[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:13

ik ben juist enorm fan van Sweetitch :D ;)

ik heb nu al 14 jaar een eczemer, alles geprobeerd en dit is voor mijn dier het enige middel wat verzacht,verkoelt en de huid ondersteund met genezen.
kost ook niet veel en met 1 fles doe ik 2 jaar *\o/*

maar goed, een goede deken op en goed voerbeleid werkt vaak nog het beste

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:22

papagroom schreef:
Paardenlotion van EquiProtecta werkt in 50% van de gevallen afdoende, en bij De rest verlichtend.het middel heeft ook nog een vliegwerend effect en is betaalbaar,en 100% biologisch.
Ik ken veel paarden die eczeem vrij zijn dankzij dit spul.

En waar kan je dit spul kopen dan?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:09

ellepel schreef:

ik heb nu al 14 jaar een eczemer, alles geprobeerd en dit is voor mijn dier het enige middel wat verzacht,verkoelt en de huid ondersteund met genezen.

De sweetitch van Sectolin?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:15

Estera schreef:
papagroom schreef:
Paardenlotion van EquiProtecta werkt in 50% van de gevallen afdoende, en bij De rest verlichtend.het middel heeft ook nog een vliegwerend effect en is betaalbaar,en 100% biologisch.

En waar kan je dit spul kopen dan?

Equi shop misschien, kon het via Google ook niet zo snel vinden

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:18

papagroom schreef:

Ik zou graag ervaringen uit eerste hand horen, liefst met foto's. Er zit in dit topic behoorlijk wat ervaring met eczeem, er zijn heel wat middeltjes waar meerdere mensen goede ervaringen mee hebben. Je probeert in dit topic nu al een paar pagina's dit middel te promoten, maar ik lees niet dat je een paard hebt met eczeem waarop je het gebruikt. Ben je verkoper van het spul?

hafje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:28

Hallo

Ik heb een fries pas gekocht
Kom ik tot mijn spijt àchter dat ze zomer eczeem heeft
Heb nu een rambo eczeem deken gekocht
Maar ze blijft schuren
Iemand tips???

Groetjes

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:56

hafje23 schreef:
Hallo

Maar ze blijft schuren
Iemand tips???

Groetjes

Hoi,

Heb je staart en manen al gewassen met een speciale exzeemshampoo?
Daar zou ik eens mee beginnen, alleen een deken opleggen helpt in eerste instantie niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:52

Jotoma schreef:
Ik denk dat de meesten hier het juist ook van binnenuit proberen. De meeste mensen passen hun voerbeleid aan (zo min mogelijk suikers/granen), ontgiften het lichaam en in mijn geval geef ik ook omega 369 wat voor ons ook super werkt. Op nr 1 staat voor mij ook de deken, maar derfen smeer ik wanneer hij nog wel jeuk heeft (zoals nu, ik heb te laat de eczeemdeken opgegooid omdat ik wilde kijken of alleen derfen + vliegendeken voldoende was). Derfen is jeukstillend en schijnt qua geur ook de vliegen weg te houden. Ik gebruik bijv. ook liever derfen dan vliegenspray, maar derfen moet even intrekken dus je kan niet gelijk in de volle zon gaan rijden..\

Ik heb nu als reservedeken de wannabe boet. Ik doe ook de harmonica manier om 'm om te doen, opzich werkt dat prima. Maar wat een gedoe om dat losse buikonderdeel vast te krijgen, hij glijd er bij mij elke keer wel weer vanaf :')
e

Ik weet niet hoe jouw deken er uitziet? Maar bij de Boett lopen er lussen over de rug waar je de banden van de buikflap doorheen doet. Ik deed de banden erdoor en sloeg ze dan weer om (dus naar me toe), zo blijft alles hangen en kun je rustig alles op z'n plek leggen/vastmaken :)
Wat betreft van binnenuit proberen de eczeem te verminderen, bij mijn Fries hielp het enorm door haar zeer beperkt gras te geven, verder kreeg ze alleen hooi (geen voordroog of kuil) en als ze gras kreeg, gaf ik haar ook geen krachtvoer. In de winter kreeg ze (heel beperkt) een beetje krachtvoer van Dodson & Horrell of St. Hyppolyth. Schraal voeren had duidelijk effect bij haar, in de 10 haar dat ze bij me was werd de eczeem minder ipv erger. (in de loop der jaren verergert het meestal)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:54

papagroom schreef:

Heb je dit getest op eczemers PPG? Wel jammer dat je dan geen testgroep uit dit topic hebt gebruikt. Zoals al vermeld in dit topic wordt men door schade en schande wijs en zijn de meeste eigenaren van eczemers terughoudend met nieuwe producten. Er zijn al zoveel producten op de markt gebracht waarbij beweerd werd dat dit HET product was.

