[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dendie

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:16

Zammie schreef:
Kan natuurlijk vragen of er (er werkt wel een vrouwelijk DA, maar weet niet of ze paarden doet) iemand anders zou willen komen. Het vreemde is dat toen Zam net geboren was er ook een DA langskwam (bij toeval, omdat hij nieuwsgierig was of het veulen er al was, deze DA had Tormanda tijdens de opvoelen enz. behandeld bij de hengstenhouder en woonde een paar huizen verderop) en deze hem meteen een veulenprikje wilde geven. Zam had op dat moment nog niet gestaan, maar ging op z'n knieen voor hem weg en ik moest hem toen in de houdgreep vasthouden. Het zat er al vanaf jongs af in. (niet geprikt te willen worden) Haha!
Hihi ik ken het verhaal helemaal!!! Gestoord Dendie is ook al helemaal over zijn toeren als er maar een DA (of man) naar hem kijkt! Hij valt zelfs niet te enten of alleen maar na te kijken.... Ook ontstaan na een intensieve behandeling jaren geleden, hij kreeg toen bij zijn oog injecties (in het slijmvlies) een aantal dagen achter elkaar. En Den lijkt dan idd heel erg eng, maar eigenlijk is hij doodbang. Maar ook paarden maken in het nauw rare sprongen kan ik vertellen.... Gelukkig kennen mijn dierenartsen hem, "oooh dat rillende sprietje!". Dus als je/ iemand nog oplossingen weet tegen DA-angst, let me know Ja

@ booster; Deken op zodra de **muggen er weer zijn... meestal zo bij 13 a 15 graden of windstil... Maar hij staat nu nog ff lekker bloot op het land Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:16

de bilt is wel een eind rijden zeg! vanaf hier is dat wel 1,5 uur.
nou vind ap trailers wel leuk,maar toch vind het wel ver hoor Knipoog

ik ga Subli Zonder voeren... Schijnheilig

ik loop al tijden te roepen dat dat beetje melasse in het voer helemaal niet erg is en blablabala...
maar apje heeft ontzeeeeeettend last van tandsteen steeds dus wil ik suikervrij gaan voeren Tong uitsteken

en zal best dat die tandsteen komt doordat zijn ph in de mond anders is,maar nu heb ik wel mooi een smoesje om dat voer te gaan halen Haha!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:52

oke dank je wel welke maand is dat meestal en moet het snachts 13 tot 15 graden zijn of overdags

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:03

Beste bokkers,

Een tijd geleden ben ik iemand tegen gekomen, die een cosmeticalijn heeft op basis van nertsenolie. Ik was zeer geintresseerd in het product omdat het hielp tegen psoriasis ( heb zelf psoriasis) en eczeem. Het product wordt ook gebruikt in ziekenhuizen en zorginstellingen voor mensen met extreme eczeem of andere huidproblemen. Ik deze cosmeticalijn uitgeprobeerd en begon al vrij snel te zien dat mijn psoriasis weg ging. Vervolgens heb ik in mijn kennissen kring die last hadden van eczeem, het product laten gebruiken. Deze waren ook zeer positief over het product.
Dit bracht mij op het idee om te kijken of ik dit kon omzetten in een product wat ook gebruikt kon worden voor dieren. Ik ben gaan praten met de producent en hebben gezamenlijk de olie omgezet zodat deze ook gebruikt kan worden voor dieren. Vervolgens heb ik een paard van een kennis met maneneczeem behandeld met het product. Met een positief resultaat. De huid herstelde goed en het paard had minder jeuk. Al gauw liep het dier weer vrolijk in de wei zonder er erg last van te hebben. Meerdere vrienden en kennissen hebben het product gebruikt bij hun paard en waren ook allemaal positief over de werking. Dit heeft mij doen besluiten om het product op de markt te gooien samen met de producent.
Bij deze verkoop ik het product vanaf deze week. Ik zal wat meer vertellen over de nertsenolie.

De nerts is een wonderlijk diertje, met de lichtste, soepelste en... duurste pels die er is. Maar er is méér, op het medische vlak : een gekwetste nerts geneest zichzelf op een spectaculaire manier, zonder dat de verwondingen het minste spoor nalaten ! Dit is het enige dier dat géén huidziekten kent.

Nertsolie is een natuurlijk product , afkomstig van de nerts en bevat géén chemische toevoegingen.
Nertsolie dringt gemakkelijk in de huid en is daardoor niet vet.

Het is aan te bevelen bij eczeem, schilferige huid, en slechte conditie van de huid.

De bijzonder eigenschappen van nertsolie
- Heeft uitwerking op maneneczeem, jeuk, schilferige huid en overige eczemen
- helpt de huid te verachten
- Verbetert de veerkracht van de huid
- Revitaliseert het haar
- Werkt verzachtend
- werkt doeltreffend afschilfering van de huid
- Geeft droog en dof haar weer de natuurlijke glans

Ik wil niet zeggen dat het meteen weg gaat en dat je paard er nooit meer last van krijgt, maar merk wel dat het goede resulaten afleverd en dat de mensen in mijn omgeving zeer positief zijn op de uitwerking bij hun paarden.

Dit product kan nu voorlopig alleen nog bij mij besteld worden, ben wel van plan om het in de toekomst onder te brengen bij ruitersportzaken etc.

Voor meer informatie kun je mij een pm sturen Knipoog
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 27-02-08 21:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:04

booster schreef:
vanaf wanneer moet de exceemdekens er weer op?

Wanneer jij denkt dat je pony/paard er last van heeft

Die van mij heeft hem afgelopen weekend op gekregen...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:16

lovely82 schreef:
Beste bokkers,

Voor meer informatie kun je mij een pm sturen Knipoog

Was pb...

