[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:10

moet je paard wel tegen kunnen, heb het idee dat Wisse er ook niet zo goed tegenkwan want ik hoorde van iemand dat er ook groene zeep in dat goedje wat ik getest heb zit. De gel sloeg bij Wisse niet aan, de plekken leken er zelfs erger van te worden...

Ik wist ook niet dat het antivlieg was?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:26

opisop_shop schreef:
Waarom niet nu al dan; kan het allemaal alvast gelijktijdig weer aangroeien immers?

Omdat ie nu nog regelmatig z'n ZE-deken om heeft dus de manen op z'n schoft groeien toch nog niet aan (begint nu wel maar
dan zou ik alles af moeten scheren en dat wil ik niet :D )

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:09

Vind Wisse korte manen beter staan.
Er zijn toch van die hele hoofdkappen. Is dat niet wat voor Wisse. Volgens mij heeft Boett ze en misschien ook nog wel andere merken...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:18

Nou, ik heb even snel de vlechtjes bij shadow eruit gehad, rollen en snel weer nieuwe in. Beest was helemaal hyper, dus geen tijd gehad om foto's te maken. Denk overigens dat ik misschien ook de manen binnenkort wat ga kortwieken.

Ze stond op stal, en was hyper, helemaal opgeblazen, leek wel een mooie hengst haha, maar dat haar, pfff vind het vreselijk.
Zij houdt niet van tuttelen, en ik niet van vlechten haha

Heb overigens toch de ponybrok gekozen om te proberen. Dus die heb ik zonet gehaald.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:01

Ja die zijn idd met zowel ogen als halsstukje, maar ook een beetje duur vind ik :o
Heb nu gewoon de pagony-set.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:04

Misschien kun je 2ehands krijgen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:24

zal eens ff speuren inderdaad. Weet alleen niet of ze tot maat 'kolos' gaan :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:29

Hoezo dat, is-ie zo groot?
Nu zit ik me even af te vragen of ze zulke dekens ook voor shires hebben, hebben die trekpaarden wel eens last van zomerexceem en schuren??

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:52

geen idee, je zou zeggen van wel inderdaad!

Wisse is niet echt groot, hij is zo'n 1,65 denk ik.
Maar hij heeft echt een huge hoofd!
Ik vind de Pagony hoofdkappen erg groot uitvallen (in tegenstelling tot de dekens...) en ik heb de eerste twee weken flink moeten sjorren aan de grootste maat (XL) om hem om Wisse's koppie te kunnen krijgen!
Inmiddels is hij wat meer uitgerekt en gaat het wat beter. Aantrekken gaat nog steeds met veel sjorren, maar als hij eenmaal omzit zit ie dan ook als een huis, whahaha!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:36

Het is echt ongelofelijk, maar die van mij heeft ál haar manen nog en geen 1 x geschuurd :D Ze staat nu ook gewoon elke dag buiten op de wei, heel de zomer al zonder deken. Ze heeft ongeveer 1 maand met deken gestaan (Rambo SIH.) Maar daarna niet meer om te kijken hoe het ging , het ging zo goed dat we hem niet meer opdeden en nu zelfs nog steeds niet geschuurd!

Ik gebruik eczema balsem, klitwortel en TKC 97 lotion.
Heb het pas allemaal binnen een maand gehaald dus daarvoor had ik het nog niet. Maar het zal denk eraan liggen dat ze 500 meter van de zee nu ongeveer staat en een buitenbox en op de wei veel wind en weinig water. Ben er heel blij mee dus. Denk dat ze voor volgende zomer erg lange dikke manen heeft. Ongeveer 2 keer zo dik als dit want vorig jaar had ze kale manen en dit is in een jaar gegroeid. En ze heeft vanzichzelf al hele dikke manen die snel groeien (te zien staart en voorpluk )
dus ben benieuwd! :D

Afbeelding

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:29

Nee niet lang laten groeien!! Ik vind tinkers niet leuk en sportpaarden wel dus mijn mening mag duidelijk zijn! :)) ;)

Zijn voorpluk is flink beschadigd, hoofdje ook :(
Gebruik je al levertraanzalf? Pride had enkele weken terug ook van die plekjes om de ogen en met een goede week was zo goed als alles weg!

