Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 04:31

Bedankt iedereen
Ik ben er gewoon echt kapot van
Aan gezien dit het enige wat ik nog had mijn trouwe lieve makker o wat mis ik hem.
Maar goed we gaan hun aansprakelijk stellen want hij heeft geleden en wil wat terug doen voor hem.
Ook al is ie er niet meer en krijg ik hem er niet meer mee terug.
Ik ben gewoon alles kwijt.
Hij heeft een leegte achter gelaten.
Heb niks meer te doen.
Ik was er iedere dag voor hem en nu ineens hellemaal niks meer.
Ik wou nog zo veel leuke dingen met hem doen dit verlies kwam hard aan.
Iets waar ik nog niet op gerekend had.
En ja hij had veel pijn dus ik kon niet anders dan hem laten gaan dat was eerlijk voor hem al wou ie niet hij bleef tot het laatst vechten dierenarts zei ook je hoeft niet meer te vechten maar hij bleef staan tot ik zei mijn lieve jongen het is goed zo ga maar en toen ging ie en sliep ie heel diep ik heb hem vast gepakt en zijn hoofd op mijn schoot neer gelegt en ben in tranen uit gebarsten en heb hem stevig vast gepakt en moest mijn maatje laten gaan wat deed dit vreselijk pijn we waren zo hecht en hebben ook echt plezier gehad en het plezier werd ineens weg genomen wat mis ik hem vreselijk.

Ik wil zo graag weer bij hem zijn hij die mij op de been hielt.
Hij die mij steunde en nu heb ik niemand meer die mijn steun en toeverlaat is met hem praten ik heel veel al mijn levens verhalen en hij luisterde altijd en het was of ie mij begreep.
Veel te snel ben je uit mijn leven gegaan we zouden in juli samen op ponykamp gaan dit is ons ontnomen ik wou ook ooit nog met je naar zee dit was mijn grote wens alles is nu weg waarom doet dit toch zo pijn mijn beste maatje ook door dik en dun wat hielden we van elkaar en nu ben ik je kwijt.
Ik voel me zo alleen mis mijn ventry.
Mijn knappe vriendje mijn allesje
Het lijkt wel een nachtmerrie waarin ik wakker moet worden.
Ik heb niks meer om voor te vechten hij heeft een giga leegte achter gelaten en verveel me dood zonder hem ben echt mega verdrietig
R.I.P mijn lieverd ik hoop snel weer bij je te zijn ik kan echt niet zonder jou

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:25

Heel veel sterkte met het verlies van je paardje! Ik hoop dat je met de tijd het verdriet toch een plekje kan geven. Heb je veel herinneringen aan hem waar je misschien een plekje mee wil/kan inrichten?

Het is verschrikkelijk om je beste vriend te verliezen! Maar toch zou ik je niet aanraden om met aansprakelijk stellen enzo te beginnen. Dat geeft erg veel stress en miserie voor jezelf en je krijgt er niets mee terug. Ik lees dat er van beide kanten nogal wat misvattingen en fouten zijn gebeurd (stalgeld 9 maand niet betaald?) En ze zijn idd nalatig geweest. Het lijkt een moeilijke zaak met alleen verliezers. Wat brengt het je immers op behalve steeds weer aan de negatieve dingen herinnerd te worden? Helaas moet je toch alleen verder nu zonder je trouwe vriend. Neem je tijd om te rouwen en steek je energie in meer positieve dingen, dat zal je veel verder helpen :)

Hopelijk komt er over een poosje, als het verdriet wat gezakt is, misschien een nieuwe vriend op je pad die de leegte wat kan vullen :j

Nogmaals veel sterkte!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:13

Poekkie schreef:
Ik lees dat er van beide kanten nogal wat misvattingen en fouten zijn gebeurd (stalgeld 9 maand niet betaald?)

Ze woont op een zorgboerderij en dat wordt gefinancierd vanuit de overheid. Uit ervaring met mijn dochter weet ik dat het erg lang kan duren voordat die financiering rond is.

