Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaskoekje

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:32

hier is gisteren de 200 gram opgegaan, weer is echt stuk kouder opeens.
nog lekker gewandeld samen en zijn hoefjes zijn weer netjes gemaakt.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:48

Ik kan mijn 100 grams liner nergens vinden.. Dat is wel heel onhandig. 200 wel, maar dat is echt te warm voor mijn teddybeer nu. Misschien leuk voor die koude nachten die eraan komen met sneeuw (?!), maar nu nog niet. Pff ADHD much met dingen kwijtraken. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 11:52

@celebi: dat is wel heel vervelend :(:) , maar het klinkt bekend.
Ik leg tegenwoordig alle dingen die 'des paards' zijn bewust bij elkaar en die stapel zie ik niet over het hoofd :o
Al bestaat dan wel weer het gevaar 'door de bomen het bos' niet meer te zien.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:29

Ik heb officieel 2 plekken waar het moet liggen, in de kast op stal of in mijn paardenkast thuis. Beide niet. Of ik kijk niet goed. _O-

Nou moet ik zeggen dat met die zon vandaag 50g waarschijnlijk meer dan zat is dus dat scheelt!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 12:32

Wat balen Celebi, hopelijk vind je hem nog.

Sakyr is comfortabel onder 150grams.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:43

Chelsea staat ook nog comfortabel onder 150 gram, dat is wel echt een koukleum. Dus ik denk dat het weekend de 200 gram er zeker wel op gaat. Ik hoop nog wat dikkere liners erbij te kopen met black friday deals. Had altijd een 300 gram winter deken maar dit jaar is ze zoveel ronder geworden dat die niet meer past. Ondanks dat ik heel blij ben dat ze meer spier en massa heeft gekregen is dat toch wel een ding. Heb alle dekens moeten vervangen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:51

Boon liet me net weer schrikken... Ik had al gezien dat ze vanochtend lag, waar het niet echt weer voor is. En net wilde ze geen hooi; na 3 happen liep ze weg en ging weer liggen. Nog good.
Toen ik er naar toe liep ging ze 2x rollen en stond weer op. Ik toch maar de thermometer gebruikt en met 36,8 kan ik dat geen koorts noemen, oren waren ook koud.
Dus ik de 2e bak gevuld met hooi en er samen naar toe gelopen... en nu staat ze weer te eten. ???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:57

Je thermometer is wel goed?

Gaat misschien wel wat rond.
Ik had Kelly gister met 39,9 koorts staan.
Sloom,niet eten willen.
dus veearts gebeld ( altijd op zondag hè, lekker duur grapje weer :P
Prik er in en daarna knapte ze wel al wat op,begon weer te eten.
vanmorgen was de temp 37,9 en weer helemaal top.
Hij dacht aan iets van een opvlammend virus?
Nou ja hoop dat het goed blijft gaan

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 12:59

Celebi schreef:
Ik heb officieel 2 plekken waar het moet liggen, in de kast op stal of in mijn paardenkast thuis. Beide niet. Of ik kijk niet goed. _O-

Nou moet ik zeggen dat met die zon vandaag 50g waarschijnlijk meer dan zat is dus dat scheelt!

Zo heb ik afgelopen week mijn 2 dekenkisten tot 2x toe uitgespit, kon 1 deken nergens vinden. Toch nog 1x in de kist op stal gekeken... en toe vond ik hem opeens := Hopelijk komt hij bij jou ook weer boven water!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:03

ellepel schreef:
Je thermometer is wel goed?
Ik zal het over 2 uur nog eens meten. Hij zat er iig wel tot over het metalen puntje in.
Ze heeft wel vaker dit soort episodes, maar dan wel met lichte verhoging (rond de 38,5).
Duurt meestal idd maar 1 a 2 dagen.

39.9 vind ik wel heftig! Gelukkig na injectie gedaald.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 17-11-25 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 13:03

DubbelFun en ellepel, dat is schrikken zeg. Misschien de weers/temperatuuromslag waar ze last van hebben?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:12

Ja wie weet, het is ook wel bar en boos buiten.
Zelfs hagelbui vanmorgen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 13:43

Hmm dat is minder! Hier had de mijne opeens ook een hoestje en snotneus een paar weken terug toen het weer zo omsloeg. Echt klassiek verkouden met snot dat meters de lucht door vloog toen hij even zijn benen ging strekken in de bak, oeps. Duurde een paar dagen en daarna was ie weer fit. Alleen het opstartkuchje hield nog een paar dagen langer aan.

