Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PhiaBink schreef:Is nu zo moeilijk om een week of 2 niet met je paard het terrein af te gaan, geen wedstrijden, buiten ritten of weet ik veel wat. Incubatie tijd is 10 / 15 dagen. Als je paard en het paard van andere je lief is, blijf thuis.
Dallista schreef:liempje schreef:Je zou diegene aan de hoogste boom ophangen die die pol geplaatst heeft. Grmbl.
Letterlijk, 'Paarden die drager zijn van het virus dat rhinopneumonie veroorzaakt moeten uit voorzorg gedood worden.'
Helaas houden ze bij deze krant wel van provocerende polls... Bah
PhiaBink schreef:Is nu zo moeilijk om een week of 2 niet met je paard het terrein af te gaan, geen wedstrijden, buiten ritten of weet ik veel wat. Incubatie tijd is 10 / 15 dagen. Als je paard en het paard van andere je lief is, blijf thuis.
Saar schreef:Ik was van plan om vanmiddag en lekkere lange buitenrit te gaan maken...maar dat doe ik dus nu maar niet.
Esgaroth schreef:Wat is dan jouw reden om niet naar het bos te gaan? (slecht een interessevraag hoor).
flamejessy schreef:ik weet niet waar je woont.. maar iedereen hier in de buurt zet alles op alles om dit virus uit te bannen. en we houden ons met ze alle er aan om niet met je paard van het erf te gaan. dus dat zou voor mij al genoeg reden te zijn om niet te gaan.
Chaos schreef:flamejessy schreef:ik weet niet waar je woont.. maar iedereen hier in de buurt zet alles op alles om dit virus uit te bannen. en we houden ons met ze alle er aan om niet met je paard van het erf te gaan. dus dat zou voor mij al genoeg reden te zijn om niet te gaan.
Ik ga morgen mennen met paarden van een stal op dik een uur rijden van onze stal. DA zei dat het geen kwaad kon omdat in die regio 0 meldingen zijn. Bij ons ga ik echter absoluut niet meer naar buiten. De eigenaar gaat sowieso dus ik ga gedouchet en met nieuwe kleren/schoenen aan denk ik toch maar ff lekker mee.
Saar schreef:Esgaroth schreef:Wat is dan jouw reden om niet naar het bos te gaan? (slecht een interessevraag hoor).
Misschien omdat we hier geen bos hebben*flauw*
Maar serieus wat mijn reden dan is. Omdat ik weet dat er al stallen in mijn omgeving uit voorzorg op slot zijn gegaan. Dat er geruchten gaan dat er een stal bij ons in de buurt besmet zou zijn. Tuurlijk het is een gerucht en niet waar totdat het officieel bevestigd is.
Maar waarom zou ik een risico nemen voor mezelf, mijn paard en andere paardenmensen?
Liever een paar dagen uit voorzorg het nieuws afwachten of het echt allemaal een storm in een glas water is...dan dat ik straks moet denken, had ik het toch maar niet gedaan...