[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:29

@indrasjacks, ik denk dat als er hier iemand het advies van verlopen motorolie geeft, alle bokkers uit dit topic radicaal over zich heenkrijgt. Hier zitten mensen die samen op een zo goed mogelijke manier voor het paard (dus zo gezond mogelijk en met gezond verstand ;) ) de jeuk zoveel mogelijk willen proberen te verminderen/voorkomen.
Jij vindt het blijkbaar zielig om een paard een ZEdeken aan te doen. Ik vind juist dat dat het wondermiddel is. Heb jaren terug een pony met ZE gehad en toen waren er geen dekens en middeltjes. Ik ben maar wat blij met die uitvinding, want mijn ZE-paard kan nu dagelijks naar buiten en hoef ik bij knutjesweer niet in de stal te zetten. Daar komt bij: mijn paard zou hem zelf aandoen, als hij het kon. Die heeft er dus totaal geen problemen mee.

Jij bent nu net met een product begonnen, wat blijkbaar erg goed aanslaat bij jouw paard. Ik heb zelf door omstandigheden mijn ZE-paard een Detoxkuur gegeven van Cojosol en hij is tot op dit moment nog helemaal schuurvrij. Dit heb ik tot nu toe nog niet met hem meegemaakt... MAAR!!!! ik wil dus niet op voorhand jubelen, want zijn ergste periode (is altijd in het najaar) moet nog komen. Dan gaat de rest van de Detoxkuur erin en als hij die periode ook zo goed doorkomt, dan ga ik hier advies/verslag geven. Ik vind het namelijk een behoorlijk duur goedje en om dan bij voorbaat te zeggen, dat dat het middel is... Nee, dan wacht ik nog even, tot ik zeker weet, dat het inderdaad zo goed werkt en kunnen anderen er eventueel over nadenken om dit of dat wat jij nu geeft ook te proberen.
Met elkaar dus ervaringen delen en dan lukt het de meesten om deze periode goed door te komen. Soms kun je door de bomen het bos ook niet meer zien, want er zijn zoveel middelen tegenwoordig en ook qua voeding kun je zoveel doen... Dus we vinden het allemaal heel fijn, dat je hier je bevindigen plaatst, maar je hoeft het ons niet de strot door te drukken, want dat gevoel hebben de meesten wel een beetje gekregen bij jouw manier van posten.
Iedereen weet dat jij nu een heel goede ervaring hebt met jouw product en houdt ons dus op de hoogte, maar probeer wat minder te doen, dat wij dit ook allemaal moeten gaan proberen...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:33

opisop_shop schreef:
Lisette, aangezien het een jaarling is zou ik eerder denken aan iets als schurft of schimmel. Het komt namelijk zelden voor bij zulke jonge dieren!

Mijn shet is ook nog maar een jaarling hoor...en toch ook ZE denk ik ..

lisette321

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:38

@ opisop_shop.. ze moet nu nog zowiezo 3 weken op stal staan.. der bekken is gebroken.. over 3 weken word er weer een foto gemaakt en dan weten we meer

Dan zal ik het maar aan de DA vragen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:08

Allejandro schreef:
opisop_shop schreef:
Lisette, aangezien het een jaarling is zou ik eerder denken aan iets als schurft of schimmel. Het komt namelijk zelden voor bij zulke jonge dieren!

Mijn shet is ook nog maar een jaarling hoor...en toch ook ZE denk ik ..

Dunla was ook net aan 2 toen ze begon met schuren en jeuken.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:21

@Pink_horizon: Wow wat ziet Pride er goed uit zeg, vind het ook echt zo'n leuke pony :D Wat d'r staart vorig jaar nou helemaal kort geschuurd of heb je hem ingevlochten/afgeschoren op de foto? Een hele verbetering in elk geval dat is duidelijk..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:22

de mijne was 10...
@cs; je geeft nu nog drainage he? geef je het echt 2x p/d zoals eigenlijk moet?..
ik wil het nogsteeds best doen.. maar kan niet 2x p/d druppels geven...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:51

Nee ik deed dat vorig jaar inderdaad ook 1x daags de dosis, ben er inderdaad niet twee keer per dag dus dat gaat zeker niet lukken.

Het komt inderdaad volgens mij steeds meer voor bij jongere dieren, toch is denk ik wel te zeggen dat het meer bij 3+ voorkomt?

Allejandro, heb jij er al eens een DA naar laten kijken dan?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:57

ik heb net een reparatie set voor de ivanhoe besteld.. Hopelijk kan ik dan de voorkant nog wat wijder maken met die lap stof erbij
Afbeelding
Afbeelding
hij krijgt sowieso vandaag zijn andere deken op, hopelijk is hij dan volgende week met onze demo voorop niet meer zo kaal :o

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:12

Sow wat een schuurplekken heeft ie zeg! Maar verder vind ik hem er nog best goed uitzien. Succes met het vernaaien van je deken.

