[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:12

Eczeem begint ongeveer rond twee jaar, kan ook eerder of later.
Paarden met eczeem krijgen vaak een harde manenkam. Ook zijn de manenkam en staart vaak veel warmer (in het mugjes seizoen) dan bij een paard zonder eczeem.
Hoeft trouwens niet perse eczeem te zijn hoor, als ze wormen hebben gaan ze ook vaak de staart schuren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:49

Even een vraag voor mensen met een RSIH:

Kan ik met zo'n los borststukje mijn RSIH iets breder maken?
Kan ik dan gewoon zo'n Amigo borsttussenstuk gebruiken?

Merci!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:09

Ninx schreef:

Merci!

Nee!
De voorkant van de rambo zit vast met klittenband en een ring waaraan 2 musketonhaken worden bevestigd. Daar kan niet het amigo borst tussenstuk tussen worden gezet.
http://www.divoza.com/images/products/1000x1000/152221/rambo-sweet-itch-hoody.jpg

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:12

Mindim schreef:
Ninx schreef:

Merci!

Nee!
De voorkant van de rambo zit vast met klittenband en een ring waaraan 2 musketonhaken worden bevestigd. Daar kan niet het amigo borst tussenstuk tussen worden gezet.
http://www.divoza.com/images/products/1000x1000/152221/rambo-sweet-itch-hoody.jpg

Briljant suf van mij weer... natuurlijk weet ik dat wanneer je dat zo zegt :-(
Het is weer maandag hoor... zucht....

Sorry!

Mmm... okay, maar blijft een tikje smal... weinig aan te doen dus vrees ik? Maat groter is geen optie, daar zwemt hij in :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:29

Op wat voor paard ligt het dan ninx? Die van mij heeft ook een aardige boeg, maar past prima. De deken misschien verder naar voren trekken?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:34

Mindim schreef:
Op wat voor paard ligt het dan ninx? Die van mij heeft ook een aardige boeg, maar past prima. De deken misschien verder naar voren trekken?

Ja, dat is een beetje het punt...
Hij ligt op een IJslander. Als ik de deken om doe is alles zeer acceptabel qua pasvorm. Maar zodra hij er maar een blokje mee loopt trekt dat ding naar achteren en opzij...
En dan zit het om die boeg vrij strak.
feitelijk is verbreden dan niet perse de oplossing wellicht, maar ja... wat anders he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:36

De rambo? Ah, die ligt hier als een huis. Misschien een maatje kleiner nemen juist, dan zakt ie niet naar achter en opzij. Als ie naar achter zakt en opzij, is ie te groot. Volgens mij heb je van rambo ook halve maten of is dat bucas?

Heb je een foto Ninx?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:38

Mindim schreef:
De rambo? Ah, die ligt hier als een huis. Misschien een maatje kleiner nemen juist, dan zakt ie niet naar achter en opzij. Als ie naar achter zakt en opzij, is ie te groot. Volgens mij heb je van rambo ook halve maten of is dat bucas?

Heb je een foto Ninx?

Wanneer ik de deken kleiner neem zal de hals te strak zitten... Ik ben bang dat monsieur gewoon een rare maat heeft. Ik kan wel een foto maken, dat moet ik dan straks even proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:20

Heeft ie zo'n dikke nek dan? Welke maat heb je nu? En waar om de hals zit ie dan te strak?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:12

Hoe krijgen jullie de stank van derven van je handen? Ik doe opleiding tot fysio en ik moet nu elke keer met naar rookworst meurende handen aan mijn patiënten zitten :+ ik gebruik de handschoentjes wel gewoon

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:19

loveidefix schreef:
Hoe krijgen jullie de stank van derven van je handen? Ik doe opleiding tot fysio en ik moet nu elke keer met naar rookworst meurende handen aan mijn patiënten zitten :+ ik gebruik de handschoentjes wel gewoon

van die dikke schoonmaakhandschoenen gebruiken :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:19

dat werkt dus niet voldoende!
Wat ik in ieder geval doe, is voordat ik iets beetpak van Derfen, eerst een laag vaseline op mijn handen smeren. Dan trekt de dikste geur niet in je handen. Dan idd dikke schoonmaakhandschoenen aan en na tijd je handen 4x wassen ofzo. En dan inderdaad nog 3 dagen rookworstgeur :Y)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:22

Ninx schreef:
Mindim schreef:

Heb je een foto Ninx?

Wanneer ik de deken kleiner neem zal de hals te strak zitten... Ik ben bang dat monsieur gewoon een rare maat heeft. Ik kan wel een foto maken, dat moet ik dan straks even proberen.

Bij mijn fries past hij ook niet op de borst. Ik deed er een extra musketon tussen maar vond de deken niet goed liggen. Maat groter of kleiner ook niet. Dus ik heb een andere gekocht.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:49

Dat deken van EJ waar hier in het topic over gepraat wordt...welke is dat?

