singasong schreef:Ik denk dat die therapeute jouw paard niet eens in behandeling wil nemen![]()
Gelukkig heb ik die therapeute al zo'n 5 jr.! Maar denk je nou echt dat als ze een zgnmd. kwakzalver zou zijn ik haar nog steeds bij mijn gezin en mijn dieren laat komen??
Ik ben heel benieuwd door wie jij je paard gaat laten behandelen? En of de behandeling effect heeft? Je mag je paard namelijk 'geen medische hulp ontzeggen'. Kun je allemaal lezen in dat 'andere topic'!
Als jouw TherapeutE ( een E? )zoals je steeds aangeeft Albert van Es is, dan bedank ik daar ook voor....die discussie hoeven we niet te voeren...

Mijn paard zal geen medische hulp ontzegt worden, geen van mijn paarden...dat weet iedereen dat ik alleen voor die mannen werk en voor mij zelf nooit eens wat overhoud. Voor de kosten kwa medische hulp in de afgelopen 13 jaar kan ik onderhand een Carrera aanschaffen...dus dat komt wel goed.

Ik zal zeker blijven posten wat ik ga doen...ben nog zoekende en mijn ervaringen hoop ik anderen te kunnen helpen...
Eerst dus op zoek naar een goede tandarts....dat is nummer 1
Overigens ben ik wel een opleiding aan het doen in de Traditionele Chinese Geneeskunde....dus over alternatief gesproken

Veel kleine zaken zijn heel makkelijk met een tinctuur, veel goed gevoel, positieve instelling goed te behandelen, immers lichaam en geest zijn 1, dus als je al geloofd en zelf met een hele goede instelling er aan begint, is het halve werk al gedaan...maar voor paarden is dat voor mij anders, zolang ik hem het geloof nog niet in zijn oren kan fluisteren zodat hij meewerkt, heb ik dat halve werk nog niet...
Aan stal management kan ik niets meer veranderen, het enige paardbetere dat ik hem kan gaan bieden is een wei van een paar hectaren huren, die heb ik niet, maar samen toch op het gras en kunnen dollen is er wel...want het binnengevoel van een paard is nummer 1 om hem gezond te houden..vertrouwen en regelmaat in verzorging.
Ben ook benieuwd in hoeverre ik de tol moet betalen, althans mijn paard dan, van zijn vorige manier van rijden, dat was met kort hulpteugeltje in valse knik met flinke sporen, zeer strak aangesnoerd hoofdstel, dus feitelijk met een gelukkig nog jong en flexibel lichaam in een houding lopen die niet gezond is geweest....maar dat is alleen maar de eerste 2 jaar van zijn rijleven geweest, maar je weet nooit wat zich daar in het weefsel heeft vastgezet...