Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:06

Ernie061111 schreef:
Pletje123 schreef:
Heb zojuist gebeld met de KNHS. Ze zijn on this very moment in overleg en de uitslag komt vandaag op http://www.knhs.nl te staan :)

Hebben je niet toevallig ook een tijd gezegd he of ben ik nu erg brutaal.

De dame die ik sprak heeft geen tijd genoemd. Ze waren nu in overleg...

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:06

knollentuin schreef:
zal wel net voor sluitingstijd zijn ernie :+ scheelt bellers

Ja oke das idd logisch thanx

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:08

Ik ben ook benieuwd wat er uit het overleg komt. :j
En ik ga er vanuit dat ze niet de hele dag aan het overleggen zijn, dus dat er straks wel iets bekend wordt.

SophievdV

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:13

Precies :) Ik verwacht aan het begin van de middag wel een nieuwsbericht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:19

gohya schreef:
Helaas zijn ze hier in de omgeving nog in de ban van Rhino.
Je kan nergens een trailer huren nu,i.v.m. Rhino zeiden ze.

Ook een beetje raar dat ze daar geen ontsmettings apparaat voor hebben. Normaal gesproken zou je toch ook verwachten dat ze er even een spuit met het een of ander doorheen halen?

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:23

Er is nog steeds Rhino....afgelopen weekend nog hier in de omgeving, en ja dit is door een da bevestigd.....dus wees voorzichtig

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:24

stippytiel schreef:
Er is nog steeds Rhino....afgelopen weekend nog hier in de omgeving, en ja dit is door een da bevestigd.....dus wees voorzichtig

Waar is hier in de regio en waar vinden we de officiële bevestiging.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:25

De KNHS had het niet over nieuwe uitbraken. Ze vertelde juist dat er geen nieuwe uitbraken waren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:26

stippytiel schreef:

Wáár is hier in de omgeving????

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:30

@stippytiel; er zal ook altijd Rhino blijven..............
Het is je eerste reactie. Misschien is het goed om het hele topic eens door te lezen, dan wordt het je misschien duidelijk dat als je een dergelijke mededeling doet, je jezelf moet realiseren dat je opnieuw een gerucht de wereld in helpt. En als je zeker weet waar de (neurologische vorm van) rhino heerst doe dan een mod bericht, dan kunnen ze er achteraan..............

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:32

[***] schreef:
stippytiel schreef:

Wáár is hier in de omgeving????

Iedereen kan pb krijgen, verder wil ik op het openbare forum niet reageren, het betreffende bedrijf maakt het openbaar dat weet ik zeker, dus dat is niet aan mij!

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:33

ioontje schreef:
Het is je eerste reactie. Misschien is het goed om het hele topic eens door te lezen, dan wordt het je misschien duidelijk dat als je een dergelijke mededeling doet, je jezelf moet realiseren dat je opnieuw een gerucht de wereld in helpt. En als je zeker weet waar de (neurologische vorm van) rhino heerst doe dan een mod bericht, dan kunnen ze er achteraan..............

Was het maar waar dat het een gerucht was ioontje, heb zelf ook 4 paarden,hemelsbreed nog geen kilometer er vandaan

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:34

Volgens mij bedoeld de KNHS met 'geen nieuwe gevallen' geen nieuwe gevallen van de neurologische variant. Er zijn echt wel meerdere gevallen besvestigd, maar daarbij gaat het om de abortusvariant...

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:35

ioontje schreef:

het is idd mijn eerste bericht, lijkt mij dus wel bewezen dat ik niet post omdat ik een paniekzaaier ben, maar met een andere reden, en als je me uit wilt leggen hoe ik een mod bericht zal ik dat zeker doen

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:36

En die is voor stallen waar geen drachtige merries staan gelukkig niet ter zake doende.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:38

mazzeltje schreef:
En die is voor stallen waar geen drachtige merries staan gelukkig niet ter zake doende.

Maar dat wil dus niet zeggen dat dat niet belangrijk is om wel te melden... Wij zijn JUIST vanwege die reden dicht en zo zijn er nog veel meer stallen.

