Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:03

Oh my, echt respect voor jou! _/-\o_
Echt zo knap dat je dit kan/doet.

Sterkte!

astridelise

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:35

Ik heb net de nieuwe foto's bekeken, wat goed dat de vooruitgang blijft voortzetten. Kom je zelf wel aan de verwerking van alles toe of staat dat op een laag pitje.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:46

Er zit duidelijk vooruitgang in :j Ik zal heel hard duimen dat er een spoedig herstel plaats zal vinden!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:08

Klijntje schreef:
Lukt het je allemaal nog, al die DA-bezoeken zullen best wat kosten, al is dat natuurlijk niet het belangrijkste. Anders wil ik best een inzamelingsactie houden hoor 8-)

Dat is een goed idee!! Zeker voor het geval de hengstenhouder niets bij draagt en er geen ziektekosten verzekering zou zijn.
Als je dat gaat organiseren Klijntje, kun je op een bijdrage van mij rekenen!

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:17

de wonden beginnen wel iets op te knappen. je kan er in ieder geval niet meer doorheen kijken. Heel veel sterkte ik duim nog steeds voor je door

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:30

Fijn dat er zo'n vooruitgang in zit!~Daar doe je het voor :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:31

inzamelings acties staat bokt niet toe

het ziet er al een stuk beter op
wanneer mag je die mesatran ( ?) gaan gebruiken?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:49

Wow, jullie zijn er nog niet, maar de verbetering is toch wel héél duidelijk te zien +:)+ !

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:46

Je kunt via de mail (buiten Bokt om dus) natuurlijk wel een actie houden; iedereen even een mail met PM sturen naar degene die het wil regelen. Die mailt het rekeningnr. rond, et voila) ;)

Fijn dat het beter lijkt te gaan met je pony. :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:51

Ondanks dat ik het TS van harte gun, denk ik dat je toch met zo'n inzameling heel voorzichtig moet zijn. Waarom voor de één wel en de ander niet..... Welke kriteria moet je aan voldoen om voor een dergelijke aktie in aanmerking te komen?

Maar goed, dit is toch een beetje off-topic. Hier draaien de duimen gewoon volop voor TS en haar paardje! Ik hoop dat ze nog steeds genoeg kracht kan putten uit de positieve reacties hier.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:23

countrygirl schreef:
am_vanes schreef:
oh meid, het is echt een enorme wond he? gelukkig lees ik dat het wel voorruit gaat..maar ach mijn hemel wat een wonden!

misschien een stom voorbeeld, maar ik heb ooit eens op tv een documentaire gezien over een mensen met wonden waar de huid aan t wegrotten was en niet wilde genezen. Tot mijn gruwel werden er daarbij maden ingezet! die vraten de dode huid weg en de wond was daarna keurig schoon...zou dat ook bij paarden bestaan??

Ik vind het geen stom voorbeeld hoor... dit wordt vaak zat gebruikt.
Alleen denk ik niet dat het in Nederland gebruikelijk is.
Maden vreten idd. dood vlees op, maar gezond weefsel tasten ze niet aan.
Wat je overhoudt is een brandschone wond.
Smakelijk gezicht, nee.....
Maar als je weet wat voor goed werk ze kunnen doen... vind je het misschien niet meer onsmakelijk.

Natuurlijk zijn er ook schadelijke maden! Die van de vleesvlieg bijvoorbeeld... die zitten vaak op schapen. Maar dat verhaal ga ik hier niet vertellen.. 8-)

Het wordt ook in Nederland wel gedaan net als bloedzuigers die worden soms ook op wonden neergezet om bepaalde vieze gedeeltes weg gehaald.
Mijn opa ging met zijn wonden in het water liggen dan aten de visje het dode vlees (indonesië)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:30

Ik denk wanneer een inzamelingsactie op touw wordt gezet door medebokkers dat het niet aan bepaalde criteria hoeft te voldoen. Iedereen is vrij om daar aan mee te doen. Wel zie ik graag dat dit geld rechtstreeks naar Waterlelie word overgemaakt, dan weten we allemaal dat het ook op plaats van bestemming is. Ik ben in ieder geval van de partij. Van hieruit ook nog steeds de hoop op een goede afloop.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:29

Super hoor dat het alweer wat beter gaat!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:42

Hallo lieve medebokkers,

Weinig nieuwe veranderingen...ze is nog steeds lekker buiten aan het spelen.
En voelt zich zichtbaar goed.
Het voorstel van een soort actie vindt ik zelf wel echt superLIEF...ik heb een keuze gemaakt voor mn pony maar heb idd eerst heel goed na moeten denken over hoe ik dit allemaal bekostigen ga.
Het is niet makkelijk dat is een feit, maar om daardoor nou de keuze te maken om haar in te laten slapen...is voor mij geen optie.
Jullie berichtjes en medeleven worden idd heel erg gewaardeerd enhouden ons allen op de been.
Zodra ik weer nieuws heb plaats ik het.
Oh ja ik wil nog wel even meldenm dat ik helemaal niets meer gehoord heb van de hengsteigenaar en dat ik het denk ikook maar laat zo...ik wil geen rechtzaken ed...want ook daar heb ik echt de financiele middelen niet toe...dat stop ik dan liever in mijn pony!!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:00

Heel verstandig hoor, steek je energie (en geld) maar lekker in je pony. Daar heb je veel meer aan!

Fijn om te lezen dat ze zich toch ondanks alles redelijk goed voelt.

Kwendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:20

Waterlelie mijn bewondering voor jou en je pony worden met de dag groter. Ik vind dat je het super doet +:)+ . Ik heb de foto's vanaf het eerste moment gezien en zie dat er idd al veel verbetering is. Natuurlijk zijn jullie er lang nog niet maar dat het goed gaat komen ben ik zeker van overtuigd :D .

Wat de hengstenhouder betreft daar heb ik geen goed woord voor over :( . Als je een beetje medeleven in je ziel hebt laat je in ieder geval iets van je horen al is het alleen maar even om te informeren hoe het met de pony gaat. Nee voor zulke mensen kan ik geen respect opbrengen. Maar mensen zoals jij die verdienen dubbel respect :j

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:45

Goedenavond,

Vanavond bij het spoelen van de wond is het hele stuk vet wat je nog zag zitten er in zijn totaliteit uitgekomen.
Er zit nu dus echt een gat in de hals, en je kan zo van de ene kant van de hals naar de andere kijken en je kan er met bijna 4 vingers doorheen.
De huid eronder is wel mooi schoon en ook mooi roze.
Voor de rest gaat het heel goed met haar....ze nam vanavond echt een spurt door het land al bokkend en vliegend :D
Ik ga morgen even overleg hebben met de dierenarts en zal dan ook even nieuwe fotos maken.
De wondranden gaan wel heel goed dicht al....er zit meer dan 10 cm weer vast,
Morgen dus meer nieuws!
Laatst bijgewerkt door waterlelie48 op 29-06-09 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:50

Jeetje zeg, wat een verhaal. Het knapt wonder boven wonder aardig op. Veel sterkte!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:54

aaah gelukkig dat ze weer helemaal opknapt.

ik heb de foto's aan mijn vader laten zien en die schrok zich kapot(hij heeft niet veel verstand van paarden)

ik snap dat je geen rechtszaken wilt ivm met die hengstenhouder en dat je het geld liever in je pony stopt.
maar als je iemand kent die iets met de juridische kant heeft te maken vraag wat jouw kansen zijn.

want dit kan ej wel op hem verhalen *ofzo iets*

en dat zegt een 17-jarige puber :=

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:20

Wat een vreselijke wonden heeft die hengst veroorzaakt!
Kan niet begrijpen dat een hengstenhouder niet oplet hoe zijn hengst zich gedraagt t.o.v. een nieuwe merrie. Bestaat er nog zoiets als verantwoordelijkheidgevoel?!

Heel veel sterkte en succes met het verzorgen van de wonden! Zal inderdaad nog een poos gaan duren maar komt vast goed!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:34

Uiteraard niets dan respect voor jou en je besluit het wat de hengstenhouder betreft het erbij te laten, maar....... zou je toch niet bij iemand met wat verstand van rechten een en ander kunnen navragen? Ik snap heel goed dat je je geld liever in je paardje steekt, maar je kan hem toch wel even flink aanpakken zodat hij deze zéér grove fout niet nog een keer met iemand anders zijn merrie maakt.
Misschien hoef je nu niet direct veel energie hierin te steken, en volstaat gewoon een aangetekende brief waarin je hem aansprakelijk stelt. Was hier op bokt niet iemand die daar verstand van heeft?
Ik smijt er even een engeltje tegenaan voor jullie ;) Afbeelding

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 02:27

Hoi Waterlelie,
Wat een verhaal van jouw merrie!
Allereerst mijn bewondering voor jou! Ik heb stil meegelezen maar moet nu gewoon wat schrijven.
Wonden zien er naar omstandigheden wel beter uit. Jammer dat er nu wel een gat is. Als het goed geneest groeit er vanzelf weer "vlees"naar elkaar toe.
Hoe en met wat worden de wonden nu eigenlijk schoongemaakt en verzorgd?( is een beetje uit interesse, ben zelf verpleegkundige)
Hoe doe je dat nu met dat warme weer? Dit ivm al dat vliegspul wat nu weeldelijk rondvliegt?
Ik wens je veel succes bij de genezing van die wonden. Ik zal jullie in de gaten houden.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 03:17

waterlelie48 schreef:
Goedenavond,

Vanavond bij het spoelen van de wond is het hele stuk vet wat je nog zag zitten er in zijn totaliteit uitgekomen.
Er zit nu dus echt een gat in de hals, en je kan zo van de ene kant van de hals naar de andere kijken en je kan er met bijna 4 vingers doorheen.
De huid eronder is wel mooi schoon en ook mooi roze.
Voor de rest gaat het heel goed met haar....ze nam vanavond echt een spurt door het land al bokkend en vliegend :D
Ik ga morgen even overleg hebben met de dierenarts en zal dan ook even nieuwe fotos maken.
De wondranden gaan wel heel goed dicht al....er zit meer dan 10 cm weer vast,
Morgen dus meer nieuws!

Waterlelie, iemand hier in het topic vroeg of je merrie nog veel pijn had.
Daar was ik dus ook nieuwsgierig naar.
Mijn ervaring met mijn quarter indertijd was dat ik het idee had dat ze er niet zo veel van voelde toen het eenmaal weer begon te genezen. Ik kon gewoon spoelen etc. ze verzette geen pootje...
Wat is jouw ervaring?

Groetjes, en je gaat super!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 04:34

Wat heerlijk dat het de goede kant op gaat! wat moet dit vreselijk zijn voor jou en je pony.... heel veel sterkte en op naar een gezonde merrie!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:45

toch jammer dat al het vet is afgestorven, kan daar nog iets terug komen of wordt dat een deuk ?

wel fijn dat ze zich zo goed voelt en de behandeling niet te erg