Ze heeft nu wel wat kale/zwarte plekken onder het halster, ook maar weer lekker aan het smeren met de levertraan. Maar dat zijn meer van die haarloze plekken, geen open of schuurplekken.. :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:31

Het is goed te zien dat ze niet heeft geschuurd: die manen! Ze lijken zo lekker zacht op de foto, net van dat pluche!
Heerlijk!

@ opisop_shop, misschien zo'n ding voor een trekpaard proberen? :+ Je hebt van die speciale winkels voor trekpaarden, ik geloof dat er een paar zijn in Nederland.
Misschien is er ook nog wat op marktplaats

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:57

Kim:Wow, de zeelucht doet haar waarschijnlijk erg goed! Ziet er super uit.

Opisop: inderdaad een masker maat trekpaard? En anders misschien zelf iets proberen te freubelen.

Die van mij is nog steeds jeukloos, hoofdje begint heel mooi bij te trekken, ze is weer aan het werk, en ziet er gewoon supergezond en mooi uit.
Twijfel heel erg wat ik moet doen met d'r manen.
Ben overigens ook benieuwd hoe ze het straks gaat doen op weer een broksoort.
Ze schakelt nu langzaam over, sinds gister. Vandaag was haar poep al wel veel beter.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:40

Ik ga Storm komende maand ook flink meer beweging geven, ben benieuwd hoe het dan gaat met zijn eczeem. Heb het idee dat er nu toch wat afvalstoffen in zijn lichaam blijven zitten, weet alleen niet zo goed waar het aan ligt.
Wilde al beginnen met bruin bier, maar welk bier moet ik dan geven (vraagt iemand dus dus idd nooit alcohol nuttigt en er dus de ballen verstand van heeft :D ), wat is bruin bier ?!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:11

bier dat bruin is? Pfff haha heb er ook geen verstand van.
Maar waarom wil je bier geven? Voor de afvalstoffen? Of wil je hem dronken hebben haha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:16

Voor de afvalstoffen inderdaad, schijnt toch te helpen?

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:36

Hoi hoi,

Ik lees steeds meer positieve ervaringen over de levertraanzalf, zelf gebruik ik Befix zomerschurencreme.

Befix helpt bij onze pony het beste tot nu toe maar ik hoor ook hele goede ervaringen met de levertraanzalf. Het verschil qua kosten is erg veel. een pot Befix kost €40.00 en levertraanzalf (een pot) €7 á €8 euro. Best wel een groot verschil vind ik. Beide komt bij mij over om de huid te herstellen.

Graag hoor ik jullie ervaringen als jullie beide producten hebben gebruikt.

Thanks....

Beschrijving Befix:
Befix zomereczeem is een doeltreffende verzorgingscrème voor manen en staart van paarden en pony’s.
Befix zomereczeem is het resultaat van vele jaren experimenteren en van een intens doorgedreven wetenschappelijk laboratoriumonderzoek.
Befix zomereczeem hydrateert en beschermt de huid rondom manen en staart, helpt schilfertjes verwijderen en zorgt voor een gezonde haargroei.
Befix zomereczeem is niet toxisch en is 100% dopingvrij.
Befix zomereczeem op de goede manier aangebracht werkt heilzaam voor uw paard of pony, zowel op stal als op de weide.
Befix zomereczeem is een weldaad voor paard, fokker en ruiter

Levertraanzalf:Grand National Levertraanzalf 250 gram

Deze levertraanzalf is speciaal ontwikkeld voor het gebruik bij paarden. Levertraan bevordert de natuurlijke huidfuncties. Deze zalf bevat 33 % zuivere medicinale levertraanolie (lecoris anseiili oleum).
Te gebruiken op plaatsen waar de huid verzorging nodig heeft en waar de haargroei weer op gang gebracht moet worden.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:58

handig om te weten: Befix heette voorheen Liberate.