Maar inderdaad zou ik heel goed overwegen of je ze aan gaat klagen. Het zal een welles nietes spelletje worden en de vraag is of hij te redden was geweest als hij eerder in Emmeloord was geweest. Dit zal erg lang gaan duren en steeds de pijn weer oprakelen.

Ben je nu ook je woonplek kwijt?

Heel veel sterkte met alles.

linda2008

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:23

Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal. Ik mag aannemen (of tenminste hopen) dat ze op een zorgboerderij toch het beste voor hebben met bewoners. Dit zijn dan niet alleen mensen, maar ook de dieren. Ik vind het advies van Poekkie een hele wijze :j
Sterkte met het verwerken van het verlies!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:30

YvonneV schreef:
Poekkie schreef:
Ik lees dat er van beide kanten nogal wat misvattingen en fouten zijn gebeurd (stalgeld 9 maand niet betaald?)

Ze woont op een zorgboerderij en dat wordt gefinancierd vanuit de overheid. Uit ervaring met mijn dochter weet ik dat het erg lang kan duren voordat die financiering rond is.

Maar inderdaad zou ik heel goed overwegen of je ze aan gaat klagen. Het zal een welles nietes spelletje worden en de vraag is of hij te redden was geweest als hij eerder in Emmeloord was geweest. Dit zal erg lang gaan duren en steeds de pijn weer oprakelen.

Ben je nu ook je woonplek kwijt?

Heel veel sterkte met alles.

Bedankt voor de uitleg!
Hoe de financiering zit weet ik allemaal niet en zal TS ook best niet openbaar delen. Mijn punt was gewoon dat zulke financiele regelingen mogelijks nog extra complicaties (in het nadeel van TS?) kunnen geven bij een zaak, nog bovenop alle welles/nietes en woord-tegen-woord aspecten.

Wat TS uiteindelijk beslist is volledig haar keuze. Ik hoop dat ze haar energie kan steken in het verwerken van het verlies en in positieve dingen.

TS: Ik wens je nogmaals alle sterkte toe en hoop dat je nog enkele mooie (tastbare) aan je paardje kon overhouden. En natuurlijk dat je nog een woonplek hebt waar je tot rust kan komen.

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:09

Ja ik heb nog de woon plek
Het zorgkantoor gaat nu met hun over leggen.
Maar ik betaalde gewoon stalgeld 160 euro per maand.
En de rest word idd gefinancierd.
Mijn moeder wil hun aansprakelijk stellen voor de naar latigheid van mijn paardje ventry.

Ik zelf ben heel verdrietig en hun hadden er moeten zijn toen hij vervoerd moest worden naar de kliniek in plaats van dat ik een paarden taxi moest bestellen om hem in de kliniek te krijgen.
Hun hebben gewoon auto en trailer.

Voor hun eigen paarden gaan ze ook naar die dieren kliniek.

En voor een mede bewoner die 2 honden heeft gaan ze ook met haar mee naar de dierenarts met hun auto.

Dus er word onderschijt gemaakt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:08

Heb je iemand waar je naartoe kan om te praten en wat dingen te doen om je gedachten te verzetten? Ik begrijp dat je boos en verdrietig bent, dat is heel normaal in deze situatie! Maar pas goed op jezelf :) moest Ventry je op een of andere manier toch nog kunnen volgen, dan ben ik zeker dat hij vooral een baasje zou willen zien dat met de tijd opnieuw rustig en gelukkig kan worden.

Probeer het even te laten rusten en je mama het te laten uitzoeken. Hoe het juist zit in Nederland weet ik niet, maar voor het maken van onderscheid denk ik niet dat je een zaak kan maken zolang de voorwaarden in het contract voldaan werden. Vervoer naar de kliniek valt vrees ik helaas ook niet meer onder de zorgplicht van de staleigenaar (alhoewel het hen zeker gesierd zou hebben om vervoer te voorzien en mee te gaan! Begrijp me aub niet verkeerd!). De rest misschien wel, al zou het best een frustrerende en lange zaak kunnen worden.

