Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Re: Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:51

Die van mij had heel erg spierpijn.. in dr rug na het stappen alleen al. maar gister ging ik met mn vinger over dr ruggengraad, en ik ben bang dat ze inderdaad echt last van dr KS heeft. ik ga er niet meer opzitten en ga weer terug naar de kliniek. ik ga niet klooien met inspuiten enzo. ze is 4.

als ze inderdaad pijn heeft, word ze ingeslapen.. hoe pijnlijk ook. ik heb echt mn best gedaan, ze loopt super relaxed in draf, aan de longe.. moeilijk moeilijk..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:56

Pfff femo, dat klinkt erg vervelend. Kan ze geen spierpijn hebben doordat ze haar rug zo wegdrukt? Mij werd ook nog door een dierenarts mesotherapie aangeraden: is ook een soort van inspuiten, maar het kan ze laten zien dat er geen pijn meer is waardoor ze beter kunnen ontspannen en beter spieren op kunnen bouwen En minder verzuren. het is misschien nog het overwegen waard? Heb er zelf geen ervaring mee, is gewoon wat de DA mij vertelde en is ook niet heel duur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:57

femo schreef:
Die van mij had heel erg spierpijn.. in dr rug na het stappen alleen al. maar gister ging ik met mn vinger over dr ruggengraad, en ik ben bang dat ze inderdaad echt last van dr KS heeft. ik ga er niet meer opzitten en ga weer terug naar de kliniek. ik ga niet klooien met inspuiten enzo. ze is 4.

als ze inderdaad pijn heeft, word ze ingeslapen.. hoe pijnlijk ook. ik heb echt mn best gedaan, ze loopt super relaxed in draf, aan de longe.. moeilijk moeilijk..

Dat snap ik. Moeilijk zeg.
Die van mij heeft er dus qua rug heel weinig tot geen last van. Mocht ik iemand kunnen vinden die er de tijd en het geld in zou willen stoppen, dus aangepast speciaal zadel, speciaal beslag, osteopathie en regelmatige kliniekbezoekjes dan zou ik haar zo weggeven. Het is echt een paard wat zo graag wat wil doen. Ze verveelt zich nu gewoon. Inslapen zou ik inderdaad pas doen als ze echt duidelijk pijn zou hebben.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:02

Suzanne, moeilijk is dat he! Het kost ook gewoon zoooo gruwelijk veel geld allemaal :S Al lopen de meningen over speciaal beslag wel uiteen. Ik heb hem op blote voeten, maar vijl er wel wekelijks zelf een mooi rond randje aan zodat hij beter af kan rollen. Heb hele goeie controle van de zadelmaker (om de 3 maanden ongeveer) en osteopaat is in een half jaar ook 3 keer geweest denk ik. Kliniek niet, maar wel foto's laten maken. Maar god wat kost het een tijd en geduld en wat vind ik het eng om weer op te stappen binnenkort na zijn explosies...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:08

Ik heb er niet de centjes voor om haar de kansen te geven die ze eigenlijk verdient. Daarom zou ik haar aan de juiste persoon zo weggeven.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:10

Kan ik me helemaal voorstellen Suzanne. Weet ook niet of ik het nog een keer zou doen. Zit er ook nog niet op, maar ben eraan begonnen en kon op een gegeven moment niet meer terug vond ik zelf. Zonder vriendlief had ik het niet gered tot hier...Maar kan me goed voorstellen dat het er niet in zit!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:42

danoesje schreef:
Pfff femo, dat klinkt erg vervelend. Kan ze geen spierpijn hebben doordat ze haar rug zo wegdrukt? Mij werd ook nog door een dierenarts mesotherapie aangeraden: is ook een soort van inspuiten, maar het kan ze laten zien dat er geen pijn meer is waardoor ze beter kunnen ontspannen en beter spieren op kunnen bouwen En minder verzuren. het is misschien nog het overwegen waard? Heb er zelf geen ervaring mee, is gewoon wat de DA mij vertelde en is ook niet heel duur.

Als het inderdaad haar spieren blijken te zijn ga ik absoluut nog door hoor! mocht het wel echt dr ruggengraat zijn, is het wel afgelopen. tenzij het dus met sterkere spieren wel nog goed kan komen. maar ik vind het zo zielig, elke keer gestressed.. en ongeduldig.. zulke kleine signalen. of dat ze bijvoorbeeld net iets achter de massa gaat staan met dr achterbenen..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:48

