[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:59

Naaltje schreef:
@tamary; en wat is de grens waarop zo'n dier er last van krijgt?
(doelt op de fotos die ik liet zien :P )

geven jullie weleens een vitaminespuit? :)

Foto vertekent altijd wat, of pony er last van heeft merk je bij het werk.

Vitaminespuit gaf ik vroeger 1 a 2 dagen voor de jaarlijkse enting als boost. Tegenwoordig eigenlijk nooit meer. Moet zeggen dat ik met de problemen die ik met Bayo gehad heb en het feit dat hij nog al wat dingen die zouden moeten helpen niet wil eten ben gestopt met bijvoeren. Misschien dat ik weer iets ga voeren in overleg met de DA, maar eigenlijk bevalt het hooi, water en wat wilgentakken dieet mij wel. Bayo ziet er ook goed uit al mag ik van hem een hele baal hooi per dag in de paddock leggen ipv ong 1,5% van het lichaamsgewicht in hooinet. En nog gemener er zijn kleinere (3x3 en 4x4) mazen netten onderweg, moet hij gaan werken voor zijn eten }> .

mirror666

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:11

zijn enige werk bestaat uit wat lang leve de lol gehobbel en wat mennen :P.. dan merk ik weinig :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:25

Dahyeemah schreef:
carolshadow: komt deze vrouw ook aan huis?
wat zijn de prijzen voor een consult met testen?

Voor meer informatie verwijs ik je naar de site. Met haar kun je ook evt. contact opnemen als je iets wilt weten. Erg aardige fijne vrouw.

Ik had Shadow nog nooit een vitaminespuit gegeven, tot afgelopen februari.
Toen 1tje, die had ze erg hard nodig namelijk.

Mijn pony is overigens altijd aan de maat geweest, voorgaande jaren zelfs heeeeel erg, heb haar door de drainage gekregen zoals ze nu is. En ik ben er tevreden over.

Owja, wou nog even zeggen, ik smeer nu met levertraan sinds 2 weekjes en het ziet er echt geweldig goed uit!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:29

levertraan op diddle zijn schuurplekken zou beter werken dan de helosan die ik nu smeer?.. dan ga ik vanavond nog zo'n pot halen bij de boerenbond..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:44

ik heb helosan niet geprobeerd, maar direct levertraan gekocht.
Merkte binnen een week al dat de huid heel anders was.
Nu na 2 weken ziet het er echt super uit en de huid voelt goed aan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:45

hmm... dilemma!!
*gaat googlen naar werkingen*

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:02

levertraan bevordert ook de haargroei dacht ik.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik niets van helosan weet en weinig van levertraan, heb het maar gewoon zo aangeschaft (soms moet je iets hé)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:09

Citaat:
Helosan

De all-round crème met antiseptische werking. Huidcrème met hydraterende, vochtinbrengende werking. Helosan kan worden toegepast bij het paard maar ook bij de mens op de droge huid zoals op handen, ellebogen en lippen. Helosan werkt beschermend.
Bij het paard kan Helosan worden ingezet ter voorkoming van mok.

Helosan is de betere uiercrème bij paarden en rundvee.

Uitstekend tegen droge en zere poten bij de hond.

meeer soepelhoudend denk ik dus

levertraanzalf heeft een verzachtende werking en ondersteunt de natuurlijke huidfuncties

ik denk dat ik voor levertraan ga :j ga ik die eventjes halen straks :)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:15

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:20

boerenbond(welkoop) heeft ze in grote potten geloof ik? stalhouder heeft die een staan volgens mij
met die grote plekken ben ik zo door zo'n tubetje heen :o
(boerenbond is hier tot 20:00 open :) )

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:33

nee dat begrijp je verkeerd heb nooit gezegd dat ik het zielig vind de mijne heeft hem ook omgehad maar laten we eerlijk zijn is toch niks fijner als ze zonder dkenen kunnen lopen in dit warme ( nou ja nu ff niet) weer
maar uiteraard zijn er ook paarden die nooit van die deken afkomen tuurlijk is dat zielig maar zonder zou het nog zieliger zijn dus dan zeg ik lekker oplaten.

ik ben wel blij dat die van mij het nu goed zonder doet maar als ik dadelijk een weekje op vakantie ga gooi ik hem voor de zekerheid toch op omdat ik pa de cojosol niet kan laten voeren gaat toch mis dus dan die week die deken maar weer

en ja er was ( dan zal in het jeuk toppic zijn geweest) inderdaad iemand die dit advies gaf en er was er 1 die dat wilde proberen wist ff niet meer zogauw welk toppic dus dames sorry dat aanmodderen was voor het andere toppic daar waren ook van die rare tips had ff 2 door elkaar gehald
excuus hiervoor

ook sorry ik wil het jullie niet door de strot drukken maar heb een aantal pbtjes gehad met de vraag of ik er iets meer wilde vertellen heb het op het forum geplaatst omdat ik anders ook telkens weer opniew die pb moest beantwoorden dacht dan zien ze het allemaal wel.

