[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:41

@mindim.
Als het huidherstel sneller is als het ontstaan van de onstekingen is er geen sprake meer van allergie.
Een goed voorbeeld hier van zijn paarden die dagelijks op het wad gedrenkt worden.
Deze hebben in veel gevallen geen allergische reactie meer.
Overigens is het dragen van een deken ook geen genezing te noemen,en is de methode die ik aan beveel in mijn ogen beter en vriendelijker dan met dertig graden een burka dragen....

norton84

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:14

subli en marstall. ga vandaag eens zoeken waar ze te verkrijgen zijn en vergelijken mbt meusli die ik normaal geef en onderling..

mt kuil is het kuil van vorig jaar welke snede geen idee 1,2 later is er niet gekuild maar gehooid.

strook begrazing of op moeilijke tijdstip binnen zetten is zover niet mogelijk dat ik dat dan zelf moet doen binnen buiten zetten. en bij ons staan de paarden in groepen mn weide genoten zullen dat niet op prijs stellen.

omega 369 krijgt hij al van subli

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:36

PG, ik heb het al eerder gevraagd, heb je zelf een paard met eczeem?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:45

Ik denk niet dat PG een eczemer heeft :+
Hier zitten mensen (waaronder ikzelf) die al JAREN aan een geweldig goed voerbeleid doen,
alle smeersels getest hebben en dergelijke en ook bij ons moeten de paarden helaas de deken op.

Ik heb nu een smeersel dat mooi werkt, maar ik heb eens getest om haar een uur zonder deken te laten staan, tadaaaa: jeuk! (en ja, ze was nochtans ingesmeerd, dus volgens mij bestaat er niks dat de jeuk 100% wegneemt. Verlichten: ja. Maar dat is gewoon niet genoeg)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:56

Sammyoo schreef:
PG, ik heb het al eerder gevraagd, heb je zelf een paard met eczeem?

Ja....misty heeft,,,had,,, last van eczeem....
Ik breng,en maak overigens zelf middelen op de markt,op basis van zeealg...
Het nieuwste middel werkt bij de laatste testen afdoende bij maarliefst 50% van de proef paarden,en geeft aanmerkelijke verlichting bij de rest.
We hebben het dan over een spray,die dagelijks toegepast moet worden.
Info stuur ik graag per pg of mail....anders wordt het hier een reclame topic.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:12

Ik dacht al dat je verkoper was. Misschien een volgende keer gewoon een advertentie zetten, ipv je te mengen in een topic zonder te vertellen dat je een commercieel belang hebt in het middel.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:20

Ik verkoop niet alleen,maar ontwikkel en maak ook producten,en kan dus gerust stellen dat ik het een en ander weet over het eczeem probleem,,,,zou je graag behulpzaam willen zijn,maar Niet in dit topic.
Comercieel belang heeft iedereen die werkzaam is in deze bedrijfstak....

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:30

Hoho het gaat hier om zomereczeem, dat is heel wat anders dan bijvoorbeeld contacteczeem o.i.d.

De echte zomereczeem wordt veroorzaakt door de steek van knutten, niet meer of minder.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:34

PG, goed mijn bericht lezen. Ik vraag niet om hulp. Ik geef je kritiek omdat je niet direct hebt gemeld dat je verkoper bent, maar eerst pagina's lang het product aanprijst. Niet netjes.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:42

papagroom schreef:
@mindim.
Als het huidherstel sneller is als het ontstaan van de onstekingen is er geen sprake meer van allergie.
Een goed voorbeeld hier van zijn paarden die dagelijks op het wad gedrenkt worden.
Overigens is het dragen van een deken ook geen genezing te noemen,en is de methode die ik aan beveel in mijn ogen beter en vriendelijker dan met dertig graden een burka dragen....

de hitte daar onder valt mee hoor.
kijk naar de mensen die in een woestijn leven,die hebben ook haast zo'n gewaad aan en hebben het niet koud :P }>

maar over smeersels, want ik merk wat spanning hier in het topic..
er zijn zoveel smeersels en zoveel paarden en nog zoveel soorten eczeem.
kwestie van uitproberen welke zalf of wat dan ook helpt bij jouw dier.
producten op basis van zeealg zijn zeker wel goed, ik weet dat het namelijk ook wel voor decubitis( doorligwonden bij oudere mensen bijvoorbeeld) word gebruikt en dat werkt bijzonder goed.
dus gewoon proberen.

er is nog steeds geen wondermiddel van zomereczeem.
ze weten nog steeds niet wat er nou de oorzaak van is, dus tot die tijd....deken op :j

ik ben gister even bij appie geweest, gelukkig geen jeuk ondanks zijn weiland vol met gras.
wel weer een ontstoken oog dat had hij vorig jaar ook rond deze tijd -O-

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:59

Hier gaat het goed, ik denk ook niet dat mijn pony echt eczeem heeft, maar heel gevoelig is voor voeding. Hij krijgt nu de care4life, ziet er uit als een zonnetje, maar ben bang dat hij er net niet genoeg aan heeft en vind de continu kruiden ook maart zo zo......
Nu ben ik druk bezig me te orienteren op pure feed. Ik vind het een mooi concept, maar nog erg nieuw in nederland.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:14

Met Rodie gaat het goed, de RSIH doet het super. Heb van de week de deken verwisselt om de eerste te wassen. Zijn staart en manen zijn rustig, heb ze van de week even gewassen met tea tree shampoo.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:46

liedjuh2 schreef:
_CS_ schreef:
Smeersels die een eczemer jeukvrij door het leven laat gaan, is geen "officiele eczemer".
Beest kampt dan met totaal andere problemen.

