Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

LeenC schreef:Het lijkt ondertussen al een eeuwigheid geleden dat ik haar moest laten inslapen, terwijl ze nog maar 3 weken dood is. Man, wat mis ik haar, maar soms maken de tranen gelukkig plaats voor een glimlach bij de gedachten aan al die mooie momenten samen.
ik ga haar weer de 30dgn behandeling geven en dan vermoedelijk maar in dgn van stress (vervoer, oud-en nieuw etc paar dgn behandelen)
) denk ik dat dit toch de beste plek is om mijn vraag te stellen...
zoals gisteravond. Terwijl hij gisteren overdag niks bijzonders heeft meegemaakt (althans, niet dat ik weet). Hij gaapt ook heel veel, vooral na het biks eten (hij krijgt maar een handje, 3x per dag) en is wat lustelozer dan normaal als hij weer diarree heeft (maar nog steeds wel vrolijk, attent, geinteresseerd etc). Drinkt dan ook veel water (logisch door de diarree).
) meegenomen gister voor onderzoek en belt me morgen om te horen hoe het gaat. Toen ik op stal was vanmorgen was hij gewoon weer heel vrolijk en volgens de stalhoudster had hij niet veel diarree gehad vannacht; dwz er lag ook gewoon weer goede mest tussen. Ik denk zelf dat ik hem wat meer tijd moet geven om weer te wennen aan het rijden (dat ik sinds een paar weken weer 2 a 3x per week doe, 20 minuutjes rustig aan) en ook staat hij pas 2,5 maand op deze stal. Hij krijgtwel goed verspreid over de dag (4x)kwalitatief goed hooi gevoerd en heeft verder veel regelmaat in het buiten zetten, contact met andere paarden etc.

Caballos schreef:Wellicht zou je kunnen beginnen met maagcompositum en probiotica van de groene os, dit is iets wat hier erg goed werkt!
mag via PB?! 
want de mijne kan heel principieel zijn in wat ie eet en niet. Hij krijgt een hele mooie droge kwaliteit kuil in de avond laat, staat overdag op de wei en krijgt ipv bix halve schep droge mueslie met paar handjes luzerne erbij. 
Mist schreef:Geven jullie de supplementen zoals die van de groene oss e.d. als opvolging van een GG/omeprazol kuur ? want in mijn beleving was het alleen weggegooid geld. Nu ik een paar weken omeprazol geef (in de juiste dosering voor een paard van 750kg) merk ik pas verschil- een verschil van dag en nacht, het afgelopen jaar was een hel.