Wat je ook doet, probeer echt om je niet te laten meezuigen in een cirkel van woede en stress. Ook al lijkt het nu even heel donker allemaal, je verdient veel meer geluk en zonneschijn in je leven :)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:25

Vreselijk wat een situatie Denise! Sterkte.
Toch wel even een ego post. Ik heb gisteren er voor de tweede dag opgezeten, en wat doet die het goed. Voelde al zoveel beter als de dag ervoor en blij dat die is met werken *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:32

wauw Chess, wat ontzettend goed!! :D Zulke berichten moeten ook vooral gedeeld blijven worden zodat nieuwe gevallen of die nog in een eerder stadium zitten, wel voldoende moed houden :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 13:13

Wat heerlijk Chess! *\o/*

Hier was de euforie gisteren even wat minder. Want de dag, waarvan ik wist dat die een keer ging komen, kwam iets sneller dan gedacht.
Er vloog een vogel op, en Gibbie heeft een rodeo van bijna 60 meter gegeven (van begin tot eind van de bak), en aan het einde maakte ze een noodstop en gaf nog een laatste bok. En daar ging ik, vol op mijn gezicht. #) %) :')
Vervolgens ging ze lekker rond galopperen, teugels kapot, stalgenoot op 1 hoge hak en 1 regenlaars erachteraan, die was net aan het omkleden. _O-
Beetje spierpijn en hoofdpijn nu, en mijn ego een beetje gekrenkt. Vanaf nu wordt ze in het rijden weer wat korter gehouden. O:) }:)

Afbeelding

Ze voelt zich duidelijk heel erg goed, ze is ook weer hengstig voor het eerst sinds de operatie. *\o/*
Normaal was ze, zomer en winter, elke 3 weken hengstig. Dus ben blij dat het weer werkt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:28

Kaitlyn, oh jee... := hopelijk heb je je niet té erg bezeerd... en jij verteld echt precies waar ik zo bang voor ben... wellicht is het een troost voor je; dit gaat mij 100% zeker ook overkomen! :')
Inderdaad wel prettig om te zien dat ze zo goed in haar vel zit! Ook qua hengstigheid :j
Raika staat volgens mij ook weer hengstig (merk het nooit zo goed aan haar, alleen dat ze iets doet schuren en ik zag gister dat ze haar kont had geschuurd :Y) ).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:27

Het valt mee, beetje hoofdpijn en spierpijn dus dat is goed te doen.

Ik wist gewoon dat dit een keer ging gebeuren, had alleen verwacht dat ze dan nog iets verder in training zou zijn. :=

Gibbie is ook niet vervelend als ze hengstig is, ze staan alleen wel met haar staart omhoog te knipogen. :') niet te missen haha!

Hoop voor je dat jij kunt blijven zitten. Een paar bokken kan ik prima uitzitten, maar ze ging nu echt met haar kop tussen de benen, en vol uitslaan. Dan houdt het blijven zitten een keer op, vond het al knap dat ik het tot het einde van de bak had uit gezeten. Want bij 20 meter dacht ik al; ja hoor, daar gaan we. :=

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:46

Jeetje ja daar ben ik ook heel bang voor idd, maar ik betrapte mezelf wel dat ik minder gespannen erop zit als na de peesblessure vorig jaar. Lans is ook goed in steigeren en dan boksessie erachter aan of rennetjes gevolgd door soort van pirouette kunstje met steigeren. Met een schoft hoogte van 1.85 echt verre van grappig. Gelukkig doet ie die kunstjes ook in de paddock. Maar ben wel zielsgelukkig als ze zich lekker voelen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 23:15

Chesss schreef:
Jeetje ja daar ben ik ook heel bang voor idd, maar ik betrapte mezelf wel dat ik minder gespannen erop zit als na de peesblessure vorig jaar. Lans is ook goed in steigeren en dan boksessie erachter aan of rennetjes gevolgd door soort van pirouette kunstje met steigeren. Met een schoft hoogte van 1.85 echt verre van grappig. Gelukkig doet ie die kunstjes ook in de paddock. Maar ben wel zielsgelukkig als ze zich lekker voelen.

