Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:37

Zo heb me ook eens door het hele verhaal heen geworsteld.
Ik heb zelf een kwpner met helaas zomereczeem. Als ik hem kort knip in de zomer (alleen de manen) heeft hij er minder last van. en op het moment dat hij al schuurt heeft hij baat bij Fenonolf spay....
Ga toch nog maar eens zijn voeding bekijken

Djilna

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:59

russel schreef:
Dat is toch ook een hooiprodukt dat na een maand of 5 zijn vitamines zal verliezen. Het nadeel van lucerne is dat het melasse bevat. Zonder melasse bestaat ook, maar niet makkelijk aan te komen en een stuk duurder.

Toch vind ik de hoeveelheid melasse in de lucerne van Hartog en Dodson&Horrel best meevallen. Hartog had er een paar jaar terug veel meer overheen zitten.

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:05

ik lees net iets in het zomerexceem topic over een inenting tegen schimmel, hebben jullie daar ervaring mee? het schijnt wel te kunnen helpen??

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:06

henny_w schreef:
Gisteravond heb ik wederom een seminair gevolgd.
Nu ging het over 'essentiele vetzuren' door prof. Bram van Dam.
Het was weer een zeer geslaagde avond.

Linolzuur (Omega 6) zet om in Arachidonzuur. Wel een belangrijke stof maar met mate.
Omega 3 vetzuren (alpha-Linoleenzuur) zet om in EPA, DHA.

De balans hoort te zijn Omega 6 : Omega 3 als 2:1
Helaas komt tegenwoordig bij de meeste mensen eerder een verhouding van 30 :1 voor. Ook bij dieren is de verhouding al langer zeer scheef !!!
Wat zeer opmerkelijk is dat een teveel aan Arachidonzuur veelal problemen in het immuunsysteem geeft, zoals insulineproblemen, diabetes, reuma, allergieen en ander ontstekingsellende.

Omega 6 dus linolzuur zit veelal in Zonnebloemolie, maiskiemolie, mais en soya.
Omega 3 zit in vette vis, visoliecapsules en lijnzaad.
Zo'n 20 jaar terug ook nog in gras maar nu dus al lang niet meer.

Zomereczemers zijn allesbehalve gebaat bij zonnebloem - soya en maiskiemolie. Het is maar een weet

Weer een interessant stukje Heb het meteen even opgeslagen in een word-bestandje
Maar lijn/zonolie is dus op zich een goede combi mits in de goede verhouding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:59

Djilan schreef:
russel schreef:
Dat is toch ook een hooiprodukt dat na een maand of 5 zijn vitamines zal verliezen. Het nadeel van lucerne is dat het melasse bevat. Zonder melasse bestaat ook, maar niet makkelijk aan te komen en een stuk duurder.

Toch vind ik de hoeveelheid melasse in de lucerne van Hartog en Dodson&Horrel best meevallen. Hartog had er een paar jaar terug veel meer overheen zitten.

Hartog heb ik ongeveer 4 jaar geleden nog wel gevoerd. Vond het erg plakken en heel erg veel gruis. Als ik het zo in de voerbak deed, begon hij de hoesten, dus trooide het over het hooi. Als ze minder melasse toevoegen en langere stukken gebruiken, ga ik het misschien weer kopen. Dodson & Horrel als lucerne ken ik niet, weet wel dat ze melassevrije lucerne hebben, maar is een stuk duurder. Ik heb een tijdje D & H gevoerd, vind het erg fijn spul, zou het graag nog gebruiken maar niet meer aan te komen in mijn omgeving, soms heeft iemand het nog wel liggen, maar dan weer maanden over de datum. Weinig animo voor dit redelijk dure voer, erg jammer prima spul.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:33

russel schreef:
Exceem boerenknollen zullen ongetwijfeld bestaan, maar ik heb nog nooit een trekpaard, belgische knol of zo, met exceem gezien.

Ze zijn er wel degelijk! En ook zware mok komt veel voor bij die paarden.