Is dat die wat zo over de oren gedaan wordt?

Iemand ervaring mee?

Is het stevig?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:19

Ninx schreef:
Mindim schreef:

Heb je een foto Ninx?

Net achter de schoft een stukje dubbel slaan en dan over ca. 20 cm vastnaaien dan krijg je meer ruimte bij boeg/schouder en zakt de deken minder naar achteren.

Afbeelding[/URL]

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:48

Ik werk in de zorg en dan heb je ook wellens nare luchtjes aan de handen. Ik was mijn handen dan altijd met tandpasta, valt te proberen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:01

appie staat sinds gister in een nieuwe weide( met nog 4 andere paarden)
Afbeelding

veel gras, ben wel benieuwd hoe dat gaat verlopen in verband met meer jeuk.

Afbeelding
met zijn boett deken, ik zweer echt bij die dekens, zijn ijzersterk.
heb er alleen 2 jaar geleden een andere hals aan moeten zetten omdat weidegenootje die kapot had gescheurd

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:34

Dat lijkt als 2 druppels water op mijn Pagony deken.

Ben jij voorstander van korter gras? Ik doe strookbegrazing om langer gras aan te bieden, ook dat helpt niet hoor...hals wordt zo hard als beton de eerste dag als ik het lint opschuif.
Nu overwegen we om volgend jaar eerst te hooien dat het kort staat, we hebben hooi en ze kunnen op hele land dan...geen gedoe meer met paaltjes hersteken en lint spannen.

Het éne of het andere, wat denken jullie?

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:06

Handschoentjes aan en na tijd handen wassen met tandpasta :j

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:09

yvonnedv ...super fijn oplossing zo dat deken wij zitten ook met dat probleem thank *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:04

Doen jullie je paarden ook van binnenuit gehandelen tegen de exceem?
Ik heb nu bij de paardendrogist druppels besteld maar als je die geeft mogen ze een half uur er voor en erna niet eten.Vind ik niet zohandig als ze in de wei staan.Ik kwam ook chineesekruiden op een site tegen.Het was niet goedkoop maar als het helpt zou ik het er wel voor over hebben.

Ik heb de EJ deken het is de eerste exceemdeken die ik gekocht heb maar ik ben er niet helemaal weg van.
Hij heeft hem nu een week op en bij de borst gaat hij al een beetje scheuren aan de binnenkant bij de schoft is hij al kapot en de buikflap blijft niet goed zitten nu zit ik eraan tedenken om daar drukknoopjes temaken oid.

Jade1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:17

Ik geef twm horsemix. Ben al in februari begonnen en sinds dien groeien haar manen enorm! Maar dat het nou echt tegen jeuk helpt kan ik niet zeggen. De deken moet gewoon weer op!

Ik heb ook wel veel gehoord over die druppels. En een half uur ervoor en erna niet eten is idd praktisch onmogelijk! Maar ben wel benieuwd of het helpt. Moet je dan alleen niet ook al rond februari beginnen?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:28

Habore schreef:
Dat deken van EJ waar hier in het topic over gepraat wordt...welke is dat?

Is dat die wat zo over de oren gedaan wordt?

Iemand ervaring mee?

Is het stevig?

ik heb hem vorige week gehaald.
de stof is idd anders als de rsih die ik ook heb.
hij zit over de oren maar hoeft niet over het hoofd aan ideaal met een paard van minimaal 1.70
het is de deken met oranje bies.
stevig tja de mijne stat in groep met jong spul. de rsih was binnen 3 weken kapot. deze vertoont na een week ook kleine gaatjes.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:38

yvonnedv schreef:
Net achter de schoft een stukje dubbel slaan en dan over ca. 20 cm vastnaaien dan krijg je meer ruimte bij boeg/schouder en zakt de deken minder naar achteren.

[ Afbeelding ][/URL]

Hey! Dat is een goede tip zeg!
Nu nog iemand met naaimachine zien te vinden! ;-)
Dank!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:38

Jade1992 schreef:
Ik geef twm horsemix. Ben al in februari begonnen en sinds dien groeien haar manen enorm! Maar dat het nou echt tegen jeuk helpt kan ik niet zeggen. De deken moet gewoon weer op!

Ik heb ook wel veel gehoord over die druppels. En een half uur ervoor en erna niet eten is idd praktisch onmogelijk! Maar ben wel benieuwd of het helpt. Moet je dan alleen niet ook al rond februari beginnen?

Ik denk dat ik er ook telaat mee ben begonnen .Het is niet praktisch
http://www.paardfit.nl/Staart%20en%20Maneneczeem.htm
dit zijn die chineesekruiden
Er is zoveel ik zou nu weleens willen weten wat echt helpt :(