Ik heb eerst een boostkuur gegeven zeg maar, een week lang 3x daags, na een week 2 keer daags, na weer een week die 2x daags druppels afgebouwd, en de 3e gewone dosis gehouden. Uiteindelijk zit je dan op het punt 1x daags druppels, die houdt ik aan als 'onderhoud'dosis, en dat gaat goed. Maar heb expres even een boost gegeven voor optimaal resultaat. Indien ik 2x daags zou doen zou ik 2 weken geven zeg maar.
Ik deed de 2x druppels (ochtend en avond) iets aangelengd met water (5 ml) op stukje brood en iemand anders die er dan was die gaf dat dan. De 3e deed ik zelf in de middag d.m.v. een spuitje rechtstreeks in de mond. De 1x daags druppels die ik nu geef, geef ik ook rechtstreeks in de mond met een spuitje.

Ik ben nu ongeveer weer een maand bezig denk ik zo, dus ga er nog 2 maand mee door. Dan bouw ik het langzaam af, en dan moet ze het zelf weer doen.

Ik ga nog even prakkiseren hoe ik het volgend jaar ga doen. En dan sla ik wat flessen in, want bestel nu iedere keer gewoon als de ander bijna op is, maar dat is niet te doen. Gelukkig had ik wel telkens iets anders wat ik mee moest bestellen haha.

Vaak haal ik ze ook in de aanbieding, scheelt wel bijna 2 tot 4 euro per flesje! Alles bij elkaar opgeteld, nou ja reken maar uit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:21

ja die schuurplekken baal ik ook van... ik hoop dat ik de deken stevig verbouwd krijg :=
vinden jullie hem te dik? :)

ik ga najaar ook een keer drainage geven denk ik :j als ik in de herfstvakantie begin kan ik misschien wel een week 2x p/d geven.. stalhouder voert mijn pony niet, dus anders is het niet mogelijk :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:25

Naaltje, zou wat afmogen -hoeft niet perse- maar ja is wel een fjord he ;)
Wel erg inderdaad, die schuurplekken.
Zit de deken overal verder wel goed?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:28

verder zit de deken prima :j ik heb hem vooraan al breder laten maken, maar dit zal niet genoeg geweest zijn.. wil er nog 10 cm bij tussen zetten :)

hij is in deze vorm met de hele dag gras, onbeperkt voordrooghooi en afentoe beweging.. ik vind hem zelf ook niet echt dik maar eigenaars blik kan verkeerd zijn zegmaar he :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:33

zo dat zijn inderdaad flinke schuurplekjes!

Mijn haf haar deken is al een geluk een beetje uitgerokken zodat ik geen last meer heb van die vieze schuurplekken!

zyta schuurt nog maar op 1 plaats, net achter haar oren. En dan is het niet een aan de manen, maar aan de zijkant op haar huid. Helaas had ik dit jaar de verkeerde deken opgelegd (een bucas, hielp geen ene reet) dus heeft ze een kale plek gehad die nu toch al terug goed behaard is!

Zo ziet zyta er ondertussen uit!

Hier zie je dat ze een beetje schuurt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Een malse ontspannen manekam, redelijk wat vermagerd, paard is terug rustig en happy :D Hopen dat het zo blijft nu...

Zyta krijgt 1 dag op de twee een halve dag weidegang en verder hooi bijgevoerd :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:41

Op de tweede foto lijkt Zyta wel veel striemen in de manenkam te hebben, klopt dat?Omdat jij zegt dat ze een soepele hals heeft namelijk.
Manen en staart zien er goed uit trouwens!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:55

@opisop_shop, ja deze foto's zijn van 2 weken geleden, toen had ze idd redelijk wat striemen nog, gisteren totaal niets meer :D

Deze foto is gisteren getrokken na het rijden toen ze nog even losjes in de piste mocht

Afbeelding

Normaal heeft ze dikke striemen daar waar dat stukje kale manen zit, maar nu heeft ze er niets zitten :D

Ik moet wel zeggen dat het van dag tot dag scheelt, of ze op de wei heeft gestaan of niet.

Vanochtend had ze ook nog steeds een soepele manenkam, hopen dat het nu zo blijft :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:14

Foto's schelen inderdaad chipieke, bij die ene zie je inderdaad ribbels. Nou ja ik vind het een lekker dier om te zien!

En die van naatlje, heb de meeste fjorden nog een graadje erger gezien ghihi, vind hem ergens nog wel meevallen dus.

En tja, iedereen zegt dat die van mij te dik is, behalve ik. Op mijn nieuwe stal roepen ze het ook, behalve 1 stalgenootje, die vind haar ook niet te dik.
Wat ik dan zo erg vind, dat ze zich overal mee bemoeien, goedbedoeld weliswaar, maar als ik mijn mening geef moeten ze dat ook accepteren.