sorry als dat bij sommigen verkeerd is gevallen heb niet die detoxkuur gehad hoe werkt die??
ook ik wil bijleren.
die olie moet ik denk ik de zomer door geven en idd ook een duur goedje dus als de detox mij zou helpen ?? wil ik het wel proberen
weet natuurlijk niet hoe hij de rest van de zomer doorkomt maar het beginresultaat was nu na 2 weken al echt verbluffend en laten we eerlijk zijn hij heeft nu al bijna 1-1,5 week haast geen jeuk meer daar doen we het toch allemaal voor??
elke dag zonder jeuk is er 1
en natuurlijk zal dit middel ( zal de naam niet meer noemen) lang niet elk paard helpen en als je een goed middel hebt zeker blijven gebruiken

Zammie schreef:
@indrasjacks, ik denk dat als er hier iemand het advies van verlopen motorolie geeft, alle bokkers uit dit topic radicaal over zich heenkrijgt. Hier zitten mensen die samen op een zo goed mogelijke manier voor het paard (dus zo gezond mogelijk en met gezond verstand ;) ) de jeuk zoveel mogelijk willen proberen te verminderen/voorkomen.
Jij vindt het blijkbaar zielig om een paard een ZEdeken aan te doen. Ik vind juist dat dat het wondermiddel is. Heb jaren terug een pony met ZE gehad en toen waren er geen dekens en middeltjes. Ik ben maar wat blij met die uitvinding, want mijn ZE-paard kan nu dagelijks naar buiten en hoef ik bij knutjesweer niet in de stal te zetten. Daar komt bij: mijn paard zou hem zelf aandoen, als hij het kon. Die heeft er dus totaal geen problemen mee.

Jij bent nu net met een product begonnen, wat blijkbaar erg goed aanslaat bij jouw paard. Ik heb zelf door omstandigheden mijn ZE-paard een Detoxkuur gegeven van Cojosol en hij is tot op dit moment nog helemaal schuurvrij. Dit heb ik tot nu toe nog niet met hem meegemaakt... MAAR!!!! ik wil dus niet op voorhand jubelen, want zijn ergste periode (is altijd in het najaar) moet nog komen. Dan gaat de rest van de Detoxkuur erin en als hij die periode ook zo goed doorkomt, dan ga ik hier advies/verslag geven. Ik vind het namelijk een behoorlijk duur goedje en om dan bij voorbaat te zeggen, dat dat het middel is... Nee, dan wacht ik nog even, tot ik zeker weet, dat het inderdaad zo goed werkt en kunnen anderen er eventueel over nadenken om dit of dat wat jij nu geeft ook te proberen.
Met elkaar dus ervaringen delen en dan lukt het de meesten om deze periode goed door te komen. Soms kun je door de bomen het bos ook niet meer zien, want er zijn zoveel middelen tegenwoordig en ook qua voeding kun je zoveel doen... Dus we vinden het allemaal heel fijn, dat je hier je bevindigen plaatst, maar je hoeft het ons niet de strot door te drukken, want dat gevoel hebben de meesten wel een beetje gekregen bij jouw manier van posten.
Iedereen weet dat jij nu een heel goede ervaring hebt met jouw product en houdt ons dus op de hoogte, maar probeer wat minder te doen, dat wij dit ook allemaal moeten gaan proberen...

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:34

goh, dat wist ik niet.... Heb een poosje terug 6 tubes besteld. Gebruik het overigens tegen mok. Mijn ze-er heeft (gelukkig) (nog) geen kale plekken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:38

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:17

Ik heb gewoon de Detoxkuur van Cojosol gebruikt. Mijn paard heeft een ellendig voorjaar achter de boeg en mijn hoefsmid zijn vrouw is vertegenwoordiger bij Cojosol. Ik gebruik de producten dus al een tijdje (de lotion en de shampoo) en deze bevallen mij dus prima. Mijn hoefsmid had dus de Detox voor mij meegenomen en nadat ik het middel met mijn DA en nog iemand goed heb doorgenomen, heb ik hem dus die kuur gegeven. In het begin had hij extreem veel schilfers (= een teken dat het spul werkt, vandaar ook mijn vraag of andere middelen dit ook geven) en nu geen schilfers meer. hij schuurt nog steeds niet. Hij heeft wel dagelijks zijn pyama aan, want ik heb ze de hele dag buiten lopen en wil gewoon geen risico lopen. Hij heeft nu al meerdere malen ook 's avonds met knutjes buiten gelopen en nog steeds geen geschuur. Hij heeft met name in het najaar (september) vaak meer last. Ik ga dan dus de 2e helft van de kuur geven en kijk of hij die periode dan ook net zo goed doorkomt. Is dat het geval, dan krijgt hij van mij gewoon 2 x per jaar zo'n kuur.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:07

