even een kuurtje gekregen
Ik ben het er niet mee eens dat paarden altijd krachtvoer nodig hebben, want die van mij heeft het niet echt nodig ook al werkt ze aardig hard ze krijgt toch maar 2 handjes museli en een paar wortels per dag. En natuurlijk 2x een berk kuil
hallo...muesli=krachtvoer
en ikenindi je hebt helemaal gelijk.
maar nadeel van supplementen is dat je ze toch vaak moet mengen ergens doorheen.
F3nn3 schreef:dat klopt mijn maar pony staat te rillen van de kou als ik de eczeem deken erop heb liggen en er trekt een regenbui over
VeerenAshley schreef:@Ikenindi: geef jij je paarden vitaminekorrels, en zo ja, van wat voor merk?
Ik voer nl. ook liever geen krachtvoer i.v.m. een pony die snel moddervet wordt, maar wil toch wel graag iets extra's geven, omdat ze ook zelden of nooit aan de liksteen zit.
En heb jij (en anderen) je/jullie paard(en) ook al echt zien schuren? Ik die van mij gelukkig nog niet; ze staat dan ook nog lekker bloot in de wei.
F3nn3 schreef:dat klopt mijn maar pony staat te rillen van de kou als ik de eczeem deken erop heb liggen en er trekt een regenbui over
ikenindi schreef:ik voer nu geen vitaminekorrel. vorig jaar wel zo`n grote emmer van höveler gekocht...
Lisa_vD schreef:Ik lees hier veel over drainage kuren. Waar kun je dat kopen? En hoe werkt het precies?