Kijk shadow heeft een ongelooflijke opgezette buik, haar ribben zijn echter te zien en te voelen. Verder is ze gewoon normaal. Ik ken haar van vroeger, en toen was ze 10x erger. Ik weet dus wel beter en ben hartstikke trots dat ze nu zo is.
Ik trek me eigenlijk altijd weinig aan van wat anderen van haar postuur vinden. Ikzelf merk het best wanneer het te gek zou worden, en neem aan dat wij hier van dit topic zelf goed genoeg weten wat we erin stoppen e.d. en heus wel op tijd aan de bel slaan mocht het nodig zijn, toch?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:16

En qua voeding, op stal is die van mij de gezondste eter denk ik maar zo.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:26

als het echt té erg zou zijn zou ik het wel zien
maar het stukje ''mooi op gewicht'' of ''te dik''.. ik vind hem prima zo, ben er trots op
maar als ik dan van die wedstrijdpaarden en rijpaarden zie denk ik '' :oo '' dan lijkt hij opeens weer beest dik :+

op stal bemoeit niemand zich met mij.. scheelt dat de paarden die er staan van mijn stalhouder en van mij zijn zegmaar.. geen andere mensen :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:37

Hmmz ik heb nu gisteren Kaspars deken omgelaten maar die had ik beter gewoon af kunnen laten.
@ Naaltje: ik vind dat je Fjord er lekker bijloopt, schuurplekken zien er wel minder uit natuurlijk. En bemoeienissen zijn niet altijd slecht hoor :)
@ CarolShadow: jij kent je paard als beste en als ribben te zien en te voelen zijn is een paard alles behalve te dik lijkt mij :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:42

ja, nou vergelijken moet je nooit doen haha.
Doe het ook weleens hóór, maar blijf die van mij mooier vinden dan een afgetraind sportdier, heb d'r niets mee, gelukkig.

Ik vind het belangrijker dat ook een dier goed in z'n vel zit, gezond is en kan doen wat ie wil zonder belemmerd te worden. Als dit is met een vetje meer, nou ja, dan is dat maar zo.

Bij mij op stal staan er wel wat, en ben dan ook blij dat ik er maar amper wat spreek haha. En tja ik kan heel goed ene oor in andere oor uit spelen. Heb ik wel geleerd met de jaren mee. Ik zeg ook het is vaak goedbedoeld, maar ze hoeven het niet elke keer te herhalen als ze me zien, dat wordt op den duur irritant. En Shadow kan zich dan zo lekker verschuilen achter mij, alsof ze precies begrijpt wat ze dan zeggen. Daar komt bij, degene die wat erover zeggen, gaan zelf ook niet helemaal correct met hun dier om (mijn mening, hun vinden van wel). ik blijf daar ook niet over zeuren (heb er overigens nog niets over gezegd), laat iedereen in zijn waarde.
Als iemand tips, advies of commentaar wil, vragen ze er wel om denk ik dan.

Ben een berekening aan het maken hoeveel ik volgend jaar nodig zou hebben, kan ik spul op voorraad halen in de aanbieding.
Maar is nog hele klus om uit te rekenen haha.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:11

Ik heb er een DA bij gehad toen hij gecastreerd werd.
Ze heeft er even naar gekeken maar vond het niet op ZE lijken en hij had de tekenen ook niet echt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:17

Allejandro:
Misschien is deze site wat voor je, kun je het haar van je pony laten testen.
Heb ik bij Shadow ook gedaan, daar kwam uit dat het echt ZE is, maar ook dat ze zeer gevoelig is op eiwitten.
Iemand anders hier had het ook gedaan en daar kwam geen ZE uit, maar moeite met afvalstoffen dacht ik.
Je kunt het altijd proberen.

Ze test dan ook wat producten die wel of niet baat hebben.

Ze had zeker weten gelijk, want de producten die bij shadow niet aansloegen testte zij dan ook negatief.

De site:
http://www.natuurlijkinbalans.nl/

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:45

carolshadow: komt deze vrouw ook aan huis?
wat zijn de prijzen voor een consult met testen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:44

CarolShadow schreef:
Ik vind het belangrijker dat ook een dier goed in z'n vel zit, gezond is en kan doen wat ie wil zonder belemmerd te worden. Als dit is met een vetje meer, nou ja, dan is dat maar zo.

Ben een berekening aan het maken hoeveel ik volgend jaar nodig zou hebben, kan ik spul op voorraad halen in de aanbieding.
Maar is nog hele klus om uit te rekenen haha.

Vetjes zitten helaas makkelijk in de weg, vooral een dikke buik geeft belemmering aan het onderzetten van de achterbenen. Bayo mag volgens mij ook 30/40 kg kwijt, vooral om die buik wat slanker te krijgen en dus zijn achterbenen wat meer ruimte te geven naar voren.

(voor je druppels, als ik heb goed onhouden heb gaan er 20 druppels in 1 ml.)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:49

@tamary; en wat is de grens waarop zo'n dier er last van krijgt?
(doelt op de fotos die ik liet zien :P )

geven jullie weleens een vitaminespuit? :)