Wat ook fijn is...Shathu z'n hals voelt nog steeds zacht en soepel!
(hoop eigenlijk dat ie toch ook wel baad heeft bij de GlucoBalance)
Korte manen en pleeborsteltjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirtje27 schreef:Hoi,
Ben nu een week bezig met de drainage compositum van de paardendrogist. Ik zit nu op 2 keer daags 25 druppels. Ik merk nu dat ze een hele smalle hals nu heeft. Het was nogal dik. Nu kan je haar manenkam heel goed heen en weer bewegen. Dus dat is positief.
Ik las dat ze soms te heftig reageren op de druppels, wat hebben ze dan voor symptomen?.
Het is namelijk niet de bedoeling dat ze er vanaf valt aangezien ze al 30 is hoeft dat niet. Of vallen ze hier niet van af?.
Mirjam
Essie73 schreef:Ik zit nu op mijn werk en het stikt hier binnen van de muggen, een patient vertelde net dat je vit B moet slikken . Hierdoor steken de muggen minder snel en indien ze wel steken jeuk het niet! Zou dit ook bij paarden werken?
Britt_Pit schreef:Exceem ontstaat ook meestal door een ander achterliggend probleem (niet alleen ze bij paarden maar ook exceem bij mensen) het niet kwijt kunnen van afvalstoffen; als je je paard door zijn rantsoen te veranderen minder afvalstoffen kan bezorgen, gaat het al een stuk beter met hem/ haar.
Het speeksel van de bewuste mugjes is vaak net de druppel die de jeuk doet ontstaan.
Dat je paard geprikt blijft worden weet ik niet zo zeker, er zijn ook mensen die altijd geprikt worden (ivm geur/temperatuur) en andere mensen in dezelfde ruimte niet. Maar als een paard met een goede weerstand en gezond gewicht gestoken wordt hoeft hij geen jeuk te krijgen.
Wat ikzelf een leuk boekje vond (niet alles wat er in staat ben ik het mee eens) is het boekje: zomerexceem opgelost met voeding. Hierin staan best heel wat dingen waarbij ik toch wel een goed gevoel bij heb. Mochten er liefhebbers zijn voor de schrijver/isbn nummer, dan zoek ik dat nog even op.
Klasien schreef:Iris vond het trouwens niet erg lekker... Normaal is haar slobber in no time op, nu liet ze de helft staan. In de loop van de avond heeft ze het wel opgegeten.
marietje schreef:Klasien schreef:Iris vond het trouwens niet erg lekker... Normaal is haar slobber in no time op, nu liet ze de helft staan. In de loop van de avond heeft ze het wel opgegeten.
Hoeveel geef je? ik heeft het weleens door de bieten/zemelen mengsel of door het lijnzaad maar lizzy eet het net zo snel op als anders.
Misschien eerst wat minder geven zodat ze evt. aan de smaak kan wennen.
ellepel schreef:mijn pony heeft het niet.
plekjes van eczeem helen gewoon weer en daar blijft niks van achter
blijven die plekken ook lichter van kleur?
kan zijn dat je dier een tekort aan zink heeft.
mag ik vragen wat je allemaal voert?
Britt_Pit schreef:Wat ikzelf een leuk boekje vond (niet alles wat er in staat ben ik het mee eens) is het boekje: zomerexceem opgelost met voeding. Hierin staan best heel wat dingen waarbij ik toch wel een goed gevoel bij heb. Mochten er liefhebbers zijn voor de schrijver/isbn nummer, dan zoek ik dat nog even op.
Refagreni schreef:Mijn paard krijgt sinds afgelopen najaar Equilin door zijn voer. Hier zit een hoog gehalte biergist in en dat is een bron van vitamine B. De reden dat ik hem dit ben gaan voeren had niks met zijn eczeem te maken, maar het valt me wel op dat hij veel minder sterk reageert op het al welig dansende muggenvolk. Dus misschien dat het toch indirect een gunstig effect heeft op zijn eczeem.
xkimmx schreef:Maar hoe komt het dan dat als ze dichterbij de zee staan minder last hebben? Toch zeker echt dat de muggen niet van de situatie daar houden.
xkimmx schreef:Maar hoe komt het dan dat als ze dichterbij de zee staan minder last hebben? Toch zeker echt dat de muggen niet van de situatie daar houden.