[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:27

singasong schreef:
Ik denk dat die therapeute jouw paard niet eens in behandeling wil nemen ;)

Gelukkig heb ik die therapeute al zo'n 5 jr.! Maar denk je nou echt dat als ze een zgnmd. kwakzalver zou zijn ik haar nog steeds bij mijn gezin en mijn dieren laat komen??

Ik ben heel benieuwd door wie jij je paard gaat laten behandelen? En of de behandeling effect heeft? Je mag je paard namelijk 'geen medische hulp ontzeggen'. Kun je allemaal lezen in dat 'andere topic'!

Als jouw TherapeutE ( een E? )zoals je steeds aangeeft Albert van Es is, dan bedank ik daar ook voor....die discussie hoeven we niet te voeren... ;)[/quote]

Mijn paard zal geen medische hulp ontzegt worden, geen van mijn paarden...dat weet iedereen dat ik alleen voor die mannen werk en voor mij zelf nooit eens wat overhoud. Voor de kosten kwa medische hulp in de afgelopen 13 jaar kan ik onderhand een Carrera aanschaffen...dus dat komt wel goed. ;)

Ik zal zeker blijven posten wat ik ga doen...ben nog zoekende en mijn ervaringen hoop ik anderen te kunnen helpen...

Eerst dus op zoek naar een goede tandarts....dat is nummer 1

Overigens ben ik wel een opleiding aan het doen in de Traditionele Chinese Geneeskunde....dus over alternatief gesproken :+ , ben zelf nl niet gezond en met een nierschade heel erg opgeknapt in dit traject, dus wijs niet zomaar wat af, maar met paarden ben ik rete voorzichtig...dat is een gebied wat te veel is losgelaten, geen controle en regelgeving op is....overigens laat ik ook niet zomaar iedereen aan mij zelf frutten, zonder duidelijkheid....

Veel kleine zaken zijn heel makkelijk met een tinctuur, veel goed gevoel, positieve instelling goed te behandelen, immers lichaam en geest zijn 1, dus als je al geloofd en zelf met een hele goede instelling er aan begint, is het halve werk al gedaan...maar voor paarden is dat voor mij anders, zolang ik hem het geloof nog niet in zijn oren kan fluisteren zodat hij meewerkt, heb ik dat halve werk nog niet...

Aan stal management kan ik niets meer veranderen, het enige paardbetere dat ik hem kan gaan bieden is een wei van een paar hectaren huren, die heb ik niet, maar samen toch op het gras en kunnen dollen is er wel...want het binnengevoel van een paard is nummer 1 om hem gezond te houden..vertrouwen en regelmaat in verzorging.

Ben ook benieuwd in hoeverre ik de tol moet betalen, althans mijn paard dan, van zijn vorige manier van rijden, dat was met kort hulpteugeltje in valse knik met flinke sporen, zeer strak aangesnoerd hoofdstel, dus feitelijk met een gelukkig nog jong en flexibel lichaam in een houding lopen die niet gezond is geweest....maar dat is alleen maar de eerste 2 jaar van zijn rijleven geweest, maar je weet nooit wat zich daar in het weefsel heeft vastgezet...

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:28

Hallo, jaa erg vervelend en ik kan heel slecht aan de oren komen en daar achter dus het kan inderdaad in dat gebied zitten wat mij zelf ook erg aannemelijk lijkt omdat ze daar altijd behoorlijk gevoelig is. Vorige week heeft ze per ongeluk gehangen in het halster en krijg het halster/ hoofdstel met moeite om haar oren.
Laatst bijgewerkt door MarLottie op 16-04-12 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

FCSA

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:31

Dat klinkt idd als een atlas-probleem. Schud ze sinds het hangen of al langer?

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:34

ze schud al veel langer, maar ze is ook al veel langer gevoelig bij de oren.. Alleen na het hangen is het verergert!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:38

Atlas laten checken en aan de slag met de oefeningen van navaja, zou ik zeggen..

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:40

En laat je dit dan checken door een Fysio/osteo of een Echo/foto in de kliniek?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:43

Door een fysio/chiropractor, het moet wel echt iemand zijn die ervaring heeft met het rechtzetten vd atlas. Ik heb het bij mijn paard door Steffi vd Laarse laten doen (niet schudvrij, maar wel verbetering). Natascha van Es doet het ook: http://www.paardensymmetrie.nl/Paardens ... /Home.html. Geen garantie hoor :) Maar je kunt het allicht laten nakijken. Craniosacraal therapie schijnt ook te kunnen werken.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:44

Ter update: mijn paard gaat a.s. woensdag naar Bodegraven. Wil naast het atlas-verhaal toch ook graag zijn tanden, oren etc. laten nakijken om er zeker van te zijn dat er geen simpele oorzaak te vinden is.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:47

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:51

russel schreef:
[
Als jouw TherapeutE ( een E? )zoals je steeds aangeeft Albert van Es is, dan bedank ik daar ook voor....die discussie hoeven we niet te voeren... ;)

Albert van Es???????? Zegt mij helemaal niets.

