Auky schreef:Phytonics is niet vrij verkrijgbaar, dus moet altijd via een arts of therapeut. Mijn paard is heel lang onder behandeling geweest bij een holistisch arts, dus zodoende.
Ik denk dat het geen slecht plan is om de drainage nog even door te zetten bij je paardje. Op zich is het goed dat ze al gereinigd is, scheelt weer in verdere belasting. Maar dat pas bemeste land is natuurlijk ook best een aanslag op haar lijf, dus nog verder gaan met een volgend flesje is denk ik niet onverstandig.
Je zou je natuurlijk aan kunnen melden voor het onderzoek van NML, ik lees net dat het inwendige product de Gluco Balance is (jouw paard heeft toch ook IR-klachten?). Sla je meteen 2 vliegen in één klap: een goede drainage en de kans om GB te proberen.
IR is vorig jaar via bloedonderzoek onderzocht maar daar kwam uit dat ze het niet had.... wel heeft ze idd een verdikte manenkam van teveel eiwitopslag en lichte ZE sinds vorig jaar dus het kan ook nog in heel lichte mate zijn misschien, ik hoop van niet want weidegang is echt een must bij haar, zandpaddock is totaal geen optie. Ik heb me nog niet verdiept in dat onderzoek eerlijk gezegd, wordt dat door een arts begeleid of ga je dan zelf aan de knutsel? Dat laatste zie ik namelijk totaal niet zitten.....

Gaan twee kuren achter elkaar én nog een wormenkuur ertussendoor niet te zwaar worden? Ik heb haar brok al meteen met 1/4 vermindert en dat wordt nog verder teruggebracht naar zo min mogelijk en meer marstall Excem muesli.