[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:13

Ik heb hier hetzelfde probleem. Doe er een masker overheen, werkt meestal wel

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:16

Maar doe je het masker er nu ook al meteen om? (ik zit nog in de fase dat ik zo'n wandelend spook in m'n weiland, die tot okt/nov niet zonder deken kan, erg sneu vind. Wel alles beter dan dr jeuk en schuren vorig jaar...).

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:21

Normaal gezien zorgt het paard zelf wel voor schutkleuren :')

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:36

Haha, ja de deken is al alles behalve schoon, dat duurde nog geen 10 minuten! (maar dan nog vind ik het een wandelend spook, gewoon vanwege de deken)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 00:38

Ja dat snap ik, ik zie ook liever een pony in plaats van wandelende pyjama, of zorro zoals de stalbaas ponylief noemt met haar masker.

Die dekens zien er gewoon echt niet uit! Maar, ze helpen, en daar doen we het voor!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 07:51

Hier zeggen ze altijd burka. helemaal als Sophie de kap op heeft.
Gek genoeg heb ik nooit het idee dat zij het zelf heel vervelend vind.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:20

JEvv schreef:
Maar doe je het masker er nu ook al meteen om? (ik zit nog in de fase dat ik zo'n wandelend spook in m'n weiland, die tot okt/nov niet zonder deken kan, erg sneu vind. Wel alles beter dan dr jeuk en schuren vorig jaar...).

Nee nu staat hij nog zonder masker. Deken blijft mooi achter de oren hangen en zoveel muggen zitten er nog niet.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:49

Gister 10,5 graden en jahoor, muggen gespot. Meteen maar regendeken met hals om gedaan ipv zonder hals. Als t nog warmer wordt gaat de eczeemdeken op.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:48

Klopt, liever als spook, dan met jeuk! En de pony geeft er (op de hals om d'r oren heen) ook inderdaad niets om.

MelissaV: Bedankt voor je reactie. De hals blijft bij de mijne ook gewoon achter d'r oren hangen, dan laat ik het voorlopig gewoon zo (maantop wat extra insmeren en in de gaten houden).

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:53

Ik heb een 18-jarige PRE-hengst waarvoor ik een nieuw eczeemdeken zoek. Hier zitten ongetwijfeld veel ervaringsdeskundigen dus ik kom jullie om raad vragen. Door de ouderdom is zijn bouw wat veranderd, zijn rug is wat dieper komen liggen, zijn schoft komt er meer uit en hij heeft van zichzelf een flinke hals en brede schouderpartij. Hij had altijd veel baat bij de Sweet Itch Hoody van Rambo, maar vorige zomer heeft hij hier een flinke drukplek van gekregen op zijn schoft (deuk). Ook zijn winterdeken (Dominick, normaal super pasvorm en heeft jaaaaren goed gepast) heeft hier een drukplek veroorzaakt.

Ik ben dus op zoek naar iets anders, liefst een deken waar er geen naad over de schoft loopt. En dus voor een breed paard. Sinds vorig jaar schuurt hij ook zijn voorpluk enorm, dus ik heb iets nodig met een goede kap. Wie heeft de ultieme tip?

Ik dacht aan een halsdeken van Snuggy Hoods? Of een RSH halsdeken?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:02

Bij mijn jaarling is het nog de vraag of het echt eczeem is geweest of een parasiet. Maar tot nog toe geen jeuk!!

Vorig jaar gooide ze zich echt in de handen als je aan het krabbelen was maar nu draait ze van je handen weg.

Deken ligt wel klaar voor het geval dat maar stiekem houd ik hoop.

En dat ondanks de omstandigheden hier. Staat 24/7 buiten in een natuurgebied, lekker veel naaldbomen, stilstaan water etc en krijgt elke dag een stukje appel en wat basisbrok. Hoop echt dat het zo blijft!