Maar was denk ik inderdaad gewoon een rondgaand virusje en als oudje met gevoelige longen toch net vatbaarder. Hopelijk valt het bij jullie ook mee.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 14:07

Hier gelukkig nog geen weerstandsdip.
Ze staan overdag nog lekker op de wei met de groep (en dat in november op kleigrond).
Ondertussen wel een vachtje gecreëerd maar die is niet water en winddicht, ik ken dr niet anders. En omdat ze snel invalt als ze te koud staat ligt er al 250gram op, omdat er hartproblemen geconstateerd zijn rijd ik niet meer, longeer nog wel, maar scheer dr dit jaar ook niet hierom.

Ben wel blij met hoe ze nu de winter in gaat, stuk beter dan vorig jaar, toen had ze in september slokdarmverstopping gehad, dit jaar heeft ze in september in de sloot gelegen zonder restschade 8)7
Bizar hoe zij met 28 er beter uit is gekomen dan het paard de week ervoor die 16 is.
Dikke pech 2 paarden vlak na elkaar na 3 jaar geen enkele erin

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 14:22

Haha word wel tijd voor een wat grotere emmer zo te zien :P
Neus past er maar net in :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 14:38

Ach, wat rot verhoging en een ander die niet helemaal lekker is! Hopelijk knappen ze op. Zeker met die oudjes toch spannender zulke dingen.

Hier zijn ze aan t stressen al een paar dagen. Eergisteren beiden amper gegeten want ze durfden niet naar achteren naar het hooi. Met een koliek gevoelige pony niet handig. Heb nu ook halverwege maar een hooiplek gemaakt, zodat ze hopelijk wel genoeg blijven eten. Mietjes.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 14:39

ellepel schreef:
Haha word wel tijd voor een wat grotere emmer zo te zien :P
Neus past er maar net in :D

Foto vertekent, het is gewoon een 12 liter emmer, maar wel een waar een deksel op kan, is wel praktisch met weken van voer. Ze likt m tot op de bodem schoon, als ze er zin in heeft >;)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 14:47

Wat schrikken, Dubbelfun en Ellepel. Duimen dat beide paarden goed blijven gaan.

Hier gelukkig ook nog geen weerstandsdip. Ze had vorige week wel een paar dagen wat slappe mest en at haar hooi niet echt met plezier. Maar toen ik zag dat meerdere paarden hun neus voor die baal optrokken wist ik genoeg. Gelukkig hebben we al een paar dagen weer een nieuwe baal.

Paard van een stalgenootje is begonnen met hoesten en heel toevallig stond het paard van haar zus met dezelfde symptomen als die van Ellepel. Dat paard staat niet bij ons op stal, haar DA zei hetzelfde. Is ook niet zo gek met hoe het weer zich nu gedraagt.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 15:07

Tancreda4 schreef:
Celebi schreef:

Zo heb ik afgelopen week mijn 2 dekenkisten tot 2x toe uitgespit, kon 1 deken nergens vinden. Toch nog 1x in de kist op stal gekeken... en toe vond ik hem opeens := Hopelijk komt hij bij jou ook weer boven water!

Deken lag natuurlijk toch in de kast. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:43

Ik ben een keer een klein fleecedekentje van Jasmijn kwijt geweest... nergens te vinden.
Paar weken terug moest ik tussen de stapel zomer/vliegendekens zijn en daar zat ie weggestopt/onzichtbaar tussen 'grote' dekens van Boon. Note to myself; alle dekens aan de voorkant gelijk leggen óók als ze kleiner zijn :)*

Boon had net 36.4 en stond lekker te eten. Hopelijk blijft dat zo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:57

Ik keek net op de thermometer en die gaf nu al 1.3 gradenC aan :oo , dus Boon krijgt straks haar 200 grams maar aan.

En hier wordt ik ook niet vrolijk van (eind van de week) |(
Dat wordt weer een nog te natte paddock glad zien te harken voor dit er 'spitsbergen' ontstaan waar Boon érg beroerd op gaat lopen (die heeft al eerder met CIL gestaan ;( )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 18:45

Wat is dat? Cil

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:04

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:31

Gaat het zo hard vriezen?? Ik doe ook liefst paddock harken. Bij gewone vrieskou laat ik ze buiten maar bij heftige vrieskou zet ik ze nacht op stal ivm ook angst op HB. En omdat ik wil dat ze goed kunnen blijven drinken (opvriezen van de waterbakken)

Het is idd even wennen. De dames hadden vrij hoge temp dus die hebben t warm zat met de dekens nu. Ik was nog in de ontkenningsfase met zonder jas (wel met wintervest). Toch maar een jas aan en handschoenen mee deze week want ik was goed koud :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:40