Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sorbetje schreef:Ja, opgelopen benen kunnen ze krijgen van eiwitten.
PSvanLot schreef:Jorienn schreef:Probeer eens de slobber van Pharmahorse. Die vond die van mij nog lekkerder dan de slobbermash
Ik ken daar alleen de nutrislobber van? Bedoel je die?
Jorienn schreef:Ik ken daar alleen de nutrislobber van? Bedoel je die?
zodiacje schreef:Merrie brok is ook hoog in suikers en zetmeel dus niet heel geschikt bij maag zweren
henshem schreef:Bij horsefood basis sportbrok 38,2 % (suiker + zetmeel). Niet geschikt dus voor paard met maagzweren.
Sintara schreef:zodiacje schreef:Merrie brok is ook hoog in suikers en zetmeel dus niet heel geschikt bij maag zweren
Het wordt alleen gemengd gegeven, dus waar de merriebrok in totaal 33% suiker & zetmeel samen heeft, heeft de bodybuilder maar 13,5% suiker en zetmeel samen en de lucerne nog lager. Dus gemengd is het percentage niet zo hoog en ze eet er onbeperkt hooi bij
Als ze gevoeliger wordt op haar maag is het eerste wat ik doe de merriebrok verlagen /schrappen
Sintara schreef:zodiacje schreef:Merrie brok is ook hoog in suikers en zetmeel dus niet heel geschikt bij maag zweren
Het wordt alleen gemengd gegeven, dus waar de merriebrok in totaal 33% suiker & zetmeel samen heeft, heeft de bodybuilder maar 13,5% suiker en zetmeel samen en de lucerne nog lager. Dus gemengd is het percentage niet zo hoog en ze eet er onbeperkt hooi bij
Als ze gevoeliger wordt op haar maag is het eerste wat ik doe de merriebrok verlagen /schrappen
PSvanLot schreef:henshem schreef:Bij horsefood basis sportbrok 38,2 % (suiker + zetmeel). Niet geschikt dus voor paard met maagzweren.
Dat zag ik inderdaad ook. Vind het zo moeilijk wat ik moet geven waar ze genoeg energie van krijgt, maar waar niet teveel suiker/zetmeel/eiwit in zit. En om eerlijk te zijn, wat ook geen honderden euro's per maand aan voer kost.
Misschien helemaal over op FiberForce?