Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:EstherHegt schreef:. Vrienden van me waren op veldwerk in de Phillipijnen, een 3 jarig jongetje werd gebeten door een slang. Hij ging dood omdat er geen serum was in het dorp. Was er wel serum geweest dan was dat kind niet dood.
overigens hier een middel, lachesis, die ik je al eerder liet opzoeken.
vooral werkzaam bij aan de linkerzijde klachten, keel en nog andere aandoeningen.
http://www.vsmhomeopathie.nl/geneesmidd ... is%20mutus
Citaat:Herkomst
De tot 4 meter lange giftige Lachesis mutus (Bosmeesterslang) komt in de natuur voor in Zuid-Amerika. Na een beet van de slang maakt het gif het lichaamsweefsel kapot en zorgt ervoor dat het bloed niet meer stolt. De beet waarbij een bloedvat wordt beschadigd is daarom ook dodelijk. Lachesis mutus wordt bereid uit het gedroogde gif uit de gifklieren van de slang.
Citaat:Please remember though, this homeopathy materia medica is provided for information only, with no guarantee of accuracy; it is not intended as a substitute for medical advice, nor as a claim for the effectiveness of Nux Vomica in treating any of the symptoms below. If symptoms persist, seek professional medical advice - minor symptoms can often be a sign of a more serious underlying condition. Homeopathic remedies are very dilute, and while the homeopathic remedy may be beneficial, the raw product may be harmful.
nombrado schreef:Al jaren gebruikt bij paarden
een wilgentak in je stal of land voor het paard.
zeer effectief middel.
paard zal er zelf mee stoppen als de behoefte dit te nemen weg is.
nombrado schreef:Als een dier gebaat is bij beweging, zet je hem toch ook niet stil? omdat een dierenarts dat misschien vind dit wel te moeten doen? Of stel je je afhankelijk op van de oordelen van buitenaf?
Brainless schreef:nombrado schreef:Als een dier gebaat is bij beweging, zet je hem toch ook niet stil? omdat een dierenarts dat misschien vind dit wel te moeten doen? Of stel je je afhankelijk op van de oordelen van buitenaf?
Als een DA zegt dat bewegen niet goed is (gedurende een bepaalde tijd/ herstel) wie bepaald dan dat het dier wel gebaat is bij beweging?!
nombrado schreef:er zijn bewijsbare , door dierenarts bekeken foto's van de voorbenen van een paard, en diens artrose, spat, aangegroeide botten en weet ik niet wat er allemaal mis kan zijn in paardenbenen.
Volgens alle dierenartsen die deze foto's bekeken zei iedereen. Dat paard moet dood zijn, die kan echt niet meer lopen.
Levende bewijs stond even verder.....piaffe passage,galopswissels, uitgestrekte draf. absoluut geen zichtbare pijnen zonder enig pijnstillend middel. Ze vonden het onverklaarbaar!!!! En wat toen??? Niets! Hele verhaal hoor je niets van. Waarom is dat denk je?
Nee, ik vertrouw niet zomaar blind op dierenartsen, huisartsen of tandartsen, daar heb ik al teveel ellende en verkeerde diagnoses bij gezien.
Als ze iets diagnostiseren bekijk ik daar altijd het gediagnostiseerde dier bij.
Balada schreef:Ik ook: heet logisch denken en niet blind vertrouwen. Daar zijn mijn dieren mij te dierbaar voor...
Bandida schreef:Balada schreef:Ik ook: heet logisch denken en niet blind vertrouwen. Daar zijn mijn dieren mij te dierbaar voor...
Lijkt me dat er dan toch verschillende definities van logische denken en blind vertrouwen zijn.
Ik heb hier nog steeds voor geen enkele alternatieve therapie een logische verklaring gehad, en zo ver ik weet blijft er voor de gelovers dan toch ook alleen blind vertrouwen over.
Ook nog steeds geen enkele logische uitleg over hoe het werkt die het niveau van individuele en subjectieve ervaringen met een handvol paarden overstijgt.
nombrado schreef:is het niet belangrijker dàt het werkt, ipv te weten hoe?
en dat je resultaten ziet, zonder dat ze nog wetenschappelijk bewezen zullen zijn?
nombrado schreef:Als je leert kijken, wat je paard aangeeft? dan hoef je daar alleen maar op te anticiperen .
overigens heb ik net een verhaal gehoord, van een bekende, die haar paard 3 maanden stalrust moest geven, door de dierenarts aanbevolen. met een schouderpeesblessure....tis overigens niets verbeterd.
tja, gek he!
je paard 3 maanden verplichte stalrust , omdat je kreupel loopt?
Dat doet zelfs een mens niet!
Rust roest ! Heeeeeeeeel oud spreekwoord.
Citaat:Dat vind ik dus complete dierenbeulenrij
nombrado schreef:is het niet belangrijker dàt het werkt, ipv te weten hoe?
en dat je resultaten ziet, zonder dat ze nog wetenschappelijk bewezen zullen zijn?
alles is energie..., laten we dan eens dankbaar gebruik maken van deze energie. ipv elkaar de hersens inslaan als de 1 het anders doet dan een ander?