Hoezo? Ik heb ook continu last van exceem. Het heeft even geduurt voor ik het juiste middel had, maar nu als ik last heb van die plekken en ik smeer een paar dagen, dan zit de plek er nog wel, maar die jeukt niet meer. Dat is toch hetzelfde voor het paard. Voorkomen dat hij jeuk krijgt van zijn allergie is nr. 1. Maar op het moment dat het kwaad al geschied is, dan helpen die middelen wel.
Ik ken ook genoeg paard die geent zijn en nu jeukvrij door de zomer komen.
Volgend jaar ga ik het ook zeker met die van mij proberen. Dit jaar bewust niet gedaan omdat er al zoveel medicijnen in zijn lichaam zijn gepompt in korte tijd. Vandaar nu eerst maar eens een reinigingskuur door gedaan en dan komende Februari krijgt hij de enting. Dan kan hij hopelijk zonder deken de zomer door.

Eczeem bij mensen (ik heb het ook!) is niet te vergelijken met ZE bij paarden.... |o
Het wordt zomereczeem genoemd omdat het dus in de zomerperiode voorkomt.. het is een reactie op de muggenbeten...
En bekend is dat indd van binnenuit dan ook al een hoop niet klopt en paarden dus erg gevoelig reageren op gras/eiwitten etc...
Eczeem bij mensen is echt puur een huidaandoening wat dus ook van binnenuit niet aan te pakken is.
Ja als ik smeer gaan mijn plekjes weg inderdaad. Bij paarden met eczeem hoor je te voorkomen dat ze jeuk krijgen en dat doe je door middel van een deken..
Bij ons is het puur een huidaandoening.. Bij paarden is het het gevolg van een allergische reactie op de muggenbeet.. 2 totaal verschillende dingen..
En dus ook echt niet te vergelijken met elkaar vind ik wat betreft plan van aanpak.

Een eczemer heeft gewoon echt een deken nodig wil je de jeuk volledig tegen kunnen gaan.
Een paard wat geen jeuk heeft zonder deken en met smeerseltjes heeft dan ook inderdaad geen Zomereczeem maar een andere aandoening..
Tegenwoordig wordt zo snel zomereczeem geroepen als een paard jeukt aan de manen en staart.. ik zou dan eerst eens andere dingen gaan uitsluiten in overleg met een DA.

Neemt niet weg dat smeerseltjes niet kunnen helpen, dat zeg ik niet.
Maar zonder deken zal een Zomereczeem-paard niet zonder jeuk het seizoen doorkomen
Smeerseltjes kunnen veel helpen (helaas bij mijne helpen ze dus echt niet preventief, alleen op moment van jeuk.. en ik wil geen jeuk dus ik leg gewoon deken erop en dan is er ook geen jeuk)
maar deken is imo echt eerste prioriteit als je de jeuk tegen wilt gaan.. En helaas helpt zelfs de deken bij sommige paarden niet eens 100%
Smeerseltjes is imo ter ondersteuning, niet vervanging van deken
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-06-13 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:47

liedjuh2 schreef:
Er staat ook voorkomen van de jeuk is nr. 1. Dit betekent dat ik ook vind dat de deken er gewoon op moet bij zo een paard. Maar de middeltjes helpen zeer zeker wel tegen de jeuk.

Ik ben voor van alles allergisch.... Gelukkig over mij allergie voor paarden heen gekomen door eigenwijs zonder pillen toch iedere dag naar stal te gaan. Heeft even geduurd en leuk was het niet. Maar erg blij dat ik doorgezet heb en lekker iedere dag naar stal kan.
Die middelen helpen wel, ondanks dat ik nog "bloot" sta aan mijn allergie. Het is puur om de huid te verzachten. Nu heb ik wel een creme met daarin een soort verdovend middel. Dus de huid wordt ook plaatstelijk verdoofd. Dat scheelt heel erg. Het zit er wel, maar ik voel het niet.

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat een eczeempaard met smeersels prima bloot buiten kan staan jeukvrij. Excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen Y;(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:48

Mindim schreef:
liedjuh2 schreef:
Er staat ook voorkomen van de jeuk is nr. 1. Dit betekent dat ik ook vind dat de deken er gewoon op moet bij zo een paard. Maar de middeltjes helpen zeer zeker wel tegen de jeuk.

