Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_horses

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:09

Jij kent je paard het beste! Zeker als je aangeeft dat je denkt dat hij pijn heeft. Ik hoop dat de Metacam iets kan gaan helpen.
En hopelijk kan Laarakker iets voor jullie betekenen.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:50

Ik lees ook nog steeds mee (en duim mee!).

Lastig dat Utrecht (of in ieder geval 1 arts) niet echt goed naar je wil luisteren. Ik zou hem/haar daar gewoon op aanspreken. Heb ik zelf een paar maanden terug ook gedaan, want ik vond ze ook teveel bezig met middeltjes uitgeven die mij misschien gerust zouden stellen ipv goed na te denken over wat er mis was en daar een bijpassende behandeling bij te vinden. Hoewel ze er alsnog niet achter zijn gekomen wat het nou was, namen ze me toen wel serieuzer. Succes met de alternatieve routes

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 13:56

Ik vind het ook moeilijk.. ze zeggen elke keer dat ik meer geduld moet hebben en het moet afwachten.. maar ik zie gewoon dat hij pijnlijk is.. dus heb min of meer een beetje "doorgeduwd". Resultaat is 4 dagen metacam proberen, kijken of dat verbetering geeft en binnenkort een andere arts. Ik ben benieuwd..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:00

Ben ook benieuwd meis.. Pff.. vervelend als zij je niet serieus nemen als jij echt ziet dat je mannetje pijn hebt. Frustrerend! Hopen dat de metacam een beetje werkt, maar daar schiet je ook niet heel veel mee op denk ik? Is allemaal maar tijdelijk..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:02

Rchell schreef:
Ik vind het ook moeilijk.. ze zeggen elke keer dat ik meer geduld moet hebben en het moet afwachten.. maar ik zie gewoon dat hij pijnlijk is.. dus heb min of meer een beetje "doorgeduwd". Resultaat is 4 dagen metacam proberen, kijken of dat verbetering geeft en binnenkort een andere arts. Ik ben benieuwd..

Moeilijk hoor maar omdat jij het het beste weet zou ik ook gewoon doorzetten. Succes in ieder geval.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 14:09

@ capriootje: het is natuurlijk inderdaad tijdelijk, maar als hij hier enorm van opknapt weet ik wel dat hij pijn heeft.. en is dat voor mij "bewijs"" dat ik goed zit en dan kan ik ook terug naar Utrecht voor een oplossing..

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:16

Ik lees en duim ook nog steeds mee! Jammer dat ze je niet serieus nemen in Utrecht, als eigenaar ken je je paard toch het beste. Hopen dat de Metacam aanslaat!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 17:26

Daar zijn we weer.. Heb de afgelopen twee dagen een half uurtje kunnen grazen omdat de sneeuw weg is en dat vond hij heerlijk. Op de metacam heeft hij een grotere mond dan normaal, dus hij heeft wel degelijk iets van last of pijn.. want ik merk wel verschil aan hem.. Niet zo denderend als wat ik had gedacht, maar wel iets.
Ik heb voor volgende week een afspraak met Laarakker. Ze komen op stal bij uitzondering, dus dat vind ik wel heel fijn. Kijken wat zij voor me kunnen betekenen..

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:51

wat fijn dat ze komen, ik ben zelf niet zo van die zweverij maar in jouw positie zou ik het zeker ook doen. Ik heb het zelf ook gedaan.

Heel veel succes en wonderen bestaan!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:56

Heb je nu ook al eens kunnen kijken naar de graxmix producten, ik begrijp dat je nu toch nog kuil/hooi geeft, wel kort gesneden?

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:13

Fijn dat die metacam wat doet: je gevoel had weer gelijk! *\o/* Volhouden dus!
Ik ben heel benieuwd wat ze volgende week zeggen.

- gaat weer verder met duimen voor jullie -

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:43

Je gevoel klopte wel dat hij toch iets van pijn heeft.
Doorzetten hoor, volg je gevoel!

Fijn dat Laarakker bij je op stal wilt komen, ben benieuwd wat daar uitkomt.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:53

Je gevoel klopte dus weer! Fijn dat de Metacam wat verandering laat zien. Ben benieuwd wat er volgende week uitkomt.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:39

Dus je zat weer goed met je gevoel. Gewoon naar blijven luisteren dus! Hopelijk kan Laarakker volgende week iets voor je betekenen. In ieder geval fijn dat je niet weer op pad hoeft met je paard, maar dat ze gewoon op stal komen. Veel succes volgende week!

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:01

Hmm eigenlijk jammer dat de metacam werkt, maar goed wel een bevestiging voor je inschatting van z'n gedrag. Succes met je zoektocht verder hopen dat alles snel stabiliseerd.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:50

Rchell schreef:
Daar zijn we weer.. Heb de afgelopen twee dagen een half uurtje kunnen grazen omdat de sneeuw weg is en dat vond hij heerlijk. Op de metacam heeft hij een grotere mond dan normaal, dus hij heeft wel degelijk iets van last of pijn.. want ik merk wel verschil aan hem.. Niet zo denderend als wat ik had gedacht, maar wel iets.
Ik heb voor volgende week een afspraak met Laarakker. Ze komen op stal bij uitzondering, dus dat vind ik wel heel fijn. Kijken wat zij voor me kunnen betekenen..

laarakker is onzettend goed. Vrouw van waar ik de pony verzorgde is er ook geweest en hebben toen super resultaten gekregen. (wel heel iets anders dan met jou paard)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 12:42

Nou meneer was vandaag met vlagen weer zijn normale zelf.. betekend dat de metacam werkt en hij dus echt last heeft.. hopelijk heeft dit beetje hem over een drempel heen geholpen, dus ben heel benieuwd hoe hij het de rest van de week gaat doen.. := En ook eindelijk zijn normale temperatuur.. dus ik denk dat de lichte verhoging ook echt van de pijn was/is..
Ben heel benieuwd wat laarakker ervan gaat maken..

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:44

spannend!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:49

Spannend allemaal. Nu echt aftellen tot wanneer hij komt volgende week. Ik hoop zo ontzettend dat hij met dé oplossing komt!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:15

Dat is fijn om te horen, dat hij zich weer beter voelt. Hoe lang mag/kan je de Metacam gebruiken? Gaat het goed met mesten?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:17

Misschien geeft de metacam hem nu de kans om beter te herstellen en dat het dus nu weer beter op gang gaat komen. Fijn dat ie meer zichzelf lijkt te zijn in ieder geval.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:29

Verloop lijkt toch wel een beetje op dat bij mijn poownie. Daar was dan weliswaar geen oorzaak dus het bleef gissen maar als laatste redmiddel een prednisolon-kuur en wonderwel knapte ze daar ook van op. Alles werd weer 'gewoon'. En daarna ook geen problemen meer gehad... dus ik duim dat dat bij jouw paard ook zo is!

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:23

Nog steeds spannend dus. Wel fijn dat de medicijnen de pijn wegnemen,maar je gevoel is dus nog wel juist,dat het nog niet goed zit. Hopelijk kan Laarakker wat voor jullie betekenen.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:51

Ben benieuwd!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:19

ik zat ook al te denken aan prednisolon.. maar dat is wel heftig zonder duidelijke reden geven ze dat denk ik niet.