lieneke2012

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:11

heb vandaag mijn rsih deken binnen gekregen. Ben benieuwd of het gaat werken.
bedankt voor de tip eerder in dit forum, hij was in de aanbieding bij dochorse en hoefde daar ook geen verzendkosten te betalen, dat scheelde wel!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:14

Sammyoo schreef:
papagroom schreef:

Ik zou graag ervaringen uit eerste hand horen, liefst met foto's. Er zit in dit topic behoorlijk wat ervaring met eczeem, er zijn heel wat middeltjes waar meerdere mensen goede ervaringen mee hebben. Je probeert in dit topic nu al een paar pagina's dit middel te promoten, maar ik lees niet dat je een paard hebt met eczeem waarop je het gebruikt. Ben je verkoper van het spul?

papagroom @ [HK] Als man vraag je je wel eens wat af.

:j dus!

Zijn inderdaad al veel middeltjes op de markt en veel middeltjes doen niks, andere wel en iedereen met een eczeempaard zal al wel een flesje in de kast hebben staan dat het dan net niet is inderdaad. Een goed idee vind ik het dan als er proefflaconnetjes beschikbaar zijn, zoals bij Derfen en sommige andere merken.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:20

ik heb die derfen maar dat vind ik niet handig bij een haflinger nu lees ik over TKC is dat wit of kleurloos
En waar koop je dat?
Het werkt wel die derfen heb nu ook zo n proefflesje

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:34

Bij de meeste ruitershops hebben ze het wel en bijvoorbeeld Agradi ook.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:37

wil iemand mee denken
mijn paardje heb ik veel te mager gekocht.
toen veel hooi kuil pulp brok etc gevoerd om dikker te krijgen.
dit werkte redelijk kwam aan.
nu staan ze 24 uur per dag op wei.
heeft eczeem deken op.
maar het gras is op. komt nu 2 keer per dag als ik of mijn zus er is binnen om hooi te eten.
wat kun je een eczemer voeren zodat hij weer aan komt maar geen jeuk krijgt. staleigenaar geeft nu kuil in wei maar dat vind ik niet fijn begreep kuil veroorzaakt jeuk???
iemand een idee.
zou bloedprikken duidelijkheid geven en waarom moet je dan testen??

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:37

hafje23 schreef:
Hallo

Maar ze blijft schuren
Iemand tips???

Groetjes

Paard wassen met teershampoo dat helpt goed tegen de jeuk. Deken op doen en de onbedekte plekken inspuiten met goede vliegenspray. Dan knapt het meest wel snel op.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:39

Hier zelfde 'probleem' norton84.
De pony kan onbeperkt hooi eten maar blijft toch wat schraal.
Ik voer elke dag een emmer Muesli bij, ik weet zo uit mijn hoofd niet welke maar hij krijgt er geen jeuk van.
Zodra ik naar de paarden ga kijk ik wel even.
Ze krijgen bij ons een strook gras per dag, maar als ik de pony hele dagen op het gras zet krijgt hij aanzienlijk meer last.

edit; http://www.equiculinair.nl/product_info ... cts_id/171

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:18

M_hartje_M schreef:
ellepel schreef:

De sweetitch van Sectolin?

yep :D
ik heb bij veel producten gemerkt dat appie er wat jeukerig op reageert, of het kan niet goed in de zon.
ik hoef bij hem alleen wat op het hoofd te gebruiken, omdat hij verder geen plekjes heeft en dat middel bevalt me nog het beste

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:22

norton84 schreef:
wil iemand mee denken
mijn paardje heb ik veel te mager gekocht.
toen veel hooi kuil pulp brok etc gevoerd om dikker te krijgen.
dit werkte redelijk kwam aan.
nu staan ze 24 uur per dag op wei.
heeft eczeem deken op.
maar het gras is op. komt nu 2 keer per dag als ik of mijn zus er is binnen om hooi te eten.
wat kun je een eczemer voeren zodat hij weer aan komt maar geen jeuk krijgt. staleigenaar geeft nu kuil in wei maar dat vind ik niet fijn begreep kuil veroorzaakt jeuk???
iemand een idee.
zou bloedprikken duidelijkheid geven en waarom moet je dan testen??

er zijn verschillende soorten kuil
appie eet het ook en doet het er supergoed op.
maar dat is kuil met de juiste voedingswaarde voor hem :j

dus eerst weten wat voor kuil er gegeven word,is het 1e of 2e snede, wanneer gemaaid, lang of kort gras..
zijn zoveel factoren die bijdragen aan een bepaalde voedingswaarde er van.

