[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:00

De buik is als het goed is ook beschermt omdat het halster ook behandeld is ;) Zou het wel heerlijk vinden als hij voortaan op deze manier de zomer door kan

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:07

Weet je niet waar het mee behandeld is
ben benieuwd iemand uit de buurt mag hem ook gaan testen maar die is nu met vakantie
ik had zelf ook gereageerd maar de exceem moest perse door een DA worden vastgesteld,maar die heb ik niet nodig om daar achter tekomen.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:44

MarloesNatje schreef:
Ik kom mij ook weer eens melden met een vraag. Zijn er hier meer mensen die meedoen aan de test van een nieuw soort deken voor eczeempaarden van equi protecta?

Zenith heeft sinds vandaag die deken en het halster om.. Vind het toch wel eng om hem zo ontzettend bloot te moeten zetten, hoop dan ook dat het gaat helpen[ [url=m/HmRAgq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben heel benieuwd wat het doet bij je paard! Zou zelf ook mee willen doen maar is bij mij niet door de DA vastgesteld.

Hou je ons op de hoogte? :D
Lijkt wel alsof het mee valt bij je, je paard heeft nog manen :p

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:52

Zal ik doen! Sinds ik een spray gebruikt groeien zijn manen inderdaad weer wat bij. Hij heeft wel kloven bij vooral zijn manen richting de schoft, en hij heeft zijn buik, benen en hoofd vooral kapot. Maar verder mag ik vergeleken anderen niet klagen volgens mij!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:56

MarloesNatje schreef:
Zal ik doen! Sinds ik een spray gebruikt groeien zijn manen inderdaad weer wat bij. Hij heeft wel kloven bij vooral zijn manen richting de schoft, en hij heeft zijn buik, benen en hoofd vooral kapot. Maar verder mag ik vergeleken anderen niet klagen volgens mij!

Mag ik vragen welke spray je gebruikt? Ik ben vooral nog op zoek naar middeltjes tegen de jeuk. Wilde het pakketje van Skincalmin aan gaan schaffen.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:26

Ik vroeg mij af of er misschien iemand is met tips. mijn nieuwe paard heeft jeuk aan zijn manen maar alleen in het middelste gedeelte dus 10-15 cm van, ik heb het al gewassen met efrata shampoo, ik heb de efrata gel al geprobeerd maar hij blijft jeuk houden (werkt goed bij mijn andere paard). ook in de wei loopt hij heel gek met zijn hoofd hoog omdat hij niet bij de jeuk kan. ik zie niks aan zijn manen of de huid eronder, niet geïrriteerd en ook mooi roze. iemand met suggesties wat ik kan proberen/ wat het is? ik vindt het zo vervelend voor hem...

edit: hij krijgt voer laag in suikers, staat van 9-8 op een schrale wei en krijgt mooi droog hooi. bij de vorige eigenaren had hij geen jeuk en het is bij ons ook pas na een tijdje gekomen (na het voorjaar)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:23

Ik gebruik sw-itch van cavalor :)

Kayleigh327 schreef:
MarloesNatje schreef:

Mag ik vragen welke spray je gebruikt? Ik ben vooral nog op zoek naar middeltjes tegen de jeuk. Wilde het pakketje van Skincalmin aan gaan schaffen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:51

Kayleigh327 schreef:
MarloesNatje schreef:

Skincalmin werkte bij mijn paard niet voldoende tegen de jeuk, ik ben meer tevreden over derfen. Maar dat verschilt natuurlijk ook per paard! Skincalmin stinkt in ieder geval niet zo erg als derfen en laat ook geen vlekken achter.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:10

Citaat:
Skincalmin werkte bij mijn paard niet voldoende tegen de jeuk, ik ben meer tevreden over derfen. Maar dat verschilt natuurlijk ook per paard! Skincalmin stinkt in ieder geval niet zo erg als derfen en laat ook geen vlekken achter.

IK heb even wat info gezocht over derfen! Heb je dan de lotion? Of de cream?
En de ene is minder sterk geurend, maar die geur heeft ook effect denk ik of niet?
Weet niet of nieuwe dingen testen nu nog gaat werken, geen idee hoelang de eczeem nog aan gaat houden.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:46

Derfen heb ik inderdaad ook gebruikt, maar dat vind ik zo'n troep dat ik het liever niet meer gebruik. Alleen de shampoo gebruik ik soms nog

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:49

Ik heb paardlief eindelijk zo ver dat hij zijn manen niet meer schuurt! *\o/*
We hebben trouwens ook door waarom hij schuurt, geen zomereczeem maar een soort roos. Daarom heeft hij ook jeuk op andere rare plekken! Maar klitwortel smeren en de schilfers zijn weg, en de jeuk dus ook! :o

Eczeemdeken ga ik toch bestellen omdat hij word opgevreten in de wei. Nu de staart nog en dan zijn we helemaal blij!! :D

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:43

Maar schilvers, dus soort van roos, komt ook vaak voor bij ZE hoor, als die van mij jeuk heeft, zie ik ook schilvers, dus soort van roos.
En ja, wat is ZE?

Maar fijn dat de klitwortel helpt bij die van jou, proberen waard als ze schilvers hebben dus...gewoon gebruiken wat helpt :+ !

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:01

assebassie schreef:
Maar schilvers, dus soort van roos, komt ook vaak voor bij ZE hoor, als die van mij jeuk heeft, zie ik ook schilvers, dus soort van roos.
En ja, wat is ZE?

