Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:14

Amen tyleysmiley Duivel

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:16

tyleysmiley schreef:
faye schreef:
Dan verschillen we van mening, ik vind het paard en er eerlijk tegenover zijn belangrijker dan mijn eigen gewin en gevoel.
Ik begrijp ook werkelijk niet dat heel bokt dit zo geweldig vind.
Mijn veearts was er niet aan begonnen, die kijkt gelukkig verder dan inkomsten alleen.

Faye,ik haak hier toch ook even op in,beetje off-topic misschien,maar ik kan het niet laten.Dierenarts van Ts,wat zeg ik:de hele betreffende kliniek,kijkt ook NIET!!! alleen naar hun inkomsten hoor,getuige het aanbod van kliniek om de rekeningen te reduceren(staat overigens duidelijk in het topic)Hoezo gaat het dan alleen om geld.Ik ben er van overtuigd dat Ts en behandelende artsen het paard alleen behandelen indien het beestje nog overlevingskansen heeft en zelf laat merken nog over een goede dosis levenslust te beschikken.Moeten wij,als mens dan maar aannemen dat het een persoonlijk gewin is om zo'n dier te helpen en het maar bij voorbaat in laten slapen?? Absoluut niet,zolang het paard aangeeft te willen blijven leven en het naar omstandigheden steeds beter gaat,dan zou ik er zelf ook voor knokken hoor...en met mij genoeg mensen meer.Groetjes Linda

Afgod Ja Afgod

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:17

faye schreef:
In mijn ogen was het eerlijker naar het paard geweest om deze in te laten slapen. Als een dier er zo erg aan toe is en zoveel pijn heeft. Het is dan ook te hopen dat hij goed op gaat knappen en dat hij deze lijdensweg niet voor niets gaat.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Je wilt natuurlijk het beste voor Canjer, maar tot hoever ga je??

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:21

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashkerlon

Als er een kans is dat het dier te redden is, waarom zou je er dan geen moeite voor doen? Waarom een leven volledig wegsmijten?
Als het dier er zelf nog voor wil vechten, dan denk ik dat je verplicht bent om hem die kans te geven.

Het feit alleen dat dit paardje nu nog in leven is, is in mijn ogen genoeg bewijs dat er vechtlust aanwezig is.

Zilion

Ik ken de da nu ruim 15 jaar als het niet langer is en deze gaat zeker zijn naam niet te grabbel gooien.
Het belangrijkste is nu dat het dier er bovenop komt. Zeker gezien het feit dat Canjer nu vooruit gaat denk ik dat de TS toch zeker de juiste keuze heeft gemaakt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:22

Ashkerlon schreef:
Als er een kans is dat het dier te redden is, waarom zou je er dan geen moeite voor doen? Waarom een leven volledig wegsmijten?
Als het dier er zelf nog voor wil vechten, dan denk ik dat je verplicht bent om hem die kans te geven.

Het feit alleen dat dit paardje nu nog in leven is, is in mijn ogen genoeg bewijs dat er vechtlust aanwezig is.

Idd, het arme diertje is ook pas 1, dus nog een heel leven voor zich!
Als het diertje al veel ouder was geweest, had ik er misschien ook iets anders tegenaan gekeken

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:22

Zolang er overlevingskansen (hiermee bedoel ik dat het tot een paardwaardig bestaan kan leiden) bestaan kan ik me goed voorstellen dat je een paard wilt helpen! Hoeveel zwaargewonde mensen zijn er niet die een lijdensweg aan pijn hebben doorstaan en er toch doorheen gekomen zijn? Maar omdat het mensen zijn mag er wel alles aan gedaan worden ze te laten overleven en bij een dier mag het niet omdat hij veel pijn zou hebben?

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:23

happyness schreef:
Zolang er overlevingskansen (hiermee bedoel ik dat het tot een paardwaardig bestaan kan leiden) bestaan kan ik me goed voorstellen dat je een paard wilt helpen! Hoeveel zwaargewonde mensen zijn er niet die een lijdensweg aan pijn hebben doorstaan en er toch doorheen gekomen zijn? Maar omdat het mensen zijn mag er wel alles aan gedaan worden ze te laten overleven en bij een dier mag het niet omdat hij veel pijn zou hebben?

AMEN!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:23

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hun bedenkingen hebben. Het paard heeft pijn alhoewel hij ook pijnstillers krijgt. Is voor sommige mensen heel verdrietig om dat aan te zien.