Nee, ik heb diegene die jij tuig en oplichter noemt in het andere topic. Daar hebben we het toch ook al over gehad via pb?!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:54

MarLottie schreef:
http://www.fysio-osteo-paard.nl/#

Deze kan begin Mei bij mij komen, is dit wat denk je.. Ik zal me ook even verdiepen in jou Linkje

Hee, haar ken ik via via van Facebook, wat grappig, wist niet dat ze fysio/osteo was. Ik zou haar even vragen of ze ervaring heeft met atlas rechtzetten. Zo niet: niet door haar laten doen.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:55

Ja inderdaad zal haar gelijk even mailen!

Toch handig zo dit bokt kan je mooi ervaringen delen

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:59

Absoluut!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:36

singasong schreef:
russel schreef:
[
Als jouw TherapeutE ( een E? )zoals je steeds aangeeft Albert van Es is, dan bedank ik daar ook voor....die discussie hoeven we niet te voeren... ;)

Nee, ik heb diegene die jij tuig en oplichter noemt in het andere topic. Daar hebben we het toch ook al over gehad via pb?!

Dat is dus Albert van Es, maar er is in gegumd dus dan is de balans weg...als je op de zoekfunctie kijkt, dan vind je het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:37

singasong schreef:
russel schreef:
[

Hoezo ben jij je eigen therapeute dan die je belt? Ik snap er helemaal niets meer van...ben ook niet zo goed in letters raden en onder de regels lezen :+ :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:49

russel schreef:
[Dat is dus Albert van Es, maar er is in gegumd dus dan is de balans weg...als je op de zoekfunctie kijkt, dan vind je het topic.

O vandaar! Mijn excuus dan voor dat ik dacht dat je het over mijn therapeute had!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:07

FCSA schreef:
Ter update: mijn paard gaat a.s. woensdag naar Bodegraven. Wil naast het atlas-verhaal toch ook graag zijn tanden, oren etc. laten nakijken om er zeker van te zijn dat er geen simpele oorzaak te vinden is.

Voor een goede tandarts kan ik je Christie Dreessen aanraden, maar dan zul je naar de Raaphorst moeten. Zij is echt een vakfanaat en echt erg goed. Bodegraven kan ook goede dingen maar op gebied van tanden hebben zij niet mijn eerste keus.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:57

Gaat me vooral om foto's, zodat we kunnen zien of er iets verkeerd aan het doorkomen is.. Maar dank voor de tip, ik hou m in gedachten!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:05

pasdedeux schreef:
FCSA schreef:

Voor een goede tandarts kan ik je Christie Dreessen aanraden, maar dan zul je naar de Raaphorst moeten. Zij is echt een vakfanaat en echt erg goed. Bodegraven kan ook goede dingen maar op gebied van tanden hebben zij niet mijn eerste keus.

Christie Dreessen is inderdaad ontzettend goed. Die heeft vorig jaar mijn twee paarden ook gedaan, keurig gebit weer :) . Als je met een aantal mensen samen gaat komt ze wel op stal, dan plant ze er een dag voor in.

Bodegraven zou ik inderdaad ook niet heengaan voor de tanden, heb er geen ervaring mee, maar dat is denk ik gewoon mijn gevoel erbij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:05

russel,chinese geneeskunde?
bedoel je met kruiden?
dat is dan toch fytotherapie?

ik heb vroeger een merrie gehad die is behandeld met chinese kruiden.
ik heb geen idee meer wat dat voor merk enzo was,maar dier zat wel veel beter in haar vel :j

marlottie,laat je paard inderdaad goed nakijken en probeer ten alle tijde te voorkomen dat je paard gata hangen.
leer het desnoods gewoon losstaan,want hangen is echt heel gevaarlijk voor het hoofd en hals/nek van een paard.

wat tandarts betreft is bij ons op stal paul versluis geweets,hele kundige man..
alleen appie vond het NIET aardig en was héél erg pissig op hem, }>
omdat hij die mondklem dus omdeed en ook dat is iets wat appie niet fijn vind aan zijn hoofd
zo erg dat paul dan maar de klem losgemaakt heeft en gewoon zo verder is gaan vijlen. :D

appie is vandaag jarig...20 alweer *\o/*

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:26

gefeliciteerd Ellepel!

pfoei jullie zijn hard gegaan, even op mijn gemakkie bijlezen, heb ook nog eea te vertellen, vandaag Navaja (maaike) op bezoek gehad dus komt nog even verslag van.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:29

Ben benieuwd!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:39

ik ook!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:48

Gefeliciteerd Ellepel!! :)

Veelal beginnen nekproblemen ook bij veulens, omdat er aan het halster getrokken wordt tijdens het leren meelopen.
http://www.joeysark.com/html/tips.html

Afbeelding Afbeelding

Mooi systeem!
Afbeelding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:07

Ik denk dat Wolin wellicht ook wel gebaat is bij Cranio-Sacraal therapie, heb heel veel zitten lezen en met Wolin vergeleken.. Als ik haar namelijk achterwaarts zet dan begint ze ook te kopschudden en gezien het cranium en het sacrum met elkaar in verbinding staan, kan het best dat dit voor haar ook heel vervelend is..