Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sammyoo schreef:PG, ik heb het al eerder gevraagd, heb je zelf een paard met eczeem?
papagroom schreef:@mindim.
Als het huidherstel sneller is als het ontstaan van de onstekingen is er geen sprake meer van allergie.
Een goed voorbeeld hier van zijn paarden die dagelijks op het wad gedrenkt worden.
Deze hebben in veel gevallen geen allergische reactie meer.
Overigens is het dragen van een deken ook geen genezing te noemen,en is de methode die ik aan beveel in mijn ogen beter en vriendelijker dan met dertig graden een burka dragen....
liedjuh2 schreef:_CS_ schreef:Smeersels die een eczemer jeukvrij door het leven laat gaan, is geen "officiele eczemer".
Beest kampt dan met totaal andere problemen.
Hoezo? Ik heb ook continu last van exceem. Het heeft even geduurt voor ik het juiste middel had, maar nu als ik last heb van die plekken en ik smeer een paar dagen, dan zit de plek er nog wel, maar die jeukt niet meer. Dat is toch hetzelfde voor het paard. Voorkomen dat hij jeuk krijgt van zijn allergie is nr. 1. Maar op het moment dat het kwaad al geschied is, dan helpen die middelen wel.
Ik ken ook genoeg paard die geent zijn en nu jeukvrij door de zomer komen.
Volgend jaar ga ik het ook zeker met die van mij proberen. Dit jaar bewust niet gedaan omdat er al zoveel medicijnen in zijn lichaam zijn gepompt in korte tijd. Vandaar nu eerst maar eens een reinigingskuur door gedaan en dan komende Februari krijgt hij de enting. Dan kan hij hopelijk zonder deken de zomer door.
liedjuh2 schreef:Er staat ook voorkomen van de jeuk is nr. 1. Dit betekent dat ik ook vind dat de deken er gewoon op moet bij zo een paard. Maar de middeltjes helpen zeer zeker wel tegen de jeuk.
Ik ben voor van alles allergisch.... Gelukkig over mij allergie voor paarden heen gekomen door eigenwijs zonder pillen toch iedere dag naar stal te gaan. Heeft even geduurd en leuk was het niet. Maar erg blij dat ik doorgezet heb en lekker iedere dag naar stal kan.
Die middelen helpen wel, ondanks dat ik nog "bloot" sta aan mijn allergie. Het is puur om de huid te verzachten. Nu heb ik wel een creme met daarin een soort verdovend middel. Dus de huid wordt ook plaatstelijk verdoofd. Dat scheelt heel erg. Het zit er wel, maar ik voel het niet.
Mindim schreef:liedjuh2 schreef:Er staat ook voorkomen van de jeuk is nr. 1. Dit betekent dat ik ook vind dat de deken er gewoon op moet bij zo een paard. Maar de middeltjes helpen zeer zeker wel tegen de jeuk.
Ik ben voor van alles allergisch.... Gelukkig over mij allergie voor paarden heen gekomen door eigenwijs zonder pillen toch iedere dag naar stal te gaan. Heeft even geduurd en leuk was het niet. Maar erg blij dat ik doorgezet heb en lekker iedere dag naar stal kan.
Die middelen helpen wel, ondanks dat ik nog "bloot" sta aan mijn allergie. Het is puur om de huid te verzachten. Nu heb ik wel een creme met daarin een soort verdovend middel. Dus de huid wordt ook plaatstelijk verdoofd. Dat scheelt heel erg. Het zit er wel, maar ik voel het niet.
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat een eczeempaard met smeersels prima bloot buiten kan staan jeukvrij. Excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen
papagroom schreef:@mindim.
Als het huidherstel sneller is als het ontstaan van de onstekingen is er geen sprake meer van allergie.
Een goed voorbeeld hier van zijn paarden die dagelijks op het wad gedrenkt worden.
Deze hebben in veel gevallen geen allergische reactie meer.
Overigens is het dragen van een deken ook geen genezing te noemen,en is de methode die ik aan beveel in mijn ogen beter en vriendelijker dan met dertig graden een burka dragen....