Ik ben voor van alles allergisch.... Gelukkig over mij allergie voor paarden heen gekomen door eigenwijs zonder pillen toch iedere dag naar stal te gaan. Heeft even geduurd en leuk was het niet. Maar erg blij dat ik doorgezet heb en lekker iedere dag naar stal kan.
Die middelen helpen wel, ondanks dat ik nog "bloot" sta aan mijn allergie. Het is puur om de huid te verzachten. Nu heb ik wel een creme met daarin een soort verdovend middel. Dus de huid wordt ook plaatstelijk verdoofd. Dat scheelt heel erg. Het zit er wel, maar ik voel het niet.

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat een eczeempaard met smeersels prima bloot buiten kan staan jeukvrij. Excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen Y;(

Sorry, ook ik heb het verkeerd gelezen en begrepen dan Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:51

papagroom schreef:
@mindim.

Als de huid is hersteld is de allergie nog niet weg. Mijn paard heeft momenteel een mooie schone huid. Als ik je hem laat zien, zou je niet zeggen dat het een eczemer is. Laat ik echter de deken af dan is het binnen een week overduidelijk een eczemer.

Gedrenkt worden op het wad, wat bedoel je daar precies mee? Hier staan paarden bijvoorbeeld ook onderaan de zeedijk, met eczeem.

Nee, het dragen van een deken is geen genezing, zal ik ook nooit beweren. Het is ook enkel symptoombestrijding. Maar smeersels gaan hier niet werken. Dus met de 30 graden een vliegendeken over. Ja het is wat bewerkelijk, maar dat geeft niet/

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:30

PG als je middel zo goed werkt kun je dat vast wel bewijzen door hier een testgroep op te starten, hebben in het verleden andere fabrikanten ook gedaan. Als het echt werkt, heb je er gelijk een aantal kopers bij denk ik, dus wat let je :)

Zag nog wat tips over het deken opdoen. Mijn huidige paard kocht ik als 3 jarige hengst, was zelf pony's gewend dus wat vond ik het een bakbeest! Naar mijn ervaring kun je een deken lastig omdoen over het hoofd als je een halster omlaat. Maar het paard helemaal loslaten vond ik geen optie (had alleen een weiland ter beschikking, dus los is dan ook echt los en het laatste wat je wilt is een half aangekeled paard die wegrent ;) ). Dus heb ik een halsband gekocht voor paarden. Zo kon ik het paard toch vasthouden, zonder dat ik daarvan hinder ondervond bij het aantrekken van de deken. Halsband om, halstertouw eraan. Touw eerst even door de hals doen, dan de hals inderdaad opvouwen en in 1x over het hoofd trekken.

Voor de kopers van mijn pony had ik destijds een filmpje gemaakt hoe je een eczeemdeken om/afdoet.
Hier liet ik het halster wel om, de deken was al ouder en had een wijdere opening voor het hoofd dus dat paste wel. Normaliter doe ik het halster altijd af en hang die om mijn schouder; mocht je paard weglopen heb je hem bij de hand. Die van mij draagt ook een masker (voor de voorpluk, iemand vroeg daar nog naar. Ik heb onder mijn EJ-deken gewoon een grijs eczeemmasker, clipjes vastnaaien zoals aan een eczeemdeken en voila. Voorpluk beschermd en de oortjes blijven ook ineens zitten), dus mocht hij weglopen houd ik hem gewoon vast aan zijn masker.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:36

Ik heb een vraag over de ej itch free deken.(die lijkt op de rambo sih)
Is deze stof van fatsoenlijke kwaliteit?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:39

de huidige vind ik niet, die van vorig jaar wel.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:49

Echt jammer want het scheelt veel geld maar als hij binnen een week kapot is heb ik er niets aan.
Heb al wat dekens verslonden de afgelopen tijd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:03

of hij snel kapot gaat weet ik niet, mijn pagony / ej eczeemdekens blijven ook wel redelijk heel, moet 2x per jaar iets repareren ofzo en met die stof gaat dat ook nog gemakkelijk.
Maar vergeleken met de oude stof vind ik de nieuwe stof veel minder stevig aanvoelen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:24

Die stoffen bruine exceem dekens gaan bij mij zeer snel kapot.
En zittin echt waardeloos.
De rsih werkt echt perfect ze zijn alleen zo duur.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:33

Divoza heeft aankomende week weer kortingen! Op de website staat een kortingscode voor 21% en ik heb met de post een kaart gekregen voor meer kortingen. Is toch de moeite als je een nieuwe RSIH koopt.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:41

Ik heb net in de winkel gekeken naar zo n RSIH klopt het dat dat net een katoenen deken is.Als je hem zo ziet lijkt het net een dunne zomerdeken?Of heb ik nu naar de verkeerde gekeken

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:21

Ok, kreeg net een artikel onder ogen over: Neck Threadworms. Een mogelijke veroorzaker van ZE. Weet iemand hier er iets van of weet iemand mss de Nederlandse term hiervoor?