Hoewel je best een andere mening mag hebben moet je die mening ook respecteren. En die akelige oneliners met dat bidsmileytje vind ik dan ook ongepast.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:24

happyness schreef:

Amen! Afgod Hyper! Afgod

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:25

happyness schreef:

Aan een mens is het vaak uit te leggen dat de pijn weer overgaat en dat ie zal genezen. Kun je dus totaal niet met elkaar vergelijken.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:28

Er zijn genoeg zwaargewonde mensen die kunstmatig in slaap worden gehouden of weet ik veel wat en daar valt dus ook niets aan uit te leggen!

Maar goed ik begrijp dus dat daar het verschil ligt? Omdat je een dier niets kunt uitleggen moet je hem maar uit zn lijden verlossen door hem in te laten slapen? En niet dmv van zorg en medicatie uiteindelijk ook uit zijn lijden verlossen?

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:30

ik heb het hele topic gelezen en echt petje af voor jou, dat je dit paard de kans geeft om weer te herstellen en een paardwaardig leven wil geven. Ik hoop zo dat Canjer het haalt.

Echt super wat je doet hoor...

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:32

Leeftijd heeft hier denk ik niks mee te maken. Of het paard nu 1 is of 15, als het té veel pijn moet lijden om er al dat niet boven op te komen, is het het niet waard. (Alles waar 'te' voor staat is niet goed.)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vanaf hier, achter de computer, niet paardwaardig meer vind. Het dier kan (bijna) niet lopen of eten.
Maar ik hoop dat de TS en de behandelend DA een goed oordeel vellen en dat de moeite niet voor niks blijkt.
En de vergelijkingen met mensen... Het is en blijft een paard, geen mens. Begrijp dit niet verkeerd, ik heb veel over voor al mijn dieren (paarden, schapen, honden) maar feit blijft dat wij verantwoordelijk blijven voor het al dan niet lijden van onze dieren.
Laatst bijgewerkt door Semra op 12-07-08 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:34

Al die amens en emoticons voegen weinig toe aan dit topic, verder kunnen we eigenlijk niet oordelen we zien het dier niet

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:36

Zeg kan die discussie nu keertje stoppen.. Of het wel of niet paardwaardig is??

TS wil graag tips e.d. en daar gaat het om..
Als bokkers willen discussieren over wat wel en niet paardwaardig is, open zelf een topic?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:36

Maar wat is dan de grens? Net zolang doorgaan totdat hij er eindelijk wel lusteloos en kapot bij staat? Ik weet niet of dat wel zo paardwaardig is. Paarden leggen zich door hun instinct niet zo snel neer, maar blijven altijd alert en zoveel mogelijk wakker. Dit paard kan niet lopen of eten en zou in de natuur volstrekt kansloos zijn, dat weet zijn instinct ook.
Komt tijd komt raad en we horen vanzelf waar dit op uitdraait.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:37

happyness schreef:
Er zijn genoeg zwaargewonde mensen die kunstmatig in slaap worden gehouden of weet ik veel wat en daar valt dus ook niets aan uit te leggen!

Maar goed ik begrijp dus dat daar het verschil ligt? Omdat je een dier niets kunt uitleggen moet je hem maar uit zn lijden verlossen door hem in te laten slapen? En niet dmv van zorg en medicatie uiteindelijk ook uit zijn lijden verlossen?

Iedereen heeft die grens op een ander niveau liggen. Ik heb er ook soms moeite mee om een paard op de kliniek te zien staan aan de slangetjes die te lamlendig is om uit zijn ogen te kijken.

Kennis van mij had hond met kanker. Begon dus aan een slepende chemokuur met de hond. Wekelijks kotsend in de auto en de rest van de week als een dweil op de deurmat. Werkelijk te triest om aan te zien. Terwijl het alleen om te rekken was.

Dan komt er imo ook een stukje egoïsme van de eigenaar bij kijken.

