Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tyleysmiley schreef:faye schreef:Dan verschillen we van mening, ik vind het paard en er eerlijk tegenover zijn belangrijker dan mijn eigen gewin en gevoel.
Ik begrijp ook werkelijk niet dat heel bokt dit zo geweldig vind.
Mijn veearts was er niet aan begonnen, die kijkt gelukkig verder dan inkomsten alleen.
Faye,ik haak hier toch ook even op in,beetje off-topic misschien,maar ik kan het niet laten.Dierenarts van Ts,wat zeg ik:de hele betreffende kliniek,kijkt ook NIET!!! alleen naar hun inkomsten hoor,getuige het aanbod van kliniek om de rekeningen te reduceren(staat overigens duidelijk in het topic)Hoezo gaat het dan alleen om geld.Ik ben er van overtuigd dat Ts en behandelende artsen het paard alleen behandelen indien het beestje nog overlevingskansen heeft en zelf laat merken nog over een goede dosis levenslust te beschikken.Moeten wij,als mens dan maar aannemen dat het een persoonlijk gewin is om zo'n dier te helpen en het maar bij voorbaat in laten slapen?? Absoluut niet,zolang het paard aangeeft te willen blijven leven en het naar omstandigheden steeds beter gaat,dan zou ik er zelf ook voor knokken hoor...en met mij genoeg mensen meer.Groetjes Linda
faye schreef:In mijn ogen was het eerlijker naar het paard geweest om deze in te laten slapen. Als een dier er zo erg aan toe is en zoveel pijn heeft. Het is dan ook te hopen dat hij goed op gaat knappen en dat hij deze lijdensweg niet voor niets gaat.
Ashkerlon schreef:Als er een kans is dat het dier te redden is, waarom zou je er dan geen moeite voor doen? Waarom een leven volledig wegsmijten?
Als het dier er zelf nog voor wil vechten, dan denk ik dat je verplicht bent om hem die kans te geven.
Het feit alleen dat dit paardje nu nog in leven is, is in mijn ogen genoeg bewijs dat er vechtlust aanwezig is.
happyness schreef:Zolang er overlevingskansen (hiermee bedoel ik dat het tot een paardwaardig bestaan kan leiden) bestaan kan ik me goed voorstellen dat je een paard wilt helpen! Hoeveel zwaargewonde mensen zijn er niet die een lijdensweg aan pijn hebben doorstaan en er toch doorheen gekomen zijn? Maar omdat het mensen zijn mag er wel alles aan gedaan worden ze te laten overleven en bij een dier mag het niet omdat hij veel pijn zou hebben?
happyness schreef:Zolang er overlevingskansen (hiermee bedoel ik dat het tot een paardwaardig bestaan kan leiden) bestaan kan ik me goed voorstellen dat je een paard wilt helpen! Hoeveel zwaargewonde mensen zijn er niet die een lijdensweg aan pijn hebben doorstaan en er toch doorheen gekomen zijn? Maar omdat het mensen zijn mag er wel alles aan gedaan worden ze te laten overleven en bij een dier mag het niet omdat hij veel pijn zou hebben?
happyness schreef:Er zijn genoeg zwaargewonde mensen die kunstmatig in slaap worden gehouden of weet ik veel wat en daar valt dus ook niets aan uit te leggen!
Maar goed ik begrijp dus dat daar het verschil ligt? Omdat je een dier niets kunt uitleggen moet je hem maar uit zn lijden verlossen door hem in te laten slapen? En niet dmv van zorg en medicatie uiteindelijk ook uit zijn lijden verlossen?
slimmerik schreef:happyness schreef:Zolang er overlevingskansen (hiermee bedoel ik dat het tot een paardwaardig bestaan kan leiden) bestaan kan ik me goed voorstellen dat je een paard wilt helpen! Hoeveel zwaargewonde mensen zijn er niet die een lijdensweg aan pijn hebben doorstaan en er toch doorheen gekomen zijn? Maar omdat het mensen zijn mag er wel alles aan gedaan worden ze te laten overleven en bij een dier mag het niet omdat hij veel pijn zou hebben?
Aan een mens is het vaak uit te leggen dat de pijn weer overgaat en dat ie zal genezen. Kun je dus totaal niet met elkaar vergelijken.