[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:49

Jotoma schreef:
Klitwortel bevalt alcohol, alcohol droogt de huid uit en een droge huid geefr schilfers. Voila, cirkeltje weer rond :)

Als ik jou toch niet had :D

Appie heeft best wel veel jeuk -O-
En dat is mijn eigen schuld,hij is best wel wat te dik :o
Klitwortel heb ik altijd wel staan, gebruik het bij de tinker wel want die heeft een wat te hoge talgproductie in de knieholtes.
Dan zit er helemaal een bultje talg, met klitwortel is dat zo weg.

Maar heb het bij appie ook maar even gebruikt vandaag
En hem maar aan net werk gezet, meneer moet op zijn 24e nog lopen zweten om die vetjes weg te krijgen haha, beter ook tegen de jeuk :D

Discodipp,toch maar een rish gekocht he,zijn fijne dekens hoor :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:56

Babbelaar20 schreef:
Ik zit ook even te kijken naar die klitwortel. Mijne heeft geen eczeem maar wel jeuk in de manen, dus het is het proberen waard. Spoelen jullie die klitwortel uit? Omdat het een lotion is? En heeft iemand toevallig ervaring met de horsegear eczeemdeken (ej)? http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _5949.html

Weet niet welke maat je nodig hebt !
Maar ik heb deze deken , ben op zich tevreden . Maar de hals zit wat aan strakke kant voor mijn paard .
Ik heb een ander model besteld .
Als deze gearriveerd is , is mijn kort gebruikte deken te koop

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:50

ellepel schreef:
Jotoma schreef:
Klitwortel bevalt alcohol, alcohol droogt de huid uit en een droge huid geefr schilfers. Voila, cirkeltje weer rond :)

Als ik jou toch niet had :D

Appie heeft best wel veel jeuk -O-
En dat is mijn eigen schuld,hij is best wel wat te dik :o
Klitwortel heb ik altijd wel staan, gebruik het bij de tinker wel want die heeft een wat te hoge talgproductie in de knieholtes.
Dan zit er helemaal een bultje talg, met klitwortel is dat zo weg.

Maar heb het bij appie ook maar even gebruikt vandaag
En hem maar aan net werk gezet, meneer moet op zijn 24e nog lopen zweten om die vetjes weg te krijgen haha, beter ook tegen de jeuk :D

:D ach ja, paardeneczeem en menseneczeem + huid hebben wat overeenkomsten 8-)
Maare als op papier blijkt dat t niet kan en t werkt in t echt wel, dan lijkt me dat lijdend hoor.

Ik wil (omdat het zo schijnt te zijn) liever geen granen, veel eiwitten en suikers in mn paard. Toch heeft hij t nog nooit zo goed gedaan in alle opzichten op een brok waar dat allemaal in zit. En hij krijgt zelfs 1200 gram per dag :o
En toch valt hij af, minimaal jeuk en voor t eerst goed in zn vel. Dus blijkt praktijk weer anders dan theorie.
Maar eczeem (knut) + overgewicht + gras ervaar ik ook als grootste jeuk triggers.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:58

Ja, heb altijd het idee dat de wat schralere paarden ook minder last hebben van eczeem?
Granen wil ik ook liever niet, ap is er ooit allergisch op getest.
eiwitten graag wel,
ap is 24 en kan ze wel gebruiken denk ik :j

Moet hem ook gewoon wat minder gras geven,maar ja ik ben daar eigenlijk niet zo goed in.
Ze staan op stripbegrazing en zitten nog steeds aan de 1e snee te eten,kan je nagaan,!
echt lang spul,weinig blad en veel kruiden ,maar toch is hij lekker rond.
Hier kun je het een beetje zien :j
Afbeelding

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:15

Met allergisch getest zou ik er ook niet aan beginnen. Ik wilde t meer niet ivm naast de eczeem nog meer afvalstoffen die moeilijker te verwerken zijn. Mja, dat ervaart die van mij dus minder.
Balen dat het met strookbegrazing nog niet goed gaat. Hier ook maar kleine stukkies gras, maar toch krijgt die van mij t voor elkaar om er rond van te worden. Dus hij komt niet meer langer dan 2 uur op gras, anders groeit hij dicht en schuurt hij zich kapot.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:26

Dankzij de fibra ziet me paard er weer top uit hoor! Van grote kale vlekken naar dit:

Afbeelding
Als het zo blijft teken ik ervoor haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:31

Oh wauw!
Ik heb de Dermiel wondzalf, alleen helpt dat dus totaal niet :(
Ziet er goed uit hoor.

