Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:54

Polly schreef:
ik heb ze ook gehad voor mijn shets.
Ze snapten er niks van tot ik een paar grasjes door het gaatje had geduwd en toen ineens ging het prima, zo prima dat ze binnen no time weer bevangen stond (en ze stond echt maar heel beperkt op het gras)

Mijn shet was ook hoefbevangen en stond daarom bij de vorige eigenaar aan de stick.
Bij ons loopt ze nu gewoon los in de wei te grazen, maar wij zorgen wel dat ze voldoende beweging krijgt, bovendien geven we haar magnesium, dit werkt super, elke dag een klein schepje door de slobber, ze is echt binnen een week super fit en snel geworden.
We hebben haar morgen nog maar 3 weken en al zo'n voorruitgang.

Zamero

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:03

Die van mij is heeft hem de laatste dagen ook af en toe af gekregen.
Ik doe hem nu als ze hem af heeft gedaan elke keer iets strakker ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:04

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:05

ponyzotje schreef:
Leedebee schreef:
Nu kan hij er alles mee eten en duwt hij zelf z'n neus er in :D
Ja, dat doet de Haf hier ook :D Sowieso 24/7 aan, maar na het werken weet ze korf = vreteeeen!! :D

Overigens, beetje offtopic, heeft de Haflinger hier gisteren helaas voor 't eerst in twee jaar tijd (gelukkig maar), haar graaskorf afgekregen. Kennelijk tijdens het rollen, want hij lag in de piste (ze hebben weide en piste tegelijk en rollen steeds in het zand uiteraard)... Toen ik toekwam haar meteen gewerkt en daarna pas terug omgedaan (zodat ik geen stoute mama ben :D ), en ze had er helemaal geen probleem mee (dat heeft ze al twee jaar niet...). Ik ben toch bang dat ik 'm steeds vaker zo ga terugvinden :( . Zou een echte ramp zijn. En heel veel strakker wil ik hem niet zetten want in paniek moet ie uiteraard wel nog steeds af kunnen. Zucht. Laten we hopen dat het toeval was en hij straks nog mooi aan is.......

Heel toevallig had die van mij m een paar weken terug ook af gekregen! Geen idee hoe, maar het is daarna niet meer gebeurd, dus het zal wel per ongeluk gegaan zijn ;)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:07

StalNollie schreef:
http://www.atorka.shopfactory.com/conte ... p3271.html

even vraagje heb de mijn nu binnen maar er zit geen gat in het midden staat wel op de foto, mar zonder gat kan het paard toch helemaal niks eten

Heeft deze wel zo'n rubberen onderkant? Op de foto lijkt het stof te zijn wat gekruist is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:14

het is alleen maar nylon die gekruist is over elkaar. maar op foto is toch een gat of verkijk ik me nu

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:31

heb even contact gehad met het bedrijf, overigens super contact. maar het is inderdaad een andere foto als het product maar ze heeft er al veel van verkocht en geen klachten van binnen gehad, paarden schijnen hier goed door te kunnen eten.

dus ga hem uittesten mocht hij alsnog niet voldoen mag ik hem alsnog terug sturen.
morgen of heeeel mischien vanavond staat ons paard die alles sloopt dus opnieuw met een korf op hahaha }>

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:23

Leedebee schreef:
Heel toevallig had die van mij m een paar weken terug ook af gekregen! Geen idee hoe, maar het is daarna niet meer gebeurd, dus het zal wel per ongeluk gegaan zijn ;)
Aangezien die van ons qua extreme soberheid erg op elkaar lijken, hoop ik dat ze nu ook naar die van jou luistert :+ .

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:53

vandaag even om gehad en moet zeggen hij heeft al een uur geleefd en toen begon het noodweer dus paarden maar binnen gezet. had paardje geluk en mocht hij hem af hahaha, morgen krijgt hij hem heel de dag om dus ben benieuwd hij is bij deze in ieder geval een stuk rustiger lijkt al wel maar de tijd zal het leren, en als deze bevalt koop ik er nog 1 voor me andere deze ziet er namelijk luchteriger uit

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:05

Die van mij ziet er inmiddels echt al een stuk beter uit, hij is niet meer zo dik en zijn speklaag op zijn ribben begint ook al echt te slinken. Hij mag hem mooi nog even omhouden dus.

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:40

Gisteren kwam ik aan de wei en de arme pony z'n kaak was helemaal opgezwollen en geschaafd. :(:)
Heb de graaskorf dus maar even uitgelaten totdat het terug in orde is.
Hopelijk heeft hij dit niet elke keer voor, anders zal ik ook is moeten zien om de korf zacht te onderleggen.

Ben ook weer begonnen met longeren en wandelen, dus hopelijk raakt hij de komende maanden wat kilo's kwijt.

chrisiee021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:49

mijnes heeft ook een grasmasker om hoor!! hij staat 24/7 op de wei en moet niet als te dik worden dus dan maar zo'n ding om. terwijl ik wel altijd rijdt en zo wordt als nog dik ;(
maarjaa, hij drink er ook gewoon mee en zo, maar doet hem wel vaak af :( dus ik vlecht hem in met een strobalen touwtje
pszijn vriendjes doen hem af -:(-

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:46

Geen geschuur (nog steeds niet) maar wel een iets verdikte manenkam, dus het gat is te groot. Balen, want hubbie heeft het uitgesneden rondje al weggegooid. Dus ik moet iets verzinnen (denk dat ik de tip van ik dacht ergens op de vorige pagina neem om een inlegger te nemen) of ik ga morgen even een ander halen. Wat ik wel jammer vindt, is dat ze door het gat meer zand kan eten dan door de GG, of het moet zijn omdat het gat toch te groot is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:34

haha ons paardje heeft hem nog niet kapot, hij leeft nu 1.5 dag al dat is vrij lang voor de korf omdat de andere nog geen 2uur leefde.

ik roep nog niet te hard want hij is wel aan het slijten, nu al....

