Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Dat is toch ook een hooiprodukt dat na een maand of 5 zijn vitamines zal verliezen. Het nadeel van lucerne is dat het melasse bevat. Zonder melasse bestaat ook, maar niet makkelijk aan te komen en een stuk duurder.
henny_w schreef:Gisteravond heb ik wederom een seminair gevolgd.
Nu ging het over 'essentiele vetzuren' door prof. Bram van Dam.
Het was weer een zeer geslaagde avond.
Linolzuur (Omega 6) zet om in Arachidonzuur. Wel een belangrijke stof maar met mate.
Omega 3 vetzuren (alpha-Linoleenzuur) zet om in EPA, DHA.
De balans hoort te zijn Omega 6 : Omega 3 als 2:1
Helaas komt tegenwoordig bij de meeste mensen eerder een verhouding van 30 :1 voor. Ook bij dieren is de verhouding al langer zeer scheef !!!
Wat zeer opmerkelijk is dat een teveel aan Arachidonzuur veelal problemen in het immuunsysteem geeft, zoals insulineproblemen, diabetes, reuma, allergieen en ander ontstekingsellende.
Omega 6 dus linolzuur zit veelal in Zonnebloemolie, maiskiemolie, mais en soya.
Omega 3 zit in vette vis, visoliecapsules en lijnzaad.
Zo'n 20 jaar terug ook nog in gras maar nu dus al lang niet meer.
Zomereczemers zijn allesbehalve gebaat bij zonnebloem - soya en maiskiemolie. Het is maar een weet
Djilan schreef:russel schreef:Dat is toch ook een hooiprodukt dat na een maand of 5 zijn vitamines zal verliezen. Het nadeel van lucerne is dat het melasse bevat. Zonder melasse bestaat ook, maar niet makkelijk aan te komen en een stuk duurder.
Toch vind ik de hoeveelheid melasse in de lucerne van Hartog en Dodson&Horrel best meevallen. Hartog had er een paar jaar terug veel meer overheen zitten.
russel schreef:Exceem boerenknollen zullen ongetwijfeld bestaan, maar ik heb nog nooit een trekpaard, belgische knol of zo, met exceem gezien.
russel schreef:Djilan schreef:Toch vind ik de hoeveelheid melasse in de lucerne van Hartog en Dodson&Horrel best meevallen. Hartog had er een paar jaar terug veel meer overheen zitten.
Hartog heb ik ongeveer 4 jaar geleden nog wel gevoerd. Vond het erg plakken en heel erg veel gruis. Als ik het zo in de voerbak deed, begon hij de hoesten, dus trooide het over het hooi. Als ze minder melasse toevoegen en langere stukken gebruiken, ga ik het misschien weer kopen. Dodson & Horrel als lucerne ken ik niet, weet wel dat ze melassevrije lucerne hebben, maar is een stuk duurder. Ik heb een tijdje D & H gevoerd, vind het erg fijn spul, zou het graag nog gebruiken maar niet meer aan te komen in mijn omgeving, soms heeft iemand het nog wel liggen, maar dan weer maanden over de datum. Weinig animo voor dit redelijk dure voer, erg jammer prima spul.
russel schreef:Hartog heb ik ongeveer 4 jaar geleden nog wel gevoerd. Vond het erg plakken en heel erg veel gruis. Als ik het zo in de voerbak deed, begon hij de hoesten, dus trooide het over het hooi. Als ze minder melasse toevoegen en langere stukken gebruiken, ga ik het misschien weer kopen. Dodson & Horrel als lucerne ken ik niet, weet wel dat ze melassevrije lucerne hebben, maar is een stuk duurder. Ik heb een tijdje D & H gevoerd, vind het erg fijn spul, zou het graag nog gebruiken maar niet meer aan te komen in mijn omgeving, soms heeft iemand het nog wel liggen, maar dan weer maanden over de datum. Weinig animo voor dit redelijk dure voer, erg jammer prima spul.
russel schreef:
Hartog heb ik ongeveer 4 jaar geleden nog wel gevoerd. Vond het erg plakken en heel erg veel gruis. Als ik het zo in de voerbak deed, begon hij de hoesten, dus trooide het over het hooi. Als ze minder melasse toevoegen en langere stukken gebruiken, ga ik het misschien weer kopen. Dodson & Horrel als lucerne ken ik niet, weet wel dat ze melassevrije lucerne hebben, maar is een stuk duurder. Ik heb een tijdje D & H gevoerd, vind het erg fijn spul, zou het graag nog gebruiken maar niet meer aan te komen in mijn omgeving, soms heeft iemand het nog wel liggen, maar dan weer maanden over de datum. Weinig animo voor dit redelijk dure voer, erg jammer prima spul.
Topaas schreef:ik lees net iets in het zomerexceem topic over een inenting tegen schimmel, hebben jullie daar ervaring mee? het schijnt wel te kunnen helpen??
sarabande schreef:Dat schreef ik al eerder TimVDH, alles wat hij hoort of ziet heeft hij een oplossing voor of het nu politiek of ziektes zijn.
Mij verbaasde het artikel in de Paardenkrant vorig jaar en ik vind dat die krant gezien dit topic wel eens met een rectificatie mag komen. Want mede door hun juichende publicatie zijn heel veel mensen en hun paarden slachtoffer van deze man geworden, de Paardenkrant verschafte hem autoriteit.
In dat artikel kwam Van der Holst ook aan het woord, nu die zich heeft teruggetrokken zou hij ook duidelijkheid moeten geven en zich niet achter stilzwijgen moeten verschuilen.
Alleen dan kan voorkomen worden dat hierna bijvoorbeeld mensen met zieke paarden ten gevolge van St Jacobskruid of wat dan ook, naast dat ze doodzieke paarden hebben ook nog onnodig geld uit de zak geklopt wordt en vooral dat aan hen hoop wordt gegeven die niet gegeven kan worden.
Tim VDH schreef:Ik ken de heer Taal al sinds ongeveer 3 jaar geleden. Ik ging toen als berijder mee met Adb voor clinics. Die Taal is daar toen een aantal keer naar komen kijken. Hij vond dat erg interessant, want hij had ook een middel tegen hoefkatrol uitgedokterd. Zelfde verhaal als nu, met die gifstoffen, stress etc...
Hij beweerde ook een computer model te hebben gemaakt van de krachten gemaakt die op de hoef inwerken, waarbij meer dan duizend krachten werden geanalyseerd. Ook had hij een produkt uitgevonden (weer met diezelfde stress stoffen), waarmee brokkelhoeven zo sterk als staal werden. Ook had hij ongekende resultaten behaald met het genezen van artrose....... Altijd als je om een publicatie vroeg zou hij dat later opsturen. Heb er nooits iets van gezien. Blijkbaar waren zijn resultaten toen toch niet zo wereldschokkend.
Ik heb toen 2 jaar niets meer van hem gehoord (ook google leverde niets op), tot ik nu zie dat hij met eczeem het gat in de markt gevonden heeft.
Ik kan niet anders besluiten dan dat deze man heel waarschijnlijk een fantast is, en onschuldige slachtoffers geld uit de beugel weet te slaan.
ravel schreef:Dat lovende artikel in de paardenkrant is alweer bijna 2 jaar geleden; vrijdag, 26 mrt. 2004, heb het hier voor me liggen.
henny_w schreef:Eerlijk gezegd vind ik ook dat de Paardenkrant op z'n minst een rectificatie zou kunnen plaatsen. Om te voorkomen dat er nog meer slachtoffers gaan vallen.