Jotoma, ik heb ze vanmiddag een strookje van anderhalve meter gegeven,staan ze met 4 paarden op.
Dus zou je denken dat det snel op is, maandag, of nog later krijgen ze pas meer.
Rondom de wei loopt nog een pad( we hebben paddock paradise) maar daar staat millimeter spul,dus lijkt me niet dat ze daar nog van aan zetten.
Maar ze zijn ech dik zat

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:49

Vond de fibra crème te duur om te bestellen. Heb ff rond gekeken en vond de skin repair oil bij de action.
Moet zeggen dat het super helpt.
De kale plek op de staart gaat weer haar groeien. Zo goed als geen plekjes meer op het hoofd.
Helpt tegen de jeuk.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:54

Wat voor werkzame stof zit daar in?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:56

Foto's van Google btw.
Heb doosje niet meer.

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:57

De fibra kost rond de 18 euro, heb de pot nu al een maand denk ik en is amper voor de helft op :j vind dus qua prijs wel meevallen, als ik er 2 maanden mee doe is 9 euro per maand me wel te doen :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:19

Nivada schreef:
Foto's van Google btw.
Heb doosje niet meer.

[ [url=m/pUWqj6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ter info: parfum is nr. 1 allergeen dus voor gevoelige huidjes iets om mee op te letten.
Ook zit er citronel in en dit kan bleken.
Wanneer iets pas na 2/3e in de lijst staat, zit het er meestal minimaal in dus is de kans op reactie klein.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:25

Kan maar zo... hier geen last van iig.

Vond proberen waard. Maar klein beetje druppelen, meer dan genoeg.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:47

ellepel schreef:
Jotoma schreef:

Jaa! Toch maar een betere gekocht, doet even auw maar als het goed is houd deze deken beter en langer, en zo is ie toch ingepakt voor alles van buitenaf!

Laat hem nu 2/3 dagen staan met deken, dag en nacht. En dan even kijken hoe zijn staart er voor staat en dan baseer ik de volgactie op. Hoop dat het zo goed gaat!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:25

Nivada schreef:
Kan maar zo... hier geen last van iig.

Vond proberen waard. Maar klein beetje druppelen, meer dan genoeg.

Beslist niet te lang gebruiken want bevat benzylbenzoate , dit wordt gebruikt als insecticide voor parasitaire insecten zoals luizen en mijten. Het is dodelijk voor de schurftmijt en het wordt daarom gebruikt voor de behandeling van scabiës. Het is echter niet de eerste keus hiervoor, omwille van het irriterend karakter van de stof. Herhaald toepassen op de huid kan een eczeemachtige huidaandoening veroorzaken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:32

Benzyl benzoate zit toch in heel veel middelen verwerkt?
Ook meerdere zomereczeem producten :j
Raar eigenlijk ...dan is het niet goed,maar stoppen ze het wel daar in

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:59

ellepel schreef:
Benzyl benzoate zit toch in heel veel middelen verwerkt?
Ook meerdere zomereczeem producten :j
Raar eigenlijk ...dan is het niet goed,maar stoppen ze het wel daar in

is goedkoop , laat parfums langer ruiken.....werkt conserverend....en ook nog tegen beestjes.ik gebruik het niet,,,

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:57

Bij die van mij is gisteren bloed afgenomen . Eerst een uitgebreid algemeen bloedonderzoek . Mochten er ook verhoogde ensofielen zijn , is er reden voor allergie onderzoek (€350)
De dieren arts verwacht een contact allergie . Maar pollen van gras en berken sluit hij nagenoeg uit omdat de mediale lijn compleet niet jeukerig is .
Nu doorgaan met allergie capsules en lotion gekregen die de huis tot rust moet brengen . Aangezien ze nu echt verdikkingen heeft op manenkam en staart .
Een plek op lendenen en die is nu wel dicht . Maar zodra er vliegen zijn en de deken gaat af , gaan ze op die plek zitten .
Dinsdag komt hij terug met uitslag bloed en vervolg stappen .
Moet haar iig goed ingepakt naar de weide doen deken en hoofdkap .
Bizar was dat ik haar om 16.30 uit de weide haalde en alleen zij was bezaaid met zwarte vliegen ook op de deken wel 100 den
We gaan proberen de oorzaak te achterhalen waarom de vliegen en muggen zo gek op haar zijn .
En mocht er een allergie spelen kan Gent een injectie maken die ik haar maandelijks zou moeten geven .
Dus hoop op wat stappen in de goede richting . Het ging dit jaar goed tot midden juni . Vanaf dan was t langzaam aan erger .
Maar zo'n jeuk als donderdag avond heb ik lang niet gezien bij haar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:22

