Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:@zinzi: jeetje, een kuur van 50 dagen. Mag ik vragen waarom zo lang?
Sterkte!
Zinzi_jewel schreef:Jotoma schreef:@zinzi: jeetje, een kuur van 50 dagen. Mag ik vragen waarom zo lang?
Sterkte!
Omdat de ontstekings waarde chronisch zijn en echt heel hoog zijn .
30 dagen is niet genoeg .
Dus daarom 50 dagen .
De DA verwacht als we de onsteking onder controle krijgen dat ze dan andere problemen ook kwijt is
Het gekke is wel je zou denken dat ze zich ziek voelt en niet happy is door dit
Maar ze eet goed is vrolijk gaat fijn aan t werk enzo
Ik ben nu aan t denken of dit niet al 5/6 jaar sluimerd maar gemist is telkens door andere probleempjes .
En andere onderzoeken in bloed niet uitgebreid genoeg .
Heb nu 3 A4 tjes vol waardes bij andere onderzoeken amper 1 A4 tje
jessie84 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met het testen gaat van die deken met halster van equi protecta
Zinzi_jewel schreef:Chronische huid is het zeker niet .
Tot begin juni ging ze super .
Hetgeen wat kort was op de manen kam was puur van de deken toen
ellepel schreef:Ik had ook niet andefs verwacht eigenlijk...mooi idee,maar een ecte zomereczemer moet je echt niet zonder bedekking van de hals laten staan.
Dat is juist het meest kwetsbare stuk.
Het idee was goed,en tof dat je het geprobeerd hebt
tiwi1969 schreef:Ja dat heb ik gebruikt voor mijn oude paard, gaf in combinatie met gras minderen en derfen toen heel goed resultaat. Kon zelfs zonder deken 24/7 in de wei met graasmasker.
Voor onze pony en mijn huidige paard doet het helemaal niets.
Een kwestie van proberen dus.
MarloesNatje schreef:ellepel schreef:Ik had ook niet andefs verwacht eigenlijk...mooi idee,maar een ecte zomereczemer moet je echt niet zonder bedekking van de hals laten staan.
Dat is juist het meest kwetsbare stuk.
Het idee was goed,en tof dat je het geprobeerd hebt
Klopt, ik vond het idee zonder hals ook al eng, maar merkte duidelijk dat de pony toch blij was dat hij niet zo ingepakt stond.. Maar helaas, moet maar gauw weer winter worden
MarloesNatje schreef:jessie84 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met het testen gaat van die deken met halster van equi protecta
Helaas helemaal niet goed en ben ik ermee gestopt.. Zenith kreeg met de dag meer jeuk en heeft nu helaas bijna geen manen meer en zijn hele manenkam is dik en kapotZo sneu voor hem nu hij zoveel jeuk heeft.. Ging de hele zomer aardig goed tot nu helaas.
ellepel schreef:Is dat echt zo? marloesnatje??
, ik weet niet......dan had die pony dus meer last van gras dan van vliegen.
En worden ze vaak meer geprikt doordat ze dikker zijn, sneller zweten en daar komen veel vliegen op af toch
Maar ik snap het niet,de deken is tegen dazen?
Daar werkt toch elke deken tegen,die prikken toch niet door stof heen.
Of hebben wij dan lieve daasjes haha, appie heeft trouwens zoeizo weinig last er van, hij heeft een lichte kleur en hij zweet niet.