Jennasilver schreef:Ik vraag me af of er mensen zijn die spijt hebben van de castratie van hun toen nog hengst. Mijn hengst is nu 3, 6 jaar en tot twee maanden geleden was het een "sukkel". Maar bij het inrijden heeft hij zich de afgelopen twee maanden flink verzet. Nu gaat het sinds een paar dagen wat beter. Ik wilde hem graag hengst houden en kan hem ook een paardwaardig leven bieden als hengst. Het verzet van hem komt ook waarschijnlijk ook door een opvoedingsfout van mijn kant. Degene die hem inrijdt heeft mij geadviseerd hem te castreren. Als het nu de opvoedingsfout en hormonen waren die nu geregelt zijn zou ik het jammer vinden hem te castreren.
Ik heb tot 10 april de tijd, want de dierenarts die gepland staat voor zijn castratie gaat eerst met vakantie. Ik vind het geen probleem hem te castreren als het probleem van verzet blijft, maar zou het heel erg jammer vinden hem te castreren als dit iets tijdelijks was. Hij heeft een zeer goede bloedlijn van zijn vaderskant en heeft een fantastische pas.
Wat wil je verder gaan doen met deze hengst?
Vaak is het voor het paard veel rustiger als hij juist gecastreerd wordt. Dan heeft hij zelf niet meer zoveel last van alle hormonen die door zijn lijf gieren.
Enne die pas verdwijnt niet met zijn ballen hoor?