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:49

dat zal dan de nertsolie van Mylene zijn? ik persoonlijk vind het niet kunnen dat je deze olie uberhaupt maar op de markt brengt, want er worden dus nertsen gefokt voor bontjassen (wat ik ook per definitie niet vindt kunnen) en daar wordt dan weer de olie van gemaakt...maar goed dat is mijn mening..
en dan daarbij als je iets op de huid smeert zal dat vast wel verzachten maar de oorzaak komt van binnenuit en daar zul je dan zeker ook de aanpak moeten zoeken, dus niet alleen er iets OPsmeren..

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 07:48

Josefien schreef:
dat zal dan de nertsolie van Mylene zijn? ik persoonlijk vind het niet kunnen dat je deze olie uberhaupt maar op de markt brengt, want er worden dus nertsen gefokt voor bontjassen (wat ik ook per definitie niet vindt kunnen) en daar wordt dan weer de olie van gemaakt...maar goed dat is mijn mening..
en dan daarbij als je iets op de huid smeert zal dat vast wel verzachten maar de oorzaak komt van binnenuit en daar zul je dan zeker ook de aanpak moeten zoeken, dus niet alleen er iets OPsmeren..

Nee het is niet de nertsolie van Mylene deze heeft namelijk meerdere toevoegingen in het product. De nertsolie wordt wat velen mensen niet weten in heel veel cosmetische producten gebruikt, maar ook bijvoorbeeld in shamppoos, conditioners etc. En over het fokken van nertsen, dat blijft een welles nietus spelletje, er worden ook koeien gefokt voor het vlees en de huid, bont is verkeerd maar we rijden grotendeels allemaal op leren rijzadels, lopen op leren schoenen etc. Zo kunnen we wel doorgaan maar het blijft een welles nietus spel. Als je mijn verhaal goed heb gelezen, heb ik duidelijk vermeld dat ik niet zeg dat het er van over gaat, maar dat het verzacht en uitwerking heeft. En als het helpt om het leven van je paard verdragelijker te maken, is het toch het proberen waard?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:34

ik wil eigenlijk dat soort producten niet gaan gebruiken, ik vind nertsen veel te leuk om in een potje te stoppen Haha!
zijn zat andere zalfjes waar geen beestjes inzitten.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:26

AngelsDitch schreef:
booster schreef:

oke bedankt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:35

AngelsDitch schreef:
booster schreef:

wow dat is snel, zijn er nu alweer vliegen bij jullie?

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:15

Ik wil me ook graag even melden in dit topic, ik heb een fjorden merrie met zomereczeem. Heb vorig jaar vanalles geprobeerd, maar was er niet erg tevreden over, dus ik zal dit topic erg in de gaten houden voor tips enzo Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:37

Welkom dan maar kissielover Lachen
Ik ben ook nog steeds op zoek naar hét wondermiddel.
Ik heb wel een boekje binnen over zomereczeem waar wat middeltjes in staan die er wel goed uitzien.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:27

lovely82 schreef:
Hoofdzakelijk wordt een nerts gefokt voor de bont, de huid wordt er dan afgehaald, de vet onder de huid wordt omgesmeld tot olie en wordt verwerkt tot cosmetica of medicijnen etc..

Scheve mond

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:28

Boos!

ik zag die kleine rotkrengen vandaag vliegen!!!!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:31

ik heb wel andere mugjes en van die hele kleine vliegjes gezien, maar nog geen ZEmugjes... Zal met dit weer wel niet meer zolang duren. heb jij de ZE deken al op ellepel?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:32

ik heb nog niks gezien

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:35

Sodeletuut schreef:

Jeps helaas wel... baalde ook enorm... Ze zaten al vollop in haar manen... zucht

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:36

AngelsDitch schreef:
Sodeletuut schreef:

Jeps helaas wel... baalde ook enorm... Ze zaten al vollop in haar manen... zucht

sooo gelukkig hier nog nergens geen last van.
mij is ooit verteld dat je die vliegjes zo klein zijn dat ze amper voor het blote oog te zien zijn, alleen als ze in een hele zwerm vliegen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:37

ja ik weet niet,maar ik zag van alles vliegen vandaag, hommels en bijen en prikvliegen en volgens mij zelfs een zwaluw!
van die heeeeeele kleine vliegjes, van die zwermdingen, gewone en witte vliegjes?

ik wil de eczeemdeken wel op doen,maar appie hoest nou net niet meer en vind het eigenlijk best fris nog.
ben als de dood dat ik te snel ga en meneer weer verkouden word.

erg he. Bloos

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:44

e zijn heel klein.... die in haar manen zaten

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:46

AngelsDitch schreef:
e zijn heel klein.... die in haar manen zaten

ik weet niet..
mij is ook verteld dat ze zwart zijn?
verder doe ik de eczeem deken ook nog niet op hoor, het vriest snachts nog dus nog nergens voor nodig.. tenzij je pony al aan het schuren is Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:46

ik heb zelf ook als het zomer is en ik met een paard bezig ben (longeren, met rijden geen last) dat die krengen onder m'n staart prikken. je kunt ze wel zien, maar zijn inderdaad erg klein...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:50

dit zijn ze als het goed is:
Knutjes (Culicoides soort)
Afbeelding
knutjes
Lengte 1-2 mm, mei-augustus.
Kenmerken
Zeer kleine, enigszins gedrongen mugjes, vaak met gevlekte, smalle vleugels en een steeksnuit.

bonita33:
maar als je dier al schuurd ben je al te laat he?
je moet dat schuren eigenlijk voor zijn

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:51

ielw wt zien ze er zo eng uit