Liberate werkt bij mijn pony ook goed. Vind het alleen eeen beetje dubieus waaarom de naam veranderd is...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:56

Altijd fijn als mensen een vergelijking kunnen geven uit eigen kennis. Helaas kan ik je niet helpen, ik gebruik enkel levertraan.

Hier nog een fotootje van Pride dr hoofdje vandaag.

Afbeelding

En dr manen nog een keer (niets veranderd tov de vorige foto's hoor :+
Afbeelding

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:11

Bij mij gaat het erg goed met de exceem ik gebruik de middeltjes zinkzwavelpasta een mengseltje van de dierenarts van horsol/insecticide en heb de Shapley's MTG.
Het werkt eigenlijk allemaal goed.
Morgen komt als het goed is mijn Sweet itch hoody binnen dus ben erg benieuwd!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:52

mijn antwoord op die vraag blijft dat levertraan in mijn ogen niks is om eczeem te verzachten, maar om de last aan beschadigde huid te verminderen en het genezen te bevorderen :)
(diddle zijn kale plekken zijn al bijna behaaaard! :):) )

pride ziet er prachtig uit! :)

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:05

Ja dat is helemaal waar Naaltje :) Ik denk persoonlijk ook niet dat het jeuk stilt of schuren voorkomt. Toch vraag ik me af of die hoofdplekjes wel door schuren komt. Ik kan ze nog steeds niet goed ''plaatsen''...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:09

bij diddle is het van dazenbeten/vliegjes
dazenbeten worden kleine ronde kale plekjes, en ik denk dat hij ze dan groter kriebelt :)
toch zie ik die plekken alleen bij mijn pony, en niet bij de andere 2 op stal.. alsof hij in dat opzicht zwakker is? :)

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 02:26

ik volg dit even omdat ik een september een fjord krijg van mijn pepe maar gij eeft zomereczeem
momenteel gebruikt gij cavalesse tegen zomereczeem en we zien al resultaat ;)

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 06:55

levertraanzalf zal aan de allergie weinig kunnen doen, maar wat je aan de buitenkant doet is eigenlijk gewoon wondbehandeling, de allergie geeft wel de jeuk, maar de openhuid brengt het paard zichzelf toe, maakt niet heel veel verschil wat nu de oorzaak van het schuren is, het schuren geeft dezelfde schade en daar kunnen verzachtende zalven of zalven die de wondheling kunnen bevorderen helpen om de huid wat vlotter te laten genezen.

zeker bij diepere wonden zie je tijdens het herstel wat extra jeuk van de genezing zelf, door verzachten of beter gezegd verweken en soepel houden voorkom je veel extra jeuk daarvan.
teer, zink, zwavel en betadine drogen in meer pure vorm eigenlijk extra uit, vandaar dat die in een vette zalf of creme gebruikt worden, meeste van deze zijn vooral mild desinfecterend.

wel oppassen en uitkijken is het met stoffen die ook extra kunnen irriteren en zo de genezing kunnen vertragen, denk aan veel etherische olie en vliegenspray's.

levertraanzalf wordt ook gebruikt op verbrande huid door bestraling de zalven hiervoor uit de apotheek zijn zuiverder van samenstelling, vandaar dat deze ook wat duurder zijn, de goedkopere zijn eigenlijk vooral bedoelt om een gesloten huid of huid die slechts oppervlakkig beschadigd is te verzachten, zoals kloven en schaafwonden, bij paarden zijn vaak zoveel bacterieen in de directe omgeving, dat iets minder zuivere kwaliteit weinig extra problemen geeft, bij diepere wonden is het wel handig daar rekening mee te houden, hoe meer natuurlijke barriere er weg is hoe zuiverder het product dat je kiest.

er is nog steeds geen enkel product dat bewezen en aanvaard zomereczeem oplost.