Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Ik vind het heel apart dat jullie zo over die 750 gram merriebrok per dag vallen in de mix. In totaal stelt dat qua suiker echt niks voor en het wordt gemengd met haar andere voer gegeven.
Maar goed, ik ging alleen meelezen
Kirania schreef:Sowieso vind ik pavo ease&excel en fibreforce echt wel krachtvoer. Waarom geen dingen als equifyt en agrobs voeren tijdens maagzweren?
Ik ben tevreden van de alpengrun, geen extra rotzooi, paarden eten het graag, laag suikergehalte en geen prikkelende luzerne. Die van mij had enórme zweren, en ze kreeg van al die 'rommel' van pavo en cavalor en dergelijke altijd meteen terug last. De kliniek stond erop dat ik fibreforce gaf, maar ze werd daar absoluut niet beter van. Nu blijft ze gelukkig goed gaan en stabiel.
PSvanLot schreef:Ook bij een magere driejarige die in opleiding is en 170 groot?
henshem schreef:Veel paarden met maagproblemen doen het goed op fibreforce.
MalaQ schreef:Welke supplementen zijn jullie over te spreken voor het extra ondersteunen van de maag? Ik geef nu nog niks, behalve de maagzuurremmers. Zie door de bomen het bos niet meer..
Paard hier staat overigens op vezels en kruiden van voermeesters. Ben erg te spreken over de samenstelling hiervan. Qua smakelijkheid durf ik geen uitspraak te doen, die van mij eet werkelijk alles.
PSvanLot schreef:Yinthee schreef:Subli dieetmix? Hippalgo (mijten) zero? Höveler heeft ook mooi voer, maar ook niet overal even makkelijk verkrijgbaar.
Dat vind ik wel belangrijk, dat het makkelijk te verkrijgen is.
[***] schreef:MalaQ schreef:Welke supplementen zijn jullie over te spreken voor het extra ondersteunen van de maag? Ik geef nu nog niks, behalve de maagzuurremmers. Zie door de bomen het bos niet meer..
Paard hier staat overigens op vezels en kruiden van voermeesters. Ben erg te spreken over de samenstelling hiervan. Qua smakelijkheid durf ik geen uitspraak te doen, die van mij eet werkelijk alles.
De enige die bij mijn merrie resultaat gaf is Mastic Horse. Vaak is het echt een kwestie van uitproberen.
Wat bij het ene paard totaal niet werkt, doet het bij het andere paard juist super.