Martina67 schreef:fargo schreef:Paarden zijn gevoelig voor pergolide, zij krijgen bijvoorbeeld 1 pilletje terwijl mensen wel tot 2,5 pilletje krijgen. Dus paarden kunnen met veel minder toe dan mensen. Ook voor mensen wordt er met een kwart pilletje opgebouwd in een schema van aantal weken.. Deze medicatie werkt in op de hormoonhuishouding, die zelfde hormoonhuishouding die teveel stresshormoon produceert waardoor het lichaam zo van slag is. De medicatie werkt in en kan duizeligheid, angsten, misselijkheid, enorme dufheid en dergelijke veroorzaken. Dat is nog al wat impact en dat wil je eigenlijk geleidelijk aan laten wennen zodat het lichaam geleidelijk aan op orde wordt gebracht.
Deze symptomen zie ik hier ook en dat maakt me zo onzeker.
Moet ik meer geduld hebben? Nu ca. 4 weken bezig waarvan 2 weken 0,5 tablet prascend en de laatste twee weken 0,25 tablet
De 3e dan wel 4e week kunnen vaak een lichte dip dan wel stilstand geven, daarna moet er echt verbetering op gaan treden. In die periode heb ik ook zoooo getwijfeld! Sterkte, nog even volhouden. Hoe groot en zwaar was de jouwe ook al weer?? 8 weken is nog beter dan 6 weken in mijn (bescheiden hahaha) mening.
Sammie - pergolide heeft een heel hoog slagingspercentage volgens mij is 25% te hoog en te negatief ingeschat voor aantal paarden waarbij het niet zou werken...