Femo, dat herken ik echt helemaal. Ben zelf nu al bijna een jaar zoet met ups en downs, hoofdzakelijk vanaf de grond omdat ik zijn spieren zo goed mogelijk op wilde bouwen voor hij weer volledig werd belast. Soms is hij stijf zonder dat we weten waarvan, soms verwachten we dat ie stijf is en loopt hij als een tierelier. Nu schijnt het wisselende ook nog eens Voice-eigen te zijn dus wat waar van komt, geen idee. Hoe lang heb je vanaf de grond gewerkt? Ik was niet van het grondwerk maar ben helemaal om.
Ben nu ook wat bezig met zijgangen aan de lange teugels, dat is echt heel goed voor hem. Ook dat achter de massa herken ik, vaak in galop vooral. Ik neem hem dan terug, werk eerst weer toe naar de juiste stelling en buiging en doe het dan nog een keer. De kissing spines worden o.a veroorzaakt door strakke spieren he, dus op een gegeven moment wordt het een cirkeltje waar je in zit. Bah, wat een rotafwijking, die kissing spines. maar als ik dat knappe koppie dan weer zie ga ik er weer voor :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:59

ze staat achter de massa tijdens het poetsen.dat was een tijdje weg, maar zodra ik met mn vingers over dr rug ga, gaat ze zo staan. ik ben nu al een half jaar alleen op de grond. dat gaat heel erg goed. alleen ik hoef maar met mn vingers te knippen, en ze is in paniek. maar ze heeft ook wel pittig bloed. het is het een of het ander. zo lastig. ze is verder nooit echt heel stijf, ze is ook verder wel vrolijk.

We zien het wel. ik hoop dat het gewoon bij het opbouwen hoort. ik heb nog wel een filmpje van het longeren. maar ik zit nu op mn werk, dus ik kan niet heel uitgebreid gaan editen. haha

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:02

Nee snap ik.
dat 'raar' stil staan doet de mijne ook. Zal ik eens een foto maken straks?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:03

susanne F. welk paard in je profiel heeft KS. die jonge zwarte merrie? want die heb ik te koop zien staan, en was in lovveeee! <3 maar je hebt m toch zelf gehouden! ;)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:04

ja, dan zal ik morgen ook evne een foto maken van hoe zij staat!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:24

Ben benieuwd. Zal ook even kijken of ik een stukje kan filmen hoe hij aan de lijn loopt en vooral hoe hij los (echt uit elkaar) loopt :) Dus als iemand anders filmmateriaal heeft: graag!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:27

haha, de paarden met elkaar vergelijken is best interessant! :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:28

absoluut mee eens. Al is het ook wel eens frustrerend, want je ziet er los geen barst van! rare knollen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:16

femo schreef:
susanne F. welk paard in je profiel heeft KS. die jonge zwarte merrie? want die heb ik te koop zien staan, en was in lovveeee! <3 maar je hebt m toch zelf gehouden! ;)

Die heb ik nooit ergens te koop aangeboden hoor. :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:19

huh? niet? -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:19

femo schreef:
huh? niet? -O-

Nee, echt niet. :)
Edit: En nu ze KS heeft doe ik haar zeker niet zomaar meer weg. Alleen aan een heel geschikt persoon. :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:27

haha, ja dat snap ik natuurlijk. waar ik het dan vandaan haal weet ik niet. ze is me iig opgevallen.

zonde zeg :'( enig idee hoe het kan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:01

femo schreef:
haha, ja dat snap ik natuurlijk. waar ik het dan vandaan haal weet ik niet. ze is me iig opgevallen.

zonde zeg :'( enig idee hoe het kan?

Volgens de artsen aangeboren. Puur pech hebben dus.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:05

Kon gister helaas geen goede foto maken...beetje donker in stal met aankomende storm. Vandaag komt er een magnetiseur( ik dacht, doe eens gek en denk out of the box) dus vast wel kans om een plaatje te schieten:)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:15

Ik heb het zware en heftige besluit genomen dat dit de laatste zomer word voor mijn merrie. Haar terugvallen worden te groot en te diep, ze heeft het winters echt vreselijk zwaar en dat wil ik haar niet nog een keer aandoen.
Ik kan dmv trainen een heleboel doen, maar als ik een paar dagen niet train kan ze niet meer pijnvrij op het weiland staan. Het moment is nu gekomen dat het genoeg is voor haar, het is nog 1x tijd om naar mijn gevoel te luisteren voor dit paard en deze laatste beslissing ook te gaan maken. Het moment van loslaten is aangebroken.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:21

Jeetje ijssnuiver, wat een naar bericht! Waar merk je haar pijn aan? Wat een moedig,maar naar besluit! Is ze in de winter zoveel slechter?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:01

oh nee toch! :(

echt vreselijk om zo'n besluit te moeten maken.. ik wens je heel erg veel sterkte toe..

heeft je merrie in de winter extreme pijn in dr rug? of hoe moet ik het me voorstellen?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:04

Ze verslechterd in de winter inderdaad dramatisch. Heb begint in de regenperiode al dat ze heel stijf word(ondanks dekens en schuilstallen), zodra het gaat vriezen kan ze gewoonweg niet meer lopen. Ze loopt als een paard wat heeel erg te kort bekapt is, maar dan vele malen erger en dan komt het uit haar rug en niet door zere voeten...
Wat voor mij doorslaggevend is geworden, is het moeten trainen om haar pijnvrij te houden. Dat vind ik eigenlijk te ver gaan, ze moet ook paard kunnen zijn zonder dat daar training voor nodig is.