en nogmaals maar weer:
de dieetmix van subli is geschikt voor eczemers,beetje olie er bij(omega olie bijvoorbeeld) en dan komt je dier wel weer aan.
maar zorg wel voor voldoende goed ruwvoer,dat is nog het belangrijkste

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:11

Smeersels die een eczemer jeukvrij door het leven laat gaan, is geen "officiele eczemer".
Beest kampt dan met totaal andere problemen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:26

Eczeem is een verzamelnaam voor verschillende huidaandoeningen, die meestal gepaard gaan met jeuk.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:31

Juist,en als je dus zorgt dat je de jeuk onderdrukt,en het huidherstel bevordert,heb je de eczeem onder controle.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:38

_CS_ schreef:
Smeersels die een eczemer jeukvrij door het leven laat gaan, is geen "officiele eczemer".

Hoezo? Ik heb ook continu last van exceem. Het heeft even geduurt voor ik het juiste middel had, maar nu als ik last heb van die plekken en ik smeer een paar dagen, dan zit de plek er nog wel, maar die jeukt niet meer. Dat is toch hetzelfde voor het paard. Voorkomen dat hij jeuk krijgt van zijn allergie is nr. 1. Maar op het moment dat het kwaad al geschied is, dan helpen die middelen wel.
Ik ken ook genoeg paard die geent zijn en nu jeukvrij door de zomer komen.
Volgend jaar ga ik het ook zeker met die van mij proberen. Dit jaar bewust niet gedaan omdat er al zoveel medicijnen in zijn lichaam zijn gepompt in korte tijd. Vandaar nu eerst maar eens een reinigingskuur door gedaan en dan komende Februari krijgt hij de enting. Dan kan hij hopelijk zonder deken de zomer door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:13

papagroom schreef:
Juist,en als je dus zorgt dat je de jeuk onderdrukt,en het huidherstel bevordert,heb je de eczeem onder controle.

Maar het blijft symptoombestrijding en geen genezing.
Dus je vorige uitspraak vind ik persoonlijk niet kloppen:
Citaat:
Beter als knutjes tegen houden,zou je je beter af kunnen vragen ,,,,,hoe stop ik de jeuk,en bevorder ik het huidherstel.

Door de knutten tegen te houden, krijg je de jeuk in eerste instantie al niet, dus hoef je geen jeuk te stoppen en huid te herstellen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:19

liedjuh2 schreef:
_CS_ schreef:

Hoezo? Ik heb ook continu last van exceem. Het heeft even geduurt voor ik het juiste middel had, maar nu als ik last heb van die plekken en ik smeer een paar dagen, dan zit de plek er nog wel, maar die jeukt niet meer. Dat is toch hetzelfde voor het paard. Voorkomen dat hij jeuk krijgt van zijn allergie is nr. 1. Maar op het moment dat het kwaad al geschied is, dan helpen die middelen wel.
Ik ken ook genoeg paard die geent zijn en nu jeukvrij door de zomer komen.
Volgend jaar ga ik het ook zeker met die van mij proberen. Dit jaar bewust niet gedaan omdat er al zoveel medicijnen in zijn lichaam zijn gepompt in korte tijd. Vandaar nu eerst maar eens een reinigingskuur door gedaan en dan komende Februari krijgt hij de enting. Dan kan hij hopelijk zonder deken de zomer door.

Ik geloof er ook niet zo in hoor. Dat een paard met zomereczeem (dus allergie voor de mug) bloot en jeukvrij kan staan met alleen smeersels. De muggen blijven namelijk dan evengoed prikken en het systeem blijft dan overbelast. Het komt namelijk toch van binnenuit en een smeersel zit aan de buitenkant. Waardoor ontstaat jouw eczeem? Als jij smeert, maar je staat ook constant bloot aan de trigger van je eczeem, dan gaat dat alemaal prima. Want dat heb je met het paard natuurlijk, zonder deken blijven die muggen maar prikken.
Imo is een deken een essentieel middel.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:34

Er staat ook voorkomen van de jeuk is nr. 1. Dit betekent dat ik ook vind dat de deken er gewoon op moet bij zo een paard. Maar de middeltjes helpen zeer zeker wel tegen de jeuk.

Ik ben voor van alles allergisch.... Gelukkig over mij allergie voor paarden heen gekomen door eigenwijs zonder pillen toch iedere dag naar stal te gaan. Heeft even geduurd en leuk was het niet. Maar erg blij dat ik doorgezet heb en lekker iedere dag naar stal kan.
Die middelen helpen wel, ondanks dat ik nog "bloot" sta aan mijn allergie. Het is puur om de huid te verzachten. Nu heb ik wel een creme met daarin een soort verdovend middel. Dus de huid wordt ook plaatstelijk verdoofd. Dat scheelt heel erg. Het zit er wel, maar ik voel het niet.