Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:33

De test is hier afgerond, fedimax is the bom hier ze willen er niet meer af! De kat heeft de BOT gekregen die moet daar mee doen hahah

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:35

Als iemand de fleece heeft kan hij mij dan eens een ervaring geven over de afwerking? Ik zoek iets om in de winter voor mijn paard onder de winterdekens, maar die rugwarmer lijkt me zo'n gedoe. maar mijn paard krijgt makkelijk wondjes van fleece die net iets te ruw is, dus weet niet of het echt een optie is

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:44

The_Cat schreef:
Als iemand de fleece heeft kan hij mij dan eens een ervaring geven over de afwerking? Ik zoek iets om in de winter voor mijn paard onder de winterdekens, maar die rugwarmer lijkt me zo'n gedoe. maar mijn paard krijgt makkelijk wondjes van fleece die net iets te ruw is, dus weet niet of het echt een optie is

Ik heb een stalgenoot die fulltime een Back on Track als onderdeken gebruikt en die gebruikt daar die Mia dekens voor en is daar erg tevreden over. Die heb je (uit mijn hoofd) in 170 gram en ongeveer 300 gram. Ik vind dat een erg nette deken om te zien en van die ene keer die ik hem in mijn handen heb gehad lijkt het me ook een geschikte optie voor paarden met een gevoelige huid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:44

Ik ben ook heel erg tevreden over de BOT rugwarmer.

Reageerde helemaal niet op druk na een half uurtje de deken op gehad te hebben.

Gebruik een bilriem om de deken op zijn plek te houden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:06

MarliesR schreef:
The_Cat schreef:

Ik heb een stalgenoot die fulltime een Back on Track als onderdeken gebruikt en die gebruikt daar die Mia dekens voor en is daar erg tevreden over. Die heb je (uit mijn hoofd) in 170 gram en ongeveer 300 gram. Ik vind dat een erg nette deken om te zien en van die ene keer die ik hem in mijn handen heb gehad lijkt het me ook een geschikte optie voor paarden met een gevoelige huid.

is dat dat mesh deken?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 02:11

Ik begin ook interesse te krijgen in de fleece voor mezelf, maar slapen erop lijkt me niks. Wij slapen op een molton en katoenen hoeslaken. Ik verschoon minimaal 1x pw. Daarnaast slapen wij altijd met het raam open en lijkt fleece me echt heel warm.

Wel klinkt de werking super. Ik heb gewrichtsontstekingen en vaak wat last van mn spieren. Vooral onder mn schedel tm de onderrug is erg. Knie moet wat aan gedaan worden en rest van mn benen vallen wel mee.
Handen zijn een ramp, maar die heb ik toch niet bedekt als ik slaap.

Hoever gaat de werking door? Alleen plaatselijk of gaat het ook door je hele lijf?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:09

Ik heb de onderlap mee naar bed genomen. Ben er gewoon bovenop gaan liggen. Zo lang die op mij ligt geen last van de spieren die die bedekt maar vanmorgen wel wat stijf omdat hij was verschoven. Nou ben ik zelf wat hypermobiel in mijn hele lijf dus problemen zal ik altijd houden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:23

superpony schreef:
Ik begin ook interesse te krijgen in de fleece voor mezelf, maar slapen erop lijkt me niks. Wij slapen op een molton en katoenen hoeslaken. Ik verschoon minimaal 1x pw. Daarnaast slapen wij altijd met het raam open en lijkt fleece me echt heel warm.

Wel klinkt de werking super. Ik heb gewrichtsontstekingen en vaak wat last van mn spieren. Vooral onder mn schedel tm de onderrug is erg. Knie moet wat aan gedaan worden en rest van mn benen vallen wel mee.

Hoever gaat de werking door? Alleen plaatselijk of gaat het ook door je hele lijf?

Her advies van BOT is ook om er een hoeslaken tussen te doen. Ik heb dus op de fedimax onderlap geslapen, die lag tussen de molton en hoeslaken, met zelf een dunne pyama aan. Ik had m juist voor mn hemstring, billen en si gewricht en heb normaliter dus mede last van onderrug. Ik heb nu de hele nacht zonder pijn geslapen, maar als ik op de zij ga liggen is de werking weg.
Het stimuleert doorbloeding en dat zorgt denk ik voor ontspanning? Bij mij werd de huid ook warm.

Edit: ik heb net bedacht dat ik twee onderlappen aan elkaar ga naaien voor in bed ipv fleece. Dat is de helft vh geld. Helaas zijn de onderlappen inmiddels niet meer in de aanbieding bij Fedimax :(

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:37

superpony schreef:

De fleecedeken is maar aan 1 kant fleece, de binnenkant met de werking is veel gladder en ook lang zo warm niet. Meestal als ik net in bed lig duurt het een beste tijd voor ik echt opgewarmd ben op dat ding :)
Alleen als ik s ochtends wakker wordt is het warm, maar heb ik het niet te warm.. tis een aparte soort warmte :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:40

Jotoma schreef:
Edit: ik heb net bedacht dat ik twee onderlappen aan elkaar ga naaien voor in bed ipv fleece. Dat is de helft vh geld. Helaas zijn de onderlappen inmiddels niet meer in de aanbieding bij Fedimax :(

Bij mij staat de aanbieding er gewoon nog steeds op hoor?
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... -60/a-958/

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:04

Ik ga dit topic ook maar eens volgen. Vind het erg interessant allemaal.

