beantsje schreef:Nou, ik heb steeds meer het idee dat het bij Aileen niet in maar tussen de oren zit. *knip*
frunnik schreef:Er kunnen ook andere redenen zijn voor headshaking dan pollenallergie. Die van mij deed het ook niet op stal of los, of wanneer ik alleen maar met hem ging wandelen. Hij deed het alleen tijdens het rijden en dan ook hoofdzakelijk in het begin, zosnel hij echt aan het werk was stopte hij ermee. Ook liep hij liever met zijn neus over de grond dan in de krul.
Maar dat wil niet zeggen dat je paard je in de maling neemt. Mijn paard bleek namelijk een ernstig rugprobleem te hebben. Dus ik zou eens verder kijken voordat ik mijn paard op zijn donder gaf.
Ik heb een hele goede veearts en het eerste wat die zei was dat headshaking zelden door een psychisch probleem bij het paard wordt veroorzaakt, maar dat er meestal gewoon een lichamelijk probleem aan ten grondslag ligt. En ik heb al heel wat veeartsbezoekjes gehad voordat ik bij deze terecht kwam die mij eindelijk kon helpen en het probleem vond.
Nogmaals Headshaking is niet altijd een pollenallergie, er kunnen wel 80 verschillende oorzaken voor zijn. Dus ik zou eens verder kijken als ik jou was. Als je paard los op het land niet schud is de kans dat het pollenallergie is niet zo groot natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat je paard je dan maar in de maling neemt.
Inmiddels zijn we al tot utrecht aan toe geweest, alleen daar hebben ze mij afgeraden om Aileen nu al helemaal door de molen te halen. Kost namelijk nogal wat en zij vonden het de moeite waard om het eerst een poosje aan te kijken.
De eerste testjes destijds gaven absoluut geen rugpijn aan. Voor een brokje kan ze (zijdelings) moeiteloos dubbelvouwen, dat hebben we de eerste keer al bij de DA getest. Ze wil best in de krul lopen alleen heeft ze lang nodig om zover te komen, ca 3 kwartier. Maar dat is altijd al zo geweest. Is ze er eenmaal door, dan kan ik haar bijna op mijn gedachten rijden.
De pollenallergie lijkt me heel onwaarschijnlijk, omdat het eind oktober begonnen is en er toen duidelijk een oorontsteking aanwezig was.
Maar ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen? Wat waren andere symptomen?
(o ja, ik heb Aileen beslist niet bestraft voor het knikken, alleen voor het aanstellerig wegsprinten en andere acties uit haar trukendoos. En dat hielp!)