Nog even iets anders. In de tijd dat Raya de kuren van Taal kreeg, had ze allemaal bultjes op de lympfeklieren op haar onderhals. Zou dat met het reinigingsproces te maken kunnen hebben??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:41

Ja, maar mok is toch wat anders.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:45

Nee, maar in het licht van jouw opmerking dat de boerenpaarden niks zouden mankeren blijkt dat dus niet zo te zijn. Er werd minder mee omgetut, dat is wel weer waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:54

Och ze zullen heus ook wel wat mankeren, maar in den regel minder, het ras is sterker en idd wordt er minder mee getut en ik zie die tut paarden hebben ook altijd wat. Daarbij doel ik niet op zomerexceem, maar ik constateer gewoon die knollen hier op het platte land op de weides en die staan er altijd in weer en wind, maar nooit een schuurder gezien.

De tinkers die hier in overloed voorkomen, daarvan schuren meer dan de helft hun manen helemaal weg en die staartwortels zien er ook niet uit. Ben benieuwd hoeveel zomer excemers er binnen een bepaalde tijd aan gaan komen. Het ras is nl de laatste 3 jaar behoorlijk populair geworden en in bijna elke 3e wei hier zie je tinkers staan. Dit zijn wel tutpaarden en die worden gevoerd alsof het KWPN-ers in de sport zijn. Ken er genoeg die velemalen meer krachtvoer en andere dingen krijgen toegestopt dan mijn KWPN-er en die tinkers hobbelen een beetje rond. Bedoel maar. Ik geloof zeker in voeding en wellicht ook sprays e.d. die gebruikt worden om de paarden netjes en mooi te maken. Dat zal zeker niet voor elk paard zo zijn, genoeg die niet betutteld worden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:01

russel schreef:
Djilan schreef:

Hartog heb ik ongeveer 4 jaar geleden nog wel gevoerd. Vond het erg plakken en heel erg veel gruis. Als ik het zo in de voerbak deed, begon hij de hoesten, dus trooide het over het hooi. Als ze minder melasse toevoegen en langere stukken gebruiken, ga ik het misschien weer kopen. Dodson & Horrel als lucerne ken ik niet, weet wel dat ze melassevrije lucerne hebben, maar is een stuk duurder. Ik heb een tijdje D & H gevoerd, vind het erg fijn spul, zou het graag nog gebruiken maar niet meer aan te komen in mijn omgeving, soms heeft iemand het nog wel liggen, maar dan weer maanden over de datum. Weinig animo voor dit redelijk dure voer, erg jammer prima spul.

Plakt nu echt helemaal niet meer en praktisch geen gruis. Ja misschien een heel klein beetje onder in ze zak... Het is nu echt lekker fris, luchtig en schoon spul. Ik vind het zelf in ieder geval veel prettiger dan een aantal jaar terug. Weet niet of je de Hippoluz lucerne krijgt? Dat is onderhand meer melasse dan lucerne, beetje zoals jij de oude Hartog omschrijft.

D&H heeft de fibergy ed en dat is ook met weinig melasse maar wel duurder dan Hartog. Maar waar woon jij dan dat het niet of moeilijk te krijgen is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:05

een vriendin van me voert van Mijtens.
zij zweert juist bij dat voer, puur,geen melasse in de muesli en stofvrij.
ik kan er alleen geen info van vinden op internet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:11

Ellepel, ik voer nu ongeveer 5 maanden Mijten en ik vind het tof spul, ook al heb ik bij D&H nog steeds het gevoel dat dat misschien iets beter is, maar dat heb ik te kort gevoerd om goed te kunnen vergelijken. Mijn ervaring met Mijten is dat hij idd over zijn chronische bronchitis heen is gekomen, zoals de verkoopster mij verzekerde omdat er een aantal klanten van haar die ervaring hebben. Ik had zo iets van jaja zal wel, maar deze winter hebben wij een tijd lang de waterleiding op stal moeten afsluiten en kon ik zijn hooi niet afspuiten en alleen maar heel goed uitschudden et voila, niet ziek en ik hield mijn hart vast, want andere jaren altijd weer die kuch en snotneus in de wintermaanden.

effen voor jouw http://www.mijten.be/

Djilan, ik woon in Noord braband, en in Tilburg was een adresje, maar dat is niet meer, al zo vaak voor niks gereden. Het infonummer van D & H hier in nederland is helaas pet, die heb ik al zo vaak gebeld, en die geven adressen door die het voer niet verkopen en nadat ik ze al een paar keer heb gesproken, zijn ze ineens allemaal telefonisch in gesprek en bellen mij niet meer terug Sjammer.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:30

