Zammie schreef:Hihi ik ken het verhaal helemaal!!!Kan natuurlijk vragen of er (er werkt wel een vrouwelijk DA, maar weet niet of ze paarden doet) iemand anders zou willen komen. Het vreemde is dat toen Zam net geboren was er ook een DA langskwam (bij toeval, omdat hij nieuwsgierig was of het veulen er al was, deze DA had Tormanda tijdens de opvoelen enz. behandeld bij de hengstenhouder en woonde een paar huizen verderop) en deze hem meteen een veulenprikje wilde geven. Zam had op dat moment nog niet gestaan, maar ging op z'n knieen voor hem weg en ik moest hem toen in de houdgreep vasthouden. Het zat er al vanaf jongs af in. (niet geprikt te willen worden)
Dendie is ook al helemaal over zijn toeren als er maar een DA (of man) naar hem kijkt! Hij valt zelfs niet te enten of alleen maar na te kijken.... Ook ontstaan na een intensieve behandeling jaren geleden, hij kreeg toen bij zijn oog injecties (in het slijmvlies) een aantal dagen achter elkaar. En Den lijkt dan idd heel erg eng, maar eigenlijk is hij doodbang. Maar ook paarden maken in het nauw rare sprongen kan ik vertellen.... Gelukkig kennen mijn dierenartsen hem, "oooh dat rillende sprietje!". Dus als je/ iemand nog oplossingen weet tegen DA-angst, let me know 
@ booster; Deken op zodra de **muggen er weer zijn... meestal zo bij 13 a 15 graden of windstil... Maar hij staat nu nog ff lekker bloot op het land