Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DiscoDipp schreef:Yanaa schreef:Kan de eczeem ook over het gehele lichaam voorkomen?
In mijn ogen als paraveterinair zijnde dus echt niet. Vandaar dat wij ook verder zijn gaan zoeken. Mocht je er een hebben die overal jeuk heeft ga dan eerst kijken naar schimmel of een allergie voor iets en daarna naar huidziekten.
Jets schreef:Eergisteren heb ik Fibra anti itch gekocht. In de winkel zeiden ze dat je het beste 's ochtends kan smeren omdat het dan de hele dag werkt, maar als je het 's avonds smeert werkt het neem ik aan toch ook tot de volgende avond?Ik heb het vanochtend gesmeerd, maar hier heeft het de hele dag geregend, is het dan verstandig om nog een keer te smeren? Hoe doen jullie dat?
DiscoDipp schreef:Yanaa schreef:Kan de eczeem ook over het gehele lichaam voorkomen?
In mijn ogen als paraveterinair zijnde dus echt niet. Vandaar dat wij ook verder zijn gaan zoeken. Mocht je er een hebben die overal jeuk heeft ga dan eerst kijken naar schimmel of een allergie voor iets en daarna naar huidziekten.
emma_evg schreef:paarden1pony: Het belangrijkste is natuurlijk een goede eczeemdeken (Rambo sweet itch hoody bijv.
) en een goed voerbeleid. Daarmee bedoel ik niet te veel (jong) gras (dus kaal weiland is het beste) maar in plaats daarvan hooi en eventueel krachtvoer met een laag zetmeel en suiker gehalte (zoals subli dieetmix). .
Kayleigh327 schreef:Ik ga vandaag voor het eerst Derfen Soft smeren in de manen en staart, had tot nu toe Sectolin Sweet itch, daarmee werd de jeuk iets minder maar hoop dat dit meer doet. Ze heeft gisteren weer haar tot bloedens toe aan haar manen geschuurt en staart nog steeds dik en kaal.
Fingers crossed dat Derfen voor mij ook werkt! Alleen nog iets anders voor haar hoofd vinden, daar wil ik geen derfen smeren, misschien dat ik die Fibra sweet itch van hier boven ga proberen