Oh dat is ook niet fijn als ze dat doen. :=

Gibbie was vandaag weer braaf tijdens het rijden. :D
Heb voor de zekerheid wel in de binnenbak gereden, ze schrok alleen op het einde van iemand die buiten tegen haar paard begon te schreeuwen dat ze normaal moest doen. Maar daar schrok ik ook van, gelukkig niet meer reactie dan haar hoofd omhoog waar het geluid vandaan kwam.

Heb nog een leuke filmpjes van vanmiddag in de paddock. Eerst lekker gerold en ik zag dat ze gek wilde doen, dus heb even gepsssssst naar ze, en daar ging ze hoor. :')

En 10 minuten eerder lag ze nog lekker te slapen in haar stal :z

Afbeelding

Afbeelding
En samen geknuffeld <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:08

Ohh wat heerlijk dat dat weer allemaal zo kan <3 en voelt zich duidelijk goed! Super fijn!! _/-\o_

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 08:21

Wij hebben vandaag de controle.... ik ben mega zenuwachtig... :o := De wond gaat wel de goede kant op maar er zitten nog 2 kleine plekjes die niet helemaal gesloten zijn. De meeste paarden die terug moeten voor de controle hebben al een mooie gesloten wond, dus ik vrees een beetje dat we nog niet mogen gaan opbouwen. :( maar de buitenkant zegt niks over de genezing aan de binnenkant, dus ik hou hoop...

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 08:44

De duimen draaien hier, Linda2008!
Bij mij was het deze week 3 jaar geleden en het gaat nog steeds super :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 11:07

Spannend Linda! Misschien dat je iets langer moet wachten met het opbouwen, maar wat je van de buitenkant ziet hoeft geen garantie te geven hoe de binnenkant eruit ziet!

Hoe laat moet je naar de controle?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:40

Helaas... het zit niet mee!
Er zit een inwendige, diepe infectie die de lagen als het ware van elkaar blijft scheiden. Ze hebben de wond op twee plaatsen weer gedeeltelijk open moeten snijden en een soort “tunnel” moeten maken zodat we dit nu kunnen gaan spoelen... voorlopig is opbouwen dus zeker nog niet aan de orde :( ;(

Gelijk naar de tandarts geweest nu weer hier toch waren, bleek er ook nog een wolfskiesje getrokken moeten worden. De arme schat... :(:) hopelijk heeft ze snel profijt van alle ellende. Nu even uitslapen en dan mag ze straks weer mee naar huis :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 13:49

-O- ik had zo gehoopt dat het van binnen we toch goed uit zag...
wat voor termijn hebben ze nu gegeven?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:04

Jeetje wat een pech Linda. Hopen dat het nu wel de goede kant op gaat. Heeft ze nu ook ontstekingsremmer weer?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:29

Kaitlyn schreef:
-O- ik had zo gehoopt dat het van binnen we toch goed uit zag...
wat voor termijn hebben ze nu gegeven?

Net zo lang tot de buitenkant weer helemaal netjes is dicht gegroeid (die ze dus opnieuw hebben open gesneden).

Chess, nee, haar lichaam moet nu echt zelf aan het werk. Geen antibiotica of andere medicatie.

Arme patiënt :(:)
Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:16

Ook nog een foto van hoe de wond er dus nu weer uit zien:
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:41

Linda, toch goed dat je voor controle geweest bent en dat ze dit hebben ontdekt. Zo heb je kans dat het beter gaat genezen dan dat het bij Lou deed. Dan maar wat langer onderweg, maar als het zo wel goed gaat genezen ben je straks heel blij! Geduld is een schone zaak zegen ze wel eens, nu niet leuk, maar jouw tijd komt wel weer hoor!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:23

Ondanks alles vind ik nog best redelijk eruit zien. Wees blij dat je gegaan bent. Moet je deppen met betaling of helemaal niks. Ze staat nu nog op rust das wel fijn als ze eenmaal weee meer bewegen en dan weeer terug is helemaal zo een ding