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:39

al zou er een nieuwe melding zijn lijkt me dat dit al veel eerder naar buiten had gekomen.
Aangezien de instanties ook gewoon bereikbaar zijn.
En aan je naam te zien zal jij bedoelen richting tiel.
Maar ga geen onrust stoken hier en laat het bedrijf dan zelf even snel kontakt opnemen met de instanties.
Als het nog geen kilometer bij je vandaan is loop er dan effe heen omdat door te geven aan ze.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:41

Pff moeilijk moeilijk. Ik vraag me dus ook af als de KNHS vrij geeft. Geld dat dan ook voor ons hier in de buurt van Aachen waar dus ook pas iets is bevestigd of zeggen ze straks van we houden het allemaal nog ff vast en w88 tot ook de grensstreken vrij zijn.
Of heb ik nu weer een rare vraag gesteld en moet ik niet zover denken.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:43

stippytiel; Dat ken ik. Wij zaten twee jaar geleden op ongeveer dezelfde afstand van een besmette stal. Voorzorgsmaatregelen nemen is altijd goed en voorzichtig en alert zijn ook, maar paniek is niet echt nodig of jullie moeten bij elkaar de 'stal platlopen' ...........
Wel belangrijk om te vermelden is welke vorm het is. Dat kun je doen, zonder namen te noemen natuurlijk en geeft toch een beetje meer duidelijkheid. De verkoudheidsvorm en de abortusvorm zijn lastig en voor de betrokkenen uiterst vervelend, maar de neurologische vorm heeft voor alle opwinding gezorgd en vraagt nog meer voorzichtigheid.

Als je het eerste bericht van dit topic bekijkt, dan staat daar (dacht ik) hoe je bericht kunt doen aan de mods (hun namen zijn ook groen gekleurd, via pb kun je hen dan ook bereiken)

Je eerste bericht bewijst niet direct dat je geen paniekzaaier bent, maar (voor mij) misschien meer dat je wellicht nog niet zo lang boktbezoeker bent. Als typende realiseer ik mij, dat ik zelf ook heel lang heb meegelezen zonder dat ik ooit een bericht gepost heb.

Ik hoop dat het allemaal de goede kant op gaat en wellicht helpt het weer van deze week ons ook een beetje. Het virus schijnt een hekel te hebben aan hogere temperaturen.

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:50

ioontje schreef:
stippytiel; Dat ken ik. Wij zaten twee jaar geleden op ongeveer dezelfde afstand van een besmette stal. Voorzorgsmaatregelen nemen is altijd goed en voorzichtig en alert zijn ook, maar paniek is niet echt nodig of jullie moeten bij elkaar de 'stal platlopen' ...........
Wel belangrijk om te vermelden is welke vorm het is. Dat kun je doen, zonder namen te noemen natuurlijk en geeft toch een beetje meer duidelijkheid. De verkoudheidsvorm en de abortusvorm zijn lastig en voor de betrokkenen uiterst vervelend, maar de neurologische vorm heeft voor alle opwinding gezorgd en vraagt nog meer voorzichtigheid.

Als je het eerste bericht van dit topic bekijkt, dan staat daar (dacht ik) hoe je bericht kunt doen aan de mods (hun namen zijn ook groen gekleurd, via pb kun je hen dan ook bereiken)

Je eerste bericht bewijst niet direct dat je geen paniekzaaier bent, maar (voor mij) misschien meer dat je wellicht nog niet zo lang boktbezoeker bent. Als typende realiseer ik mij, dat ik zelf ook heel lang heb meegelezen zonder dat ik ooit een bericht gepost heb.

Ik hoop dat het allemaal de goede kant op gaat en wellicht helpt het weer van deze week ons ook een beetje. Het virus schijnt een hekel te hebben aan hogere temperaturen.

Super, dank je wel ioontje! ik ga nu proberen contact te leggen met de mods....Ik kan er dit over zeggen:
iemand van onze stal heeft haar pony verkocht, deze pony zou daar op stal komen vandaar dat dit bevestigd is...helaas weet ik de variant nog niet, evt zou je de lingehoeve (dierenkliniek) kunnen bellen..ennuh ik ga toch voor de 1e optie! dat ik geen paniekzaaier ben maar wil voorkomen dat men nu lichtzinnig met rhino omgaat

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:51

Ik heb zojuist mijn DA nog even gesproken hier in DL (omgeving Goch). Er zijn geen neuro-of abortus rhino gevallen in onze directe omgeving.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:53

Zolang er niet duidelijk is wel vorm het betreft, zou ik het nog niet van de daken schreeuwen ;) Veel mensen worden erg ongerust, en misschien wel voor niks.

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:59

Hoop dat ik het goed gedaan heb, in ieder geval ter geruststelling van iedereen, ik heb mod Dyonne een pb gestuurd met meer info!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:02

Ik wacht wel even met ongerust worden tot ik een bevestigd bericht zie van sectorraad paard.

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:11

Dyonne heeft al gereageerd, mijn complimenten daarvoor, en meer kan ik helaas niet doen!