Ben benieuwd naar je bevindingen in september zammie :)

Levertraan bevordert idd ook de haargroei. Daar ben ik het ook voor gaan smeren en toen zag ik per toeval dat het voor het hoofd goed werkte :D.
BB heeft potten van 750 gram, daar doe je best ff mee :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:18

stalhouder had een pot staan, ik was vergeten te halen dus heb eventjes geleend :D
vind het heerlijk ruiken!! :9 :oo
paard ook, mocht het gewoon rustig ook op zijn hoofd smeren. Heb zijn schuurplekjes ingesmeerd en zijn oude deken terug op gedaan (wat een futloos gewaad is dat zeg :\ )

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:26

Pride vind het idd ook super fijn, terwijl ze helemaal niet van borstelen op het hoofd houdt. Apart :D
De geur is idd erg aangenaam :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:29

nou, mijn knol blijft er een hekel aan houden of het lekker ruikt of niet, kom niet aan d'r hoofdje! hahaha
Elke keer weer kost moeite, maja.

Ikzelf vind het echt heerlijk ruiken, zit dan continue met m'n handen in het gezicht, want zelfs na wassen met zeep ruik je het nog.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:38

*snuft aan handen* :9
:P
(sorry.. ik had bij het woord ''levertraan'' echt zó'n ranzige geur in gedachten :=

Afbeelding
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF2176.jpg
lipje van dids :)

Afbeelding
dids met zijn oude jurk >;)

@cs; yep inderdaad.. heb zeep gedaan, desinfectie-zeep maar ruik het nogsteeds :P

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 06:59

Hey Naaltje bewaar jij snoepjes in je kofferbak :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:24

Oh die lip ziet er ook al stukken beter uit!
Gisteren vergeten foto's te maken, maar Wisse's staart ziet er goed uit dankzij de levertraanzalf.
Voelt weer soepel aan en er zitten alweer wat haartjes op.
* gaat echt proberen volgende keer foto's te maken ;) *

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:29

Nee met de olie verliest hij geen schilfers oid maar die had hij gelukkig ook niet het sloeg wel erg snel aan vond ik zelf ga ik eind v h jaar anders ff met de DA overleggen voor die detox kuur mischien werkt die voor hem ook

die levertraan waar jullie het over hebben welke is dat precies??
groeien de manen en staart daar echt sneller van??
op zich ben ik anti levertraan omwille van de walvis maar goed als het mijn paardje helpt vind ik het toch een ander verhaal

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:43

Wisse gaat trouwens vanaf 1 augustus een maand naar een africhtingsstal. Naast dat ik erg benieuwd ben hoe hij het gaat doen, ben ik wel huiverig wat zijn eczeem betreft!
Hij gaat naar Drenthe, dus daar zijn vast meer mugjes dan hier.
Komt wel in de wei, dus kan niet schuren.
Ik doe zijn Pagony maar om ipv de vliegendeken en zal wel veel zalfjes meegeven.
Ga zelf elke week even een keertje heen, zal dan ook even alles inspecteren en evt. wassen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:53

@whinnylando; nee 'n hondje :P dat vond hij kei boeiend _O-
[BB-ITP] Bløf de dwergschnauzer op bokt!
@indrasjacks; dat manen en staart er snéller van gaan groeien lijkt mij echt onwaarschijnlijk.. het moedigt eerder de beschadigde huid aan zich te herstellen volgens mij :)
levertraanzalf van de welkoop/boerenbond heb ik gebruikt gisteren.

spannend opisop.. hopen dat het gewoon goed gaat dan :)

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:55

Mijn Frieske heeft ook ontzettend veel jeuk gehad!
Ze scheurde alle manen eraf tot bloedens aan toe, geen fijn gezicht.Dit was bij dr vorige eigenaar.
Hier kreeg ze 6 kg sportbrok terwijl ze niets deed en liep in een weitje waar ontzettend veel kunstmest gestrooid werd.
Ook was die man niet consequent met een deken.

Bij ons komt ze er van 11 tot 4 uit in de wei die niet bemest is.
Ze krijgt knoflooksnippers en eiwit arme brok!
En wassen doen we alleen met Lauw water!
Verder smeren we de huid onder de manen nog regelmatig in met levertraanzalf
En ze heeft dag en nacht, zomers en swinters haar deken op.
En tot nu toe heeft ze nog niet weer geschuurd , en haar manen en staart groeien alweer mooi bij!