[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:56

Nee, nooit bloedonderzoek gedaan.

Maar Zinzi, er zijn nu wel veel mugjes en vliegjes hoor, mijn schimmel, die geen jeuk heeft gelukkig, kwam gisteren vol bultjes van de wei, gewoon helemaal gebobbelde huid!, vooral haar billen en buik, ze heeft dat wel vaker 's zomers als het geregend heeft, de bultjes zijn ook warm, ik vermoed dat het van de mugjes/vliegjes komt want verder is er niks verandert.
Was best wel zielig, ze was ook wat bozig, vanochtend alles weer gewoon.

Dus kan dat het bij die van jou ook niet zijn, gewoon veel steekbeesten? ook mijn Merens had meer last van kriebels.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:54

Silver_Fox schreef:
@meganx die kan je ook bij de paardendrogist bestellen

Ooh oke, bedankt ;) !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:07

Jester_

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:43

Ik ben stout geweest en met dit weer florion onder een gewone vliegendeken gezet. Die droogt wat sneller als de rsih :=

En heel stiekem ben ik wel benieuwd of hij gaat schuren. Hij heeft alleen zijn kop maar iets geschuurd, zou zo fijn zijn!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:26

Ik heb nu helemaal zonder een nachtje ;) maar ben morgen vroeg weer op stal ;) maar had ff geen keus want had geen deken en deken was doorweekt en staat dag en nacht op de wei :-)

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:10

Ik zit zelf dus op de camping , en heb m'n of beter had m'n paard een week niet gezien .
Wel mensen op stal die voor haar zorgen .
En er was wel gezegd dat ze gretig haar achterste aanbied als ze willen smeren . En toch weer n open plekje op staart aanzet had .
Ik natuurlijk geen rust door dit bericht en ben dan maar naar stal gereden . Het is maar 60'km
Idd veel jeuk en echt heel veel . Ze zou gaan zitten op stal om te kunnen jeuken .
Heb dierenarts gebeld die komt morgen voor n bloed onderzoek . Ik wil een compleet beeld , allergieën , functioneren organen en ook opnieuw IR/ cushing .

Het is zo zielig dit

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:17

Appie heeft ook best jeuk nu hoor, vooral zijn staart ook.
Gras zit toch best meer in dan ik dacht
. Ik ga niks meer laten testen, geloof het allemaal wel
Vooral die jeukplekken goed insmeren met iets tegen de jeuk, en als het kan dan maar van net gras af als ze dat nog niet is?
Snap dat je wil laten testen, hoor,maar heb je een vermoeden dan dat er meer aan de hand is dan zomereczeem?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:54

Allergie ...
Maar wil gewoon even compleet beeld

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 01:11

Ik ben nu bloed aan het laten testen op bepaalde allergieën en huidproblemen. Ontstekingswaarde zit er ook bij, als ik wat binnen heb zal ik hrt sowieso laten weten!

Ik heb vandaag een Rambo sweet itch gekocht.. Auw wat was dat even slikken :')

Achja als paardlief zich maar goedvoelt! Schuren is gelukkig gestopt, nu ook bij de staart.. En hij heeft nu al 2 dagen geen deken meer om. We gaan het zien! Vandaag is wel de tandarts langs geweest, bleek dat dit (heel) hard nodig was, dus dat is ook weer gebeurt!

Ik ben nu dus bezig met vitamine poeder, hij heeft een spuit gehad. Volledig schoon gewassen met tea tree schampoo, daarna pure tea tree olie erop, even laten intrekken en dan klitwortel erop, en de jeuk is weg!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:06

Over de klitwortel, waar kopen jullie dat? En is dat aan te bevelen? Het mag niet op het gezicht zeker?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:10

kruidvat. Staat bij de shampoo. Niet te dicht bij de ogen smeren want het is best scherp spul.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:12

Klitwortel koop je bij Kruidvat gewoon .

Ik wacht met enige spanning op bericht dat DA komt .

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:12

Ik koop het inderdaad gewoon bij de kruidvat voor 2,59,- als het goed is.