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:28

Zag de pony vandaag ook alweer schuren.. Loop met een gewone deken op met daarbij een ezceem hals eraan

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:40

Idra: Is het een idee om een strook 'bontje' aan de binnenkant van de deken te naaien, daar waar die naad over de schoft ligt?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:50

Mijn pony begint ook alweer te jeuken maar m'n deken is nog in bestelling.
Inmiddels wel al in de winkel maar kan hem pas donderdag avond of vrijdag ophalen... :(
Daarom gaat hij nu alleen echt rond de middag even naar buiten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:47

idra.misschien kun je zelf of iemand anders vragen om een deken wat aan te passen op je paard zodat het geen drukplek krijgt op de schoft?
verder is de boett wel heel fijn kwa pasvorm.

appie staat nog zonder deken
is nog te fris hier denk ik.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:51

Hier wel de deken weer omgedaan, Misty had alweer jeuk aan de buik helaas!

Wouterwesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:27

iemand ervaring met dit deken (Eczeemdeken, Royal blue)
hoe zit bijv de vliegenkap er aan vast is nergens goed te zien ;-)

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:32

Idra, ik heb voor mijn merrie vorig jaar een eczeemdeken aangeschaft van Fedimax. Ik was blij verrast toen bleek dat haar manen het super doen onder deze deken. Er zit een extra stuk stof in wat blijkbaar heel goed werkt. Nou heeft die van mij geen hoge schoft en ze is niet heel breed dus ik weet niet hoe het qua pasvorm zou werken bij de jouwe.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:54

Zitten bij jullie de manen ook alle kanten op onder een eczeemdeken? Of vlechten jullie deze oid?

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:55

Nouja die van mij heeft er niet zoveel ;) maar ik laat ze altijd wel gewoon los hangen dan merk ik dat ze het beste goed blijven bij haar.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:50

MelissaV schreef:
JEvv schreef:

Nee nu staat hij nog zonder masker. Deken blijft mooi achter de oren hangen en zoveel muggen zitten er nog niet.

ho ials je de deken opdoet en dan het teveel aan stof beetpakt achter de oren ..daar een paar steekjes in en klaar zo blijft hij zitten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:53

Maar dan blijft hij nog niet om de oren zitten :D En zonder masker kan hij helaas niet want dan schuurt hij zijn hoofd kaal -O-

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:25

hier nog geen jeukend paard (even afkloppen) we zijn wel van de winter van stal gewisseld en ze staat nu op een heuveltje waar wel een fijn briesje staat dus ik ben benieuwd hoe het gaat dit jaar!

ik zit nog wel in dubio over de dekens... ze staat momenteel nog onder 200gr. vind het 's nachts nog te koud om die af te laten... ZE-deken daar maar overheen trekken dan?

oh en nog een vraagje over voeding. wat voeren jullie je ZEers voor een goeie spieropbouw?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:01

MiiRowiej schreef:
hier nog geen jeukend paard (even afkloppen) we zijn wel van de winter van stal gewisseld en ze staat nu op een heuveltje waar wel een fijn briesje staat dus ik ben benieuwd hoe het gaat dit jaar!

ik zit nog wel in dubio over de dekens... ze staat momenteel nog onder 200gr. vind het 's nachts nog te koud om die af te laten... ZE-deken daar maar overheen trekken dan?

oh en nog een vraagje over voeding. wat voeren jullie je ZEers voor een goeie spieropbouw?

Met algaevitalis sla je twee vliegen in een klap....je paard krijgt meer magnesium en fosfor binnen,zo dat het meer selenium en vit e uit zijn voeding op neemt.
Dat staat garant voor een betere spier opbouw en een soepeler paard.
En in veel gevallen wordt de jeuk ook nog eens minder.
gr,Papagroom

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:14

Iemand toevallig nog een Boett maat 5 of 6 te koop?
Vandaag heb ik paardlief voor het eerst zien stampen naar de vliegen, dus hoppa: Equiprotecta gesprayd en Derfen aan de uier :')

@PG: wat is algeavitalis en waar koop je dat? Mijn paard heeft immers steeds vitamine E tekort...