[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:40

Ninx schreef:
yvonnedv schreef:
Net achter de schoft een stukje dubbel slaan en dan over ca. 20 cm vastnaaien dan krijg je meer ruimte bij boeg/schouder en zakt de deken minder naar achteren.

[ Afbeelding ][/URL]

Hey! Dat is een goede tip zeg!
Nu nog iemand met naaimachine zien te vinden! ;-)
Dank!

Ik had deze deken 4 jaar geleden tweedehands gekocht en hij bleek twee maten groter te zijn als dat in de advertentie was vermeld, dat heb ik toen zo opgelost. Ik denk dat als hij een maat kleiner was geweest dat hij dan te strak op de hals zou zijn. Het vastnaaien heb ik met de breedste kleinste zigzagsteek gedaan. Afgelopen voorjaar heb ik hem opnieuw vastgenaaid omdat hij los liet maar het heeft dus best lang gehouden.

finnens

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:57

Hoe doen jullie dat eigenlijk met deze warmte?
Gewoon de deken om laten? Ik ging net namenlijk even naar de paarden toe, en ik haalde bijde eczeem paarden zeiknat onder de deken vandaan. Pony onder de RSIH zweette eigenlijk veel meer dan m'n paard die onder zo een goedkope pagony deken staat.
Ligt dat aan de deken of omdat de pony misschien gewoon eerder zweet?
Ze kunnen trouwens gewoon in de schaduw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:01

Die van mij staat in de hitte met een vliegendeken. Tegen een uur of 10 heb ik hem afgesponsd en onder de vliegendeken gezet en vanavond zet ik hem weer onder de eczeemdeken. Morgenvroeg herhalen we de boel :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:04

Vliegendeken is ook een goeie ja!
Ik heb er nu geen (wel uitrij vliegendeken) dus die moet ik dan even halen.
Die eczeemdekens zijn echt te warm nu, en al helemaal met zwarte paarden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:09

Die van mij is ook zwart en de rambo is idd veel te heet nu. Ik heb een simpele vliegendeken, maar zit toch te denken aan eentje met voering op het manengedeelte, weet iemand eentje?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:12

Ik heb een witte soort kopie van de rambo van harry horses en die bevalt me prima. Beter nog dan de rambo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:19

Ik heb rambo als eczeemdeken en nooit weer een andere. Ik vind alleen de vliegendekens wat prijzig van dit merk. De eczeemdekens gebruik ik intensief, dan maakt me dat niet zoveel uit.
De gewone vliegendeken hebben ook gaas op de manen en die gaan daar helemaal stuk van.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:24

Ik heb al jaren rambo's en op mijn ene fries was die perfect op de andere helaas te krap op de borst. Maar de deken die ik nu heb past perfect en is gevoerd op de hals en staartgedeelte. Hij heeft totaal geen jeuk gehad nog tot nu toe met deze deken. En hij is minder warm. Maar wel prijzig ja, kost 100 euro nieuw.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:24

Ik heb ook mijn RSIH maar hij leek het allemaal erger te maken.. dus paard staat nu fijn zonder deken en dat gaat momenteel prima

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:26

Ik zou niks anders willen dan RSIH.
Die gaan tenminste niet na een week kapot, ik moet wel weer elk jaar een nieuwe kopen :')

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:03

Ik vind de RSIH ook super. Met een flink spelende ruin altijd mooi gebleven.
Nu heeft hij erg veel last onder zijn buik dus nu toch voor zo'n goedkopere met buikflap gekozen.
Ding heb ik al 3 keer moeten maken. Hingen hele stukken los, flut ding!

Hier vandaag zonder deken laten staan, heeft het altijd heel erg snel warm. Vamiddag even gaan kijken en ging goed gelukkig.
Staat wel weer op stal vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:06

Ik doe met mijn rambo's al 2 jaar! Dit is het derde seizoen.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:10

Ook hier een zwetend paard onder de deken. Mijn zelf gemaakte vliegenspul erop en mevrouw stond heerlijk rustig in de wei.
Wel meer rollen dan normaal, maar ik hoorde geen gepiep omdat ze gestoken werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:12

Hier gaan ie omdat ie gestoken wordt juist rollen, het is hier een teken van last van vliegen. Die van mij piept niet bij een vliegensteek, heb ik ook nog nooit van gehoord :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:38

Die van mij stond er ook bij alsof hij in de sloot had gelegen met zijn RSIH. Morgen maar gewoon even met vliegendeken naar buiten, hij voelde zich echt niet lekker zo in ieder geval.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:44

Maar zouden die RSIH's warmer zijn dan die goedkope dunnere dekens?
Daar heb ik er namenlijk ook nog twee van, en het paard dat onder zo'n deken stond zweette veel minder.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:48

De amigo myo is een fijne vliegendeken met zo een soort nylon stukje bescherming voor de manen. Die ligt nu ook bij die van mij op.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:49

Denk dat de Rambo's warmer zijn, doordat de stof dikker is. Paarden die met vliegendeken of bloot stonden op de wei zweette een stuk minder of waren gewoon droog.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:10

iemand ervaring met deze deken
http://www.qhp.nl/dekens/vliegen-eczeem ... mfort.html
hij lijkt mij wel fijn omdat er elastiek bij de borst zit
hoe doen jullie dat bij die RSHI met die buikflap blijft dat goed zitten
Die van mij staat nu onder een Eppelejack maar die stond vanmiddag niet tezweten en niet in de schaduw

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:17

Ik heb van de week een rshi gehaald, nu zag ik dat er ook een waterdichte onderdeken voor te krijgen is. Het leek mij wel makkelijk, maar wat zijn jou ervaringen er mee. Gebruik je deze regelmatig of ligt ie meer in de kast :-)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:06

Ik heb een boet namaak van ej.
Tja, die van mij kan echt heel gevoelig zijn. Als ze op haar uier gestoken wordt, dan hoor je het. En dan zie je het ook, aan haar gedrag. Die van mij heeft vorig jaar wel een half uur lopen rennen omdat ze zo'n last van de vliegen had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:56

Icrack schreef:
Ik heb van de week een rshi gehaald, nu zag ik dat er ook een waterdichte onderdeken voor te krijgen is. Het leek mij wel makkelijk, maar wat zijn jou ervaringen er mee. Gebruik je deze regelmatig of ligt ie meer in de kast :-)

Ik heb de liner die onder de deken gaat idd. Ideaal als het wat kouder is, zo in oktober of in het vroege voorjaar, als ze buiten staan en het is rotweer. Is er ook heel gemakkelijk onder te bevestigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:58

Ik vind die dekens die je over het hoofd moet doen maar niks. Ze zakken naar achteren en scheef en de elastieken gaan lubberen en die buikdekens houden te veel haar vast, ook al na 1 dag.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:06

Mindim schreef:
Ik vind die dekens die je over het hoofd moet doen maar niks. Ze zakken naar achteren en scheef en de elastieken gaan lubberen en die buikdekens houden te veel haar vast, ook al na 1 dag.

En als ze iets te klein zijn en je wilt ze af doen en je pony/paard raakt in paniek kunnen er lelijke ongelukken gebeuren.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:26

Even een andere vraagje tussendoor....

Maken jullie ook regelmatig mee dat mensen het maar onzin vinden als je altijd een eczeemdeken om doet bij je paard of het onzin vinden dat je je paard aan het eind van de middag van de wei haalt i.v.m. de muggen en zeggen dat het niet uit maakt of je hem voor het eind van de middag of om half 8 binnen haalt?