Dit echt best sterk spul ja, je ruikt de alcohol er flink aan dus idd niet bij de ogen, ik smeer het alleen in de manentopaanzet en de manen en staart.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:20

Hm dat mag dus ook niet in de zon, als er alcohol in zit?

ik wil proberen haar weer zonder deken te krijgen.
Rambo sweetich is te warm voor 20+ graden. Dan staat ze al snel te zweten. Zal ook wel snel gebeuren met andere eczeemdekens. Zijn wat dikker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:40

Klitwortel is eigenlijk een middel tegen roos.
Er zit salicylzuur in wat het bovenste laagje van de huid weg weekt, en er zit iets bij in wat een beetje pijnstillend werkt.
Op zich werkt het goed :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:17

Ik zit ook even te kijken naar die klitwortel. Mijne heeft geen eczeem maar wel jeuk in de manen, dus het is het proberen waard. Spoelen jullie die klitwortel uit? Omdat het een lotion is? En heeft iemand toevallig ervaring met de horsegear eczeemdeken (ej)? http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _5949.html

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:44

Die klitwortel breng je gewoon aan en masseer je licht in de huid
Als ik het gebruik doe ik het maar 3 dagen achter elkaar, heb gemerkt dat als ik langer doe je juist weer teveel schilfers en jeuk krijgt,maar dat zal per paard verschillen denk ik.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:11

Oke ga ik dat proberen, thanks

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:24

Klitwortel bevalt alcohol, alcohol droogt de huid uit en een droge huid geefr schilfers. Voila, cirkeltje weer rond :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:07

Ik smeer na klitwortel, savonds wel nog babyolie..

Nou paardje blij, baasje blij!
Baasje is wel blut nu :')

Afbeelding
Afbeelding

Had echt lekker gelopen!

Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:18

Babbelaar20 schreef:
Ik zit ook even te kijken naar die klitwortel. Mijne heeft geen eczeem maar wel jeuk in de manen, dus het is het proberen waard. Spoelen jullie die klitwortel uit? Omdat het een lotion is? En heeft iemand toevallig ervaring met de horsegear eczeemdeken (ej)? http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _5949.html

Ja ik, fantastische deken, minder dik dan de Rambo sweet itch hoody en schermt de buik volledig af wat de Rambo niet doet. Ben er zeer tevreden over. Nero heeft hem dag en nacht om, rolt er dagelijks mee, en deken is nu sws het hele seizoen nog heel gebleven (afkloppen). Ik heb ook de Rambo sweet itch deken, maar eigenlijk ben ik blijer met deze deken. En ik heb ook nog een nieuwe Shires liggen voor het geval dat er 1 stuk gaat of uitgewassen wordt. Die lijkt op de horsegear. De deken blijft uiteraard niet wit, maar als je dat niet erg vindt, is het een zeer fijne deken, zeker een aanrader!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:18

Okay bedankt voor de antwoorden over de klitwortel. Ik begin nu ook te twijfelen, aangezien er alcohol inzit, vindt dat een beetje eng, Nero heeft echt een extreem gevoelige huid...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:23

nadine_yvana schreef:
Okay bedankt voor de antwoorden over de klitwortel. Ik begin nu ook te twijfelen, aangezien er alcohol inzit, vindt dat een beetje eng, Nero heeft echt een extreem gevoelige huid...

Dat heeft die van mij ook.. Nog nooit zo gezien, maar de klitwortel verdraagt ie beter als leovet en sweet itch van sectolin. Dus dat zegt wel wat. Ik zou het gewoon proberen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:29

Mijne is ook heel gevoelig en met dat spull is hy eingelijk stuk minde gaans schuren , sins gisteren staat hy weer tussen de bome en ook 1 nachtje zoder deke gestaan

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:49

DiscoDipp schreef:
Ik smeer na klitwortel, savonds wel nog babyolie..

Nou paardje blij, baasje blij!
Baasje is wel blut nu :')

[ [url=m/84QSEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fqKnaw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had echt lekker gelopen!

[ [url=m/mQQQEQ.png]Afbeelding[/url] ]

Knap hoor ! Ja baasje blut, blythe heeft haar eigen rekening haha, dus dan kan ik daar van bietsen als het nodig is :P

Wat betreft de dekens en het warme weer. Ik raad voor de lichtere exzemers aan om zo een zebra vliegendeken met hals en buikflap aan te schaffen. Met een vliegenkap dan. Het is hier met dit weer echt een topper. Nu heeft ze wel weer wat open plekkjes op de buik. Maar het gaat nog net....