Maar fijn dat de klitwortel helpt bij die van jou, proberen waard als ze schilvers hebben dus...gewoon gebruiken wat helpt :+ !

Dat klopt! :D
Maar hij heeft het echt overal, de DA is hier geweest dus die zal het wel weten. Ik moet klitwortel smeren en we hebben een voer suppliment gekregen hiervoor, en hij is gespoten en bloed afgenomen dus we gaan het echt uitzoeken!

Toch ergens wel blij!

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:39

Even een update over Zenith met zijn testdeken, hij lijkt helaas toch meer jeuk te krijgen. Wel merk ik dat hij wat vrolijker is en meer door de wei rent. Nog even een of twee daagjes afwachten en anders helaas toch weer zijn oude vertrouwde eczeemdekentje op..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:33

Tip voor lichte eczemers: amigo aussie.

Lichtere en luchtigere stof dan rsih. Enorme regenbuien van net glijden erad, deken wordt helemaal niet nat. Dazen komen er niet door.

Waarom voor lichte eczemers: kortere hals, korte staartflap en geen buikflap.

In 5 jaar mijn prettigste deken tot dusver. Om regen of enorme zon hoef ik me nu niet druk te maken.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:40

Ik meld me ook.

Helaas het vermoeden dat mijn fjord toch zomereczeem heeft.

Begint te schuren aan der staart manen en oren.
Ze heeft de rambo sweetich nu op. Maar toch ze ik der af en toe schuren

Die schilfers heeft zei ook bij der staart en manen.

Mijn fjord heeft nu toch duidelijk zomereczeem ?

Tips zijn welkom, dit is nieuw voor mij ;)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:42

Bij.mij werkt het om op die plekken derfen te smeren.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:38

Kayleigh327 schreef:
Citaat:

IK heb even wat info gezocht over derfen! Heb je dan de lotion? Of de cream?
En de ene is minder sterk geurend, maar die geur heeft ook effect denk ik of niet?
Weet niet of nieuwe dingen testen nu nog gaat werken, geen idee hoelang de eczeem nog aan gaat houden.

Ik heb de lotion originalm dus de donkere, maar ik heb dan ook een zwart paard, dat scheelt wel, want het vlekt wel erg bij lichtere paarden denk ik. Heb alle andere producten van derfen ook geprobeerd, dus ook de cream, maar dat leek weinig effect te hebben. Bij de derfen lotion original merk je gelijk dat het de jeuk verlicht, je paard zal een uur in de wind stinken, en je handen ook ondanks de handschoenen, maar die sterke geur houdt ook zeker de insecten en culicoide mugjes op afstand. Nero is een hele zware eczemer en ik heb dan ook al van alles geprobeerd, niks heeft dan ook echt effect bij hem, maar over de derfen ben ik wel het meeste tevreden. Inmiddels begonnen met de Fibra creme voor zijn gezicht, maar daar kan ik nu nog niks over zeggen, gebruik het nog maar ongeveer een weekje en al door een halve pot heen :(:)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:43

Trouwens is er iemand met positieve ervaringen van de druppels van PUUR culico? Ik zit te twijfelen om daar mee te stoppen, ik ben er nu een paar maanden aan (ik weet dat het pas na ongeveer een jaar zou werken) maar tot nu toe dus geen effectieve verbetering en aangezien ik ook niet zeker weet of dat wel komt bij mijn zware eczemer, kan ik mijn geld misschien beter aan iets uitbesteden wat wel effectief is. Ik zou graag ervaringen horen van mensen die het ook gebruikt heb. Ik heb dus een zware eczemer (eczeem over heel zijn lichaam, dus ook op buik, benen enz. en vooral zijn gezicht).

Edit: Nero krijgt 2x daags ongeveer 20 à 25 druppels (D-pony) dus zo'n 50 druppels per dag.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:17

Ik was gisteren op een "stal" waar een vrouw me het reinigings pakket van silverlinde had aangeraden. Ze gebruikte de groene leem met een flesje oliën. Ik heb de vrouw van silverlinde een mail gestuurd. De exzeem was bij dat paard na x aantal keer gebruik van dat pakket al vele lichte geworden....

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:42

Derfen mag toch niet in de zon?
Omdat dat in brand ?

Daar gebruik ik dat niet. Word dan erg lastig wanneer je het kan aanbrengen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:58

Rideltje1992 schreef:
Derfen mag toch niet in de zon?
Omdat dat in brand ?

Daar gebruik ik dat niet. Word dan erg lastig wanneer je het kan aanbrengen.

Nou mijn paard staat volledig ingepakt en daarom dus beschermd tegen de zon. Maar zijn deken zit wel onder de vlekken :P

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:59

@meganx die kan je ook bij de paardendrogist bestellen

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:39

Nadine, ik heb 2.5 jaar cullico gebruikt, in combinatie met de allergie druppels, dit jaar niks meer.
Ik weet niet of het wat gedaan heeft, jeuk is van lieverlee wel 80% minder geworden, nu dus bijna niks meer, maar ik weet natuurlijk niet of dat door de druppels komt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:24

Iemand van jullie wel eens een bloedonderzoek laten doen om bv ontstekings waarden te bekijken en het werken van diverse organen .
Ik overweeg dit nu te gaan doen nl
Het ging eigenlijk oke , maar nu ineens toch weer meer jeuk .
We hebben ook 2/3 keer wat anders gesmeerd . En blijkbaar gaat de eczeem deken niet dicht dus heeft ze Rambo fly protector op .
Ze kom wel binnen in de avond rond 20 uur