Die zwarte vliegen zijn er momenteel veel he, echt vreselijk zeg.
Bij ons ook hoor, viel mij gister bij appie ook op dat er zoveel op zijn deken zaten. rotbeesten.
Die komen af op geur dacht ik , dus je paard ruikt erg lekker voor ze :j

Ik vond nog wel dit

http://educatie.ntr.nl/radio/501613/kor ... ttenkruid/

En over de herfstvlieg,die wel op het hoofd zit en waar ze die ontstoken ogen van krijgen
http://www.vink-ongediertepreventie.nl/ ... tvlieg.htm

Ik heb nu oor appie autan,met Deet, en dat doemik op zijn hoofd,
de plekken smeer ik nu in met gewone ouderwetse uierzalf :j

Maar niet leuk,, ben erg benieuwd wat er uit het bloed gaat komen :j

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:38

Zinzi_jewel schreef:
Bij die van mij is gisteren bloed afgenomen . Eerst een uitgebreid algemeen bloedonderzoek . Mochten er ook verhoogde ensofielen zijn , is er reden voor allergie onderzoek (€350)
De dieren arts verwacht een contact allergie . Maar pollen van gras en berken sluit hij nagenoeg uit omdat de mediale lijn compleet niet jeukerig is .
Nu doorgaan met allergie capsules en lotion gekregen die de huis tot rust moet brengen . Aangezien ze nu echt verdikkingen heeft op manenkam en staart .
Een plek op lendenen en die is nu wel dicht . Maar zodra er vliegen zijn en de deken gaat af , gaan ze op die plek zitten .
Bizar was dat ik haar om 16.30 uit de weide haalde en alleen zij was bezaaid met zwarte vliegen ook op de deken wel 100 den
We gaan proberen de oorzaak te achterhalen waarom de vliegen en muggen zo gek op haar zijn .
En mocht er een allergie spelen kan Gent een injectie maken die ik haar maandelijks zou moeten geven .
Dus hoop op wat stappen in de goede richting . Het ging dit jaar goed tot midden juni . Vanaf dan was t langzaam aan erger .

Die maandelijkse injectie werd mij ook aangeraden. Alleen weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is niet schadelijk, maar om iedere maand heel haar leven lang dat spul in te spuiten lijkt me ook niet alles.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:20

Bij mij lijkt het echt rustiger.. of dat door de artuvetrin komt of door stal verandering weet ik niet. Maar iedereen zegt dat ze er iig al beter uitziet nu.
Voor nu blijf ik ook lekker injecties geven.. mocht het in voorjaar weer slecht gaan. Dan werkt het schijnbaar toch niet, of niet voldoende.
Smeren doe ik bijna niet meer. Nu ik gestopt ben met alles smeren lijkt het beter te gaan. 1x in de week haar buik nog even maar verder niet n.
Wel altijd in gepakt!

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:09

Wat gaat dit topic snel. Straks maar even proberen of ik kan bij lezen.
Met mijn haflinger gaat het redelijk goed. Alleen haalt ze haar hoofd helemaal open, ondanks dat ze toch een masker op heeft. Ik smeer wel zalf op de wondjes maar dat lijkt niet echt te helpen. De jeuk blijft. Heeft iemand hier nog tips voor?

Daarnaast ben ik een beetje te fanatiek geweest met het bestellen van Z-itch. Ik heb nog een nieuwe fles staan. Bij interesse graag even een pb sturen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:37

irisje2 schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Die maandelijkse injectie werd mij ook aangeraden. Alleen weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is niet schadelijk, maar om iedere maand heel haar leven lang dat spul in te spuiten lijkt me ook niet alles.

Die injectie gaat ze krijgen als blijkt dat ze ergens allergisch voor is en ze injectie op haar afstemmen .
Beter 1 X per maand een spuit in de jeuk seizoen als jeuk krijgen .

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:09

De horsegear besteld met 45% korting bij ej :D ben heel erg benieuwd

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:02

Question: mijn paard heeft sinds een week ontzettende jeuk. Dat begon zo'n beetje op een hele koude dag.. Ik snap het niet. Warme dagen met vliegjes geen probleem. Kan dit ZE zijn?
En wat doen jullie er aan om dit te verminderen?