Voor Canjer geldt dit allemaal nog niet. TS heeft ook duidelijk aangegeven dat zij/hij het van moment tot moment bekijkt hoeveel paardwaardig bestaan er nog is. Respect. Ja

Maar ik heb ook begrip voor mensen die er eerder voor beslissen om er een eind aan te laten maken. Ja

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:44

@ Slimmerik

Ik heb het helemaal met je eens, maar ik ben ook van mening dat degene die het niet eens zijn met de TS er ook begrip voor moeten hebben dat zij wel doorvecht evenals er begrip is dat mensen in zo'n geval eerder afscheid van het paard hadden genomen

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:48

slimmerik schreef:
happyness schreef:

Aan een mens is het vaak uit te leggen dat de pijn weer overgaat en dat ie zal genezen. Kun je dus totaal niet met elkaar vergelijken.

Ik denk dat je het best met elkaar kunt vergelijken hoor.Je schrijft:"vaak uit te leggen",maar wat denk je van al die kleine kinderen die ernstig ziek zijn en ontzettende vervelende onderzoeken moeten ondergaan,die ook nog eens enorm pijnlijk zijn,je kunt zo'n kleintje ook niets uit leggen hoor.(ik spreek uit eigen ervaring)Ik blijf erbij:als de dierenartsen genoeg in Canjer zien,zullen ze er hopelijk alles aan doen om hem door deze moeilijke periode heen te helpen.Tuurlijk voelt het dier zich niet goed,hopelijk zijn het een paar kl*te paardeweken op een heel lang en gelukkig paardenleventje,ik denk als Canjer zou kunnen praten hij daarvoor zijn hoefjes in de lucht zou gooien. Mocht hij alsnog slechter worden dat inslapen de enige oplossing is,heeft hij gelukkig wel een dikke vette kans gehad.En achteraf kun je niet zeggen,had ik het maar niet gedaan,was hem die pijn bespaard gebleven:zolang niemand van ons beschikt over een glazen bol en een bezem om te vliegen,is het maar vertrouwen op de deskundigheid van de kliniek en op die Canjer zelf,groetjes Linda

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:52

Zo heb het hele topic gelezen en wil bij deze mijn diepste respect uitspreken voor
eenmalig. Wat deze kanjer voor Canjer doet is echt super. Op dit moment heb ik geen
tips voor je, ik denk dat je heel goed bezig bent door alles in overleg met de DA te doen.
Ook het in de gaten blijven houden of het nog paardwaardig is door de DA lijkt mij helemaal
goed. Een beetje DA denkt toch echt wel eerst aan het dier dan aan zijn eigen portemonee.
Ik hoop dat Canjer het gaat redden en dat er straks weer en heerlijk gezond en blij
paard bij jou in de wei staat. Nogmaals heel veel respect voor jou Afgod

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:53

jeetje mina, Volgens mij heeft de helft het topic niet eens helemaal gelezen.....

TS zegt, dat als de uit de foto's/chan blijkt dat het niet paard waardig is laten ze hem gelijk gaan. Op dit moment kan ze alleen uit gaan van het feit dat het beestje nog we wil. en daarbij, volgens mij zou een kliniek/dierenarts echt niet de tijd en moeite (en kosten!!!!) er in steken als het allemaal niks uit haald.

want vergeet niet, deze dierenarts en kliniek verdiend er geen ene drol aan, dus voor de centjes gaat het niet werken

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:54

*Zet snel haar vliegende bezem achter de deur* hahaha.
Maar ik ben ook wel weer even benieuwd hoe het van Canjer gaat. Dusssssss kom maar met een updat....

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 19:56

Nou nou, gaat lekker hier zeg...
Inderdaad ik heb dit topic niet geopend om een discussie te gaan voeren over wanneer je een paard in moet laten slapen.

En de Dierenbescherming, en de Dierenkliniek, en ik zien er hoop in. Hij reageert goed op de behandelingen.
Sterker nog boven verwachtingen!
Hij heeft net op eigen kracht zijn voerbak leeg gegeten op zijn manier (erg kliederig), maar dat maakt me geen bal uit. Hij at zelf!!
De eerste dag dat hij hier kwam kon ie indd amper staan.
Nu staat ie meer dan dat ie ligt.
Als ik de stal binnenkom begroet ie me al hinnikend.

Of te wel, hij wordt sterker! Dat is hetgeen wat ik belangrijk vind.
Een pot zalf wat naar de kliniek gestuurd wordt van 1kg voor zijn verwondingen.

De beschuldigingen die nu gegeven worden over mijn beslissing (alsof ik een 1 of andere pennymeid zou zijn) leg ik maar naast me neer.

Voor de mensen die wel achter hem staan, hij gaat vooruit, en daar zijn we met ons allen hard voor bezig.