Heb je René Wielens uit Haaksbergen al eens gebeld? Die importeert het ook. Wie weet weet hij nog een verkoopadres. Ik dacht eerst ook dat alleen Jordens Hippo het verkocht.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:34

russel schreef:

Subli schijnt lucerne zonder melasse te hebben. Moet wel besteld worden bijv. bij de welkoop.
[/quote]

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:01

hehe beter die site van Mijten

m'n vriendin voert dus de herba mix, haar dieren doen het daar super op, terwijl ze er niet echt veel van krijgen( 1 maatschep per dag)
ik had nog nooit van dit voer gehoord.

de mijne is in elk geval nu van de muesli af, heb het idee dat hij niet goed tegen alle granen kan die daar toch anders in verwerkt zijn dan in brok..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:48

russel schreef:

In Daarle (twente) verkopen ze bij de CTB geloof ik, in elk geval zo'n boerenbond melassevrije luzerne uit Frankrijk.
Zo'n pak kost ik meen rond de 100 euro en er zit zo'n 400 kilo in.

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:33

Topaas schreef:
ik lees net iets in het zomerexceem topic over een inenting tegen schimmel, hebben jullie daar ervaring mee? het schijnt wel te kunnen helpen??

Injectie tegen schimmel (van ik dacht Boringer Ingelheim) die per ongeluk als bijwerking leek te hebben dat zomereczeem verdween.
Heb ik dus geprobeerd, denk +/- 3 jaar geleden, 1x enten, 6 wkn later nogmaals, helaas hielp het niet bij mijn paard, ben daarna de kuren van LT gaan proberen................
Aangezien ik er daarna ook nooit meer iets van gehoord heb vrees ik dat het de zoveelste dode mus was.

Tim VDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:27

Ik ken de heer Taal al sinds ongeveer 3 jaar geleden. Ik ging toen als berijder mee met Adb voor clinics. Die Taal is daar toen een aantal keer naar komen kijken. Hij vond dat erg interessant, want hij had ook een middel tegen hoefkatrol uitgedokterd. Zelfde verhaal als nu, met die gifstoffen, stress etc...
Hij beweerde ook een computer model te hebben gemaakt van de krachten gemaakt die op de hoef inwerken, waarbij meer dan duizend krachten werden geanalyseerd. Ook had hij een produkt uitgevonden (weer met diezelfde stress stoffen), waarmee brokkelhoeven zo sterk als staal werden. Ook had hij ongekende resultaten behaald met het genezen van artrose....... Altijd als je om een publicatie vroeg zou hij dat later opsturen. Heb er nooits iets van gezien. Blijkbaar waren zijn resultaten toen toch niet zo wereldschokkend.

Ik heb toen 2 jaar niets meer van hem gehoord (ook google leverde niets op), tot ik nu zie dat hij met eczeem het gat in de markt gevonden heeft.

Ik kan niet anders besluiten dan dat deze man heel waarschijnlijk een fantast is, en onschuldige slachtoffers geld uit de beugel weet te slaan.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:27

Dat schreef ik al eerder TimVDH, alles wat hij hoort of ziet heeft hij een oplossing voor of het nu politiek of ziektes zijn.
Mij verbaasde het artikel in de Paardenkrant vorig jaar en ik vind dat die krant gezien dit topic wel eens met een rectificatie mag komen. Want mede door hun juichende publicatie zijn heel veel mensen en hun paarden slachtoffer van deze man geworden, de Paardenkrant verschafte hem autoriteit.
In dat artikel kwam Van der Holst ook aan het woord, nu die zich heeft teruggetrokken zou hij ook duidelijkheid moeten geven en zich niet achter stilzwijgen moeten verschuilen.

Alleen dan kan voorkomen worden dat hierna bijvoorbeeld mensen met zieke paarden ten gevolge van St Jacobskruid of wat dan ook, naast dat ze doodzieke paarden hebben ook nog onnodig geld uit de zak geklopt wordt en vooral dat aan hen hoop wordt gegeven die niet gegeven kan worden.

