Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elibeest schreef:@LETS volgens mijn DA zou ik gewoon met 1 mg kunnen beginnen en zouden er ook geen bijwerkingen zijn (bij deze lage dosis werdt er gezegd) maar ben heel blij dat ik toch eigenwijs ben gaan opbouwen. De ene heeft er inderdaad helemaal geen last van (maar die hoeft maar 0,5) maar de ander die dan 1 mg zou moeten die heeft er wel echt last van. Dus ook ik zou zeggen opbouwen.
fargo schreef:LETS schreef:IMJ, ik ben met 0,5 gestart. Volgens de DA zouden er geen bijwerkingen moeten zijn. Hoop dat het goed aanslaat, hij is echt een beetje down de laatste tijd.
Dat is wel een beetje optimistisch gezegd van de DA eerlijk gezegd... maar goed. Ik hoop dat het meevalt.
fargo schreef:dookia schreef:ik zit nu op dag 10
Maar je zou toch terug gaan schakelen naar 0,5 mg of heb ik dat verkeerd onthouden??
Focussed schreef:De eerste verbeteringen kun je gaan zien vanaf 3 weken maar het kan inderdaad tot 6 maanden duren en volgens de folder van BI zelfs 12 maanden. Ligt wellicht aan de ernst van de symptomen, welke symptomen heeft jouw paard Martina67 dat je overweegt om hem in te slapen?
fargo schreef:Paarden zijn gevoelig voor pergolide, zij krijgen bijvoorbeeld 1 pilletje terwijl mensen wel tot 2,5 pilletje krijgen. Dus paarden kunnen met veel minder toe dan mensen. Ook voor mensen wordt er met een kwart pilletje opgebouwd in een schema van aantal weken.. Deze medicatie werkt in op de hormoonhuishouding, die zelfde hormoonhuishouding die teveel stresshormoon produceert waardoor het lichaam zo van slag is. De medicatie werkt in en kan duizeligheid, angsten, misselijkheid, enorme dufheid en dergelijke veroorzaken. Dat is nog al wat impact en dat wil je eigenlijk geleidelijk aan laten wennen zodat het lichaam geleidelijk aan op orde wordt gebracht.
fargo schreef:[Het is niet toegestaan hier producten aan te bieden, zeker niet receptplichtige middelen. De gehele discussie die naar aanleiding hiervan is ontstaan, is verwijderd. Graag nu ontopic blijven, alvast bedankt.]
We hebben hier in het topic al vaker elkaar geholpen als er een paard was ingeslapen, zeker nu het zo moeilijk is omdat de medicijnen nu sterk in prijs zijn gestegen. Ik vind het op zich alleen maar goed dat we elkaar verder willen helpen en als de paarden al op deze medicijnen staan lijkt me het geen probleem om het aan elkaar te geven. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen gaan experimenteren.