Wie gebruiken hier de nekbeschermer en waarom? Wat voor verschil merken jullie?

Ben mezelf nog even verder aan het verdiepen en vind de HKM serie ook wel interessant.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:11

Ik heb voor mezelf de sjaal van BoT. gezien de creative toepassingen hier heb ik mezelf er vanacht ingewikkeld, als een soort mini skirt. en dan mn pyama broek en shirt er gewoon overheen. Heb er niet echt iets extra's bewust van gemerkt, heb het in ieder geval niet koud gekregen

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:37

Ik zie de onderlappen ook nog steeds in de aanbieding. Heb er zojuist 2 besteld. Eentje voor mezelf wegens rug- en bekkenklachten en de ander voor mijn paard. Die staat al een tijdje met een ernstige peesblessure. En de kat zal het tussendoor ook gebruiken, vermoed ik zo :P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:57

MarliesR schreef:
Jotoma schreef:

Bij mij staat de aanbieding er gewoon nog steeds op hoor?
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... -60/a-958/

KAK! Ik heb per ongeluk de stalbandages aangeklikt. Probeerde ze net te bellen maar ze nemen al niet meer op, twee mailtjes gestuurd en dan kunnen ze het hopelijk aanpassen.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:12

_pauline_ schreef:
Ik ga dit topic ook maar eens volgen. Vind het erg interessant allemaal.

Wie gebruiken hier de nekbeschermer en waarom? Wat voor verschil merken jullie?

Ben mezelf nog even verder aan het verdiepen en vind de HKM serie ook wel interessant.

Ik gebruik de (smalle) nekbeschermer van BOT en merk wel iets meer ontspanning. Wel erg lastig waar te nemen daar het een headshaker betreft. De grotere nekbeschermer zou wellicht beter zijn geweest maar ze heeft teveel en erg dikke manen waardoor het de huid niet meer raakt. Voor de smalle versie knip ik maar een derde oor voor beter huidcontact. Zit te denken of ik 's nachts beter op kan laten, maar vind zolang een halster om niet veilig. Dus zit even in dubio.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:13

Twijfel zo erg om nog een paar onderlappen te kopen nu de aanbieding nog geldig is.

:+ Blijkbaar mag het niet, want er is een storing bij de ABN...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:16

Als we straks verhuisd zijn wil ik de onderlappen ook eens proberen voor de poezen.

Ik ben echt verliefd om mijn BOT rugwarmer. De rugspieren reageren der zo goed op.
Op aanraden van een bevriend paardenmasseur de deken wat meer over de schoft gelegd omdat hij daar wat vaster zat. Dat blijft echt prima liggen onder een deken.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:56

fijn om te lezen Vonneke dat het zo fijn is.

Mijn paard heeft +/- 3 week geleden een ongeluk in de trailer gehad en heeft met de mesh en fleece deken van back on track een vlot herstel laten zien. Vandaag was de eerste keer dat ik de deken niet heb gebruikt voor het longeren en de warming up en paard liep echt minder soepel dan gisteren. Bedenk me nu pas dat ik dus niet DE BOT eerst heb gebruikt, misschien dat het daar aan ligt dan. Morgen maar weer uitproberen:)

Misschien dat ik de fedimax onderlappen ook ga bestellen voor mn mezelf, stijve plekken waar de col van BOT niet goed bij kan of inderdaad voor in bed. Maar even naar kijken...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:58

Dames, hoe vallen de Fedimax dekens? Ik wil een uitrijdeken bestellen. Mijn paard wisselt qua dekens tussen 195 & 205. Hij is niet giga lang, maar het is ook geen kort propje. Vallen de dekens groot of klein?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:12

Ze vallen klein. Ik heb een maat groter besteld en die past goed. Was de fleecedeken

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:26

Thanx!

heino2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:06

Hier 2 dagen aan het naaien geweest maar het is af. Ik heb de losse klittenband van de fedimax rugwarmer vastgezet in een stal deken. Zo op het 1e gezicht zit het goed vast. Morgen de deken eens op doen en kijken hoe het dan blijft liggen. Word vervolgd!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:57

Het lijkt mij toch niet zo fris. Ik slaap op een katoenen hoeslaken over een molton, omdat een mens transpireert en dat was ik minimaal 1x per week.
Ik slaap op mn zij, dus komt het niet bij de juiste plaatsen als ik het zo lees.

Misschien is een fleece kleedje dan lekkerder op de stoel voor de tv, heb nu een gewone fleece.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 02:13

Je zou ook een BOT laken/kussensloop kunnen proberen als je vaak wilt wassen, die zijn er echt voor gemaakt en met zo'n laken kun je je als zijslaper echt in bed 'omwikkelen' met die stof.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 02:18

xyzutu2 schreef:
Je zou ook een BOT laken/kussensloop kunnen proberen als je vaak wilt wassen, die zijn er echt voor gemaakt en met zo'n laken kun je je als zijslaper echt in bed 'omwikkelen' met die stof.

Super, bedankt voor de tip! Die had ik weer niet gezien, ppfff. Toch de leeftijd en moderne techniek ben ik bang, hahaha