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:30

sarabande schreef:
Dat schreef ik al eerder TimVDH, alles wat hij hoort of ziet heeft hij een oplossing voor of het nu politiek of ziektes zijn.
Mij verbaasde het artikel in de Paardenkrant vorig jaar en ik vind dat die krant gezien dit topic wel eens met een rectificatie mag komen. Want mede door hun juichende publicatie zijn heel veel mensen en hun paarden slachtoffer van deze man geworden, de Paardenkrant verschafte hem autoriteit.
In dat artikel kwam Van der Holst ook aan het woord, nu die zich heeft teruggetrokken zou hij ook duidelijkheid moeten geven en zich niet achter stilzwijgen moeten verschuilen.

Alleen dan kan voorkomen worden dat hierna bijvoorbeeld mensen met zieke paarden ten gevolge van St Jacobskruid of wat dan ook, naast dat ze doodzieke paarden hebben ook nog onnodig geld uit de zak geklopt wordt en vooral dat aan hen hoop wordt gegeven die niet gegeven kan worden.

Dat lovende artikel in de paardenkrant is alweer bijna 2 jaar geleden; vrijdag, 26 mrt. 2004, heb het hier voor me liggen.

Zodra wij meer dan voldoende feiten hebben die tegen LT spreken zijn we van plan de media op te zoeken met dit verhaal en de paardenkrant staat in ieder geval bovenaan mijn lijstje want door die zeer geloofwaardige publicatie ben ik ook de LT-weg gaan bewandelen. Een rectificatie van de paardenkrant lijkt mij dan ook niet meer dan vanzelfsprekend.

Voor zover er van voormalig medewerkers van LT verwacht wordt dat zij meer naar buiten brengen dan ze thans doen wil ik toch nog even het volgende kwijt; gedurende mijn onderzoek ben ik met veel mensen in contact gekomen die mij meer wisten te vertellen dan wij hier op de site gemeld hebben. Dit ter bescherming en in overeenstemming met die bewuste mensen omdat zij bang zijn dat LT uitvoert waar hij ze mee bedreigd heeft; verregaande juridische consequenties..........
Nu hoop ik dat die mensen die vrees langzaam aan kwijt raken nu ze zien dat ook wij hier zonder enige vrees de door ons gevonden FEITEN publiceren zonder dat een LT stappen tegen ons of het forum onderneemt.
Daarnaast wil ik nog even benadrukken dat ook de diverse media huiverig is als mensen ze benaderden met kritische verhalen m.b.t. LT, ook vanwege vermeende juridische dreigementen.
Van verschillende mensen heb ik zelfs gehoord dat ze bedreigd zijn met Bram Moszkowicz, alsof een strafpleiter van zijn alure zich met een dergelijk onbenullig civiel zaakje zou bezig houden van een onbekende nederlander..................
Als het niet zo triest was, was het bijna nog grappig te noemen.
Al wat wij kunnen hopen is dat de mensen die nu niet hardop durven te spreken dit alsnog gaan doen zodra zij doorkrijgen dat ook een LT met een legertje advocaten niets tegen FEITEN kan beginnen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:18

Tim VDH schreef:
Ik ken de heer Taal al sinds ongeveer 3 jaar geleden. Ik ging toen als berijder mee met Adb voor clinics. Die Taal is daar toen een aantal keer naar komen kijken. Hij vond dat erg interessant, want hij had ook een middel tegen hoefkatrol uitgedokterd. Zelfde verhaal als nu, met die gifstoffen, stress etc...
Hij beweerde ook een computer model te hebben gemaakt van de krachten gemaakt die op de hoef inwerken, waarbij meer dan duizend krachten werden geanalyseerd. Ook had hij een produkt uitgevonden (weer met diezelfde stress stoffen), waarmee brokkelhoeven zo sterk als staal werden. Ook had hij ongekende resultaten behaald met het genezen van artrose....... Altijd als je om een publicatie vroeg zou hij dat later opsturen. Heb er nooits iets van gezien. Blijkbaar waren zijn resultaten toen toch niet zo wereldschokkend.

Ik heb toen 2 jaar niets meer van hem gehoord (ook google leverde niets op), tot ik nu zie dat hij met eczeem het gat in de markt gevonden heeft.

Ik kan niet anders besluiten dan dat deze man heel waarschijnlijk een fantast is, en onschuldige slachtoffers geld uit de beugel weet te slaan.

Helaas, zijn dit soort mensen vaak rotsvast van hun eigen kunnen overtuigd. Bovendien hebben ze een weergaloze overredingskracht waardoor het allemaal nog geloofwaardiger wordt. De fantasie is grenzeloos.

