Sodeletuut schreef:Het is inderdaad niet mijn pony, maar ik ken haar al wel ruim 5 jaar, en ze is eigenlijk altijd te dik geweest. Ze is inderdaad al wat ouder, 23. Maar ik ben het er absoluut mee eens dat ze moet afvallen. En over in de schaduw staan, ze gaan binnenkort naar een weiland naast het huis waarin verschillende bomen staan waar ze onder kunnen staan. En daar staan ze een stuk schraler, en kunnen ze op dieet.
Maar als ze dan schokken in hun hoofd krijgen die vergelijkbaar zijn met 6000 volt.. Is het dan wel een waardig leven voor een paard?
Het gaat niet alleen om 'schaduw' maar ook om uit de wind en uit 'pollen' te kunnen staan, dus een stal is dan de enige optie.
En nee, het is idd geen waardig leven voor een paard als ze het in deze mate hebben.
Als je de eigenaar van dit paard wilt laten zien/horen wat voor pijn haar paard heeft dan raad ik je aan om in de beginpost van dit topic het filmpje van proff. Knottenbelt te kijken. Hij legt uit wat HS is en wat voor pijn paarden hieraan kunnen hebben.
Hoe lang heeft dit paard er al last van?