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:56

hahahah wel grappig al die verhalen :)

Wij hebben gisteren een nieuwe gehaald maat full zodat ze bij haar mond toch iets meer ruimte heeft.
De andere deed ze de laatste dagen erg veel af dus die moest wat strakker en dat zat hij toch niet helemaal mooi...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:12

Gisteren dus nergens aan toegekomen helaas, dus nog geen inlegger. :') Maar van de week ga ik op snor, morgen heeft ze weer wat gras bij dus ik ben benieuwd wat dat met haar manenkam doet. Ben allang blij dat ze nog steeds niet schuurt, maar vindt zo'n dikke kap erop ook niet je van het.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:11

Hier is de korf na de rol-afkrijg-actie, tot nu toe, aangebleven :-) . Fingers crossed dat het zo blijft.
Maar allebei staan hier toch nog met speknekje... Vrijdag gedaan met examens, daarna flink aan de bak met die twee...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:49

Het graasmasker werkt totaal niet voor mijn paard. Haar hele mond (kin, mondhoeken en bovenlip) zitten iedere keer onder de schuurplekken en wondjes. Het materiaal is te hard en ze probeert toch te eten denk ik. Ze heeft een full hoofd, maar had een maatje cob omgedaan omdat ik bang was dat ze 'm af zou krijgen. Dus ik gok dat dat de boosdoener is.

Dus voor degene die interesse hebben: nieuw graasmasker te koop, maat cob, met 4 gaten erin (niet één klein gaatje) voor 15 euri. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:12

Interessant topic. Ben nu ook op zoek naar een graaskorf omdat mevrouw te dik is.
Weet iemand welk merk het beste aan te raden is voor een merrie die 24/7 buiten staat?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:37

O ik baaaal!! Ik had het perfecte graasmasker gevonden, goed zelf verknald door het gat groter te maken maar ik dacht slim te zijn en er gewoon nog één te halen. Merk: Power and Paint. Is dat merk failliet... -O- Nu hebben ze van IR besteld, maar dit masker is fijn laag ipv hoog dus het is afwachten of het voor haar geschikt is, ze heeft een breed kort hoofd. Zucht.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:50

@ picassox, dat ie schuurplekjes en wondjes krijgt is niet zo gek, als het bakje zoveel te klein is. wij hebben voor alle paarden hier op stal die er één dragen (5 stuks) een full korf voor Cob hoofden, en ééntje heeft zelfs XL. op een Cob hoofd is een Cob korf echt veel te krap, de kin schuurt kapot bij het kauwen zowiezo, de lippen worden vaak ook nog kaal, en onder de kaaktakken ook.

vwb het uittrekken hebben wij geen verschil gemerkt tussen een groot bakje en een heel groot bakje, de XL krijgen ze niet eerder af dan de L. vwb het uittrekken van de korf is vooral van belang dat het halster juist is afgesteld, en dat het dus niet onprettig zit.

@ Annicki, wij zijn erg tevreden over het 'gewone' bloempotmodel, van een héleboel merken te krijgen, zeer goed op maat te stellen en ze leren er meestal vrij snel al mee te eten. bij ons zijn nu 4 paarden op stal die het ding 24/ 7 aanhebben. wij hebben er twee in gebruik van het merk Kerbl, gekocht bij Agradi als ik me niet vergis, en kostten 12,95.

@ Breghje, chips wat klo... heb je een voorbeeldfoto ervan? ben nu wel nieuwsgierig!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:44

Merrieveulen ik zal er eens maken, is idd misschien wel handig als iemand er nog eentje heeft liggen of herkent ofzo.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:14

zoals beloofd de fotos van mijn engelse masker. hij past prima en is makkelijk te verstellen en erg soepel. mijn shetlander heeft hem nog niet op, ondanks dat die wel een snoepje van de grond af kon krijgen na wat gegoochel durf ik hem niet zo 24/7 op de wei te zetten (ze geven dit zelf ook aan in de beschrijving, dat ze waarschijnlijk niet genoeg kunnen eten als ze het masker 24 uur op hebben), had die beperkte weide gang (en stal/paddock met wat hooi) en was die dan nog te dik dan had ik er niks aan gedaan. nu heb ik er een klein gat in de breede band geknipt, ik moet hem nog ff naaien zodat die niet snel groter word.
en ff op zoek naar me bontje. de verstel gesp van het kopstuk zit nu precies in zijn manen en ik vind zonden als die kapot getrokken worden. vanaf morgen krijgt die hem 24/7 om en dan weet ik meer.
(misschien dat ik nog 1 rand van 1 neusgat afhaal, maar dat is meer omdat neusgat snotterig is (ouderdom) en dat die het dan makkelijker kan afvegen, maar dat moet de praktijk leren)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TQJKN7ZG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SV3Q6HRA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVRZHN3T.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3VEVC48V.jpg

en het geknipte gaatje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4LWGVHQA.jpg

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:21

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:32

dat is geen graaskorf, dat is een niet-graas-korf... Die krijgen paarden op die niet mogen eten :(:)