Een paar jaar terug heb ik een merkwaardige situatie meegemaakt. Een man die weliswaar niet alles in de paardensector wilde oplossen, maar die dacht de hele wereldeconomie te kunnen beheersen.
Had zgn. contacten met de grootste wereldbanken. Belangrijke stukken om je te overtuigen bleken nep. Referenties klopten niet enz. enz.
Hij telefoneerde en faxte zo ongeveer de hele dag naar het buitenland. Kostte kapitalen.
Was er constant van overtuigd (jarenlang) dat hij binnen 2 weken multimiljonair zou zijn.
Had zelfs een dure auto al besteld terwijl hij geen cent te makken had.
Was niet tegen te praten.
Gek genoeg zat er wereldwijd een hele club mensen die hetzelfde dachten en elkaar eigenlijk constant met hun fantasieen het hoofd op hol brachten.
Kwam er iemand achter dat het eigenlijk gebakken lucht was dan trapten anderen er wel weer in.
Het trieste van het geheel was dat er best wel een groot aantal mensen giga financieel het schip zijn ingegaan. Terwijl de hoofdpersonen steeds buiten schot bleven. Ik zal hier niet vertellen wat diegene officieel mankeerde. Bovendien is het heel gevaarlijk om anderen etiketjes op te plakken

Helaas, ik kan er niets aan doen maar ik zie toch wel overeenkomsten. Bij het enge af.

Eerlijk gezegd vind ik ook dat de Paardenkrant op z'n minst een rectificatie zou kunnen plaatsen. Om te voorkomen dat er nog meer slachtoffers gaan vallen.

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:24

ravel schreef:
Dat lovende artikel in de paardenkrant is alweer bijna 2 jaar geleden; vrijdag, 26 mrt. 2004, heb het hier voor me liggen.

Zou je dat stuk mss in kunnen scannen?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:24

henny_w schreef:
Eerlijk gezegd vind ik ook dat de Paardenkrant op z'n minst een rectificatie zou kunnen plaatsen. Om te voorkomen dat er nog meer slachtoffers gaan vallen.

De "Mensport" heeft er ook 2 keer een artikel aangewijd en nog een keer een 'reclame stukje' over het ontworm middel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:02

Er zijin idd meer mensen geweest die zelfs op regeringsniveau bij verschillenden landen zich tegoed konden doen met mooie praatjes e.d.

Wellicht een idee om nu al juridisch info in te winnen om te kijken hoe ver je nu staat, waar de grenzen liggen die je kunt bewandelen, eventueel een besloten forum opzetten en alle correspondentie via jullie laten lopen, met een open link in bokt zodat mensen nog wel gewezen worden naar dit onderwerp, maar anoniem kunnen blijven als ze idd bang zijn geworden.

Best makkelijk om te dreigen met Moscowitch of andere grootheden, maar dat moet nog maar waar gemaakt worden. Die heren werken tegen uurlonen die voor ons daglonen zijn en zitten niet op zaken te wachten, zij zijn in de positie te kiezen en geloof me maar dat ego ook een rol speelt en in de rechtzaal graag tegenover een sterk iemand staan om te kunnen verdedigen. Dit soort mensen hebben juist vanwege hun lef en grote mond veelal de macht aan hun zijde.

Er zitten juristen op bokt, wellicht hebben die zin om eens te buigen over alle teksten en informatie en alvast een kansberekening te maken. Dan wellicht een stichting of een fonds oprichten van gedupeerden en gezamelijk een civiele zaak opstarten. In hoeverre hij strafrechtelijk aangepakt kan worden weet ik niet, maar ook zinvol om daar eens naar te kijken. Ach hoevaak ik in mijn vorige werk wel niet met de dood bedreigd ben, die eerste keren, had ik idd maagkramp maar de keren daarop vertelde ik laconiek wanneer ik thuis was, het is maar wat je gewend bent.

Als hij strafrechtelijk aan te pakken valt dan nog kunnen jullie je voegen in een civiele zaak om schadevergoeding te eisen.

Art. 326 wetboek van strafrecht:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Komt aardig in de buurt.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:13

Begin gewoon een zaak tegen die vogel, desnoods gezamenlijk. Bel een advocaat en leg voor wat er aan de hand is. Kost wel geld natuurlijk.