MachoPablo schreef:Wie dat Klitten iets spul van de kruitvat is echt top spul !
Ja he

Werkt hier ook kei goed!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
line18 schreef:@assebassie welke magnesium is het beste ik vind er zo veel op internet.
myk_en_shant schreef:Vraagje een kennis van mij zit in een situatie, had een pony gekocht in het voorjaar halverwege april, niks niet te zien of de pony eczeem heeft/ had. Halverwege juli begint de pony toch te schuren.
Kan het dat de pony halverwege eczeemseizoen, van uit het niets begint te schuren. Kan dit wat anders zijn dan eczeem.
Pony zit trouwens ook wat dof in zijn vacht.
ellepel schreef:myk_en_shant schreef:Vraagje een kennis van mij zit in een situatie, had een pony gekocht in het voorjaar halverwege april, niks niet te zien of de pony eczeem heeft/ had. Halverwege juli begint de pony toch te schuren.
Kan het dat de pony halverwege eczeemseizoen, van uit het niets begint te schuren. Kan dit wat anders zijn dan eczeem.
Pony zit trouwens ook wat dof in zijn vacht.
Appie begon dit jaar ook pas laat te schuren , ook pas in juni.
en die heeft zeker weten zomerecxeem.
Omgeving, temperatuur etc doen er veel toe.
Maar, dof in de vacht zou ik bloedonderzoek laten doen, zeker ook laten prikken op seleniumtekort.
Als het dier sober is gevoerd met te weinig vitamines kunnen ze daar tekort aan krijgen en dat kan jeuk tot gevolg hebben.
En bloedworm trouwens ook,, dus zou ze aanraden om alles even na te kijken![]()
Ik heb het idee dat die dermielzalf wel wat doet, de huid lijkt bij appie op zijn hoofd al wat rustiger te worden.
Hij staat weer op stripbegrazing, hij had me toch echt teveel jeuk in zijn staart en dat komt door teveel gras bij hem.
Zo staan ze nu
[ [url=m/TkQrpf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op dit blok zitten bijna geen dazen, lekker open dus dat scheelt!
Dazen zitten toch veel bij bomen en bosjes merk ik
assebassie schreef:Ik dacht dat citraat het best opneembaar is, er is hier een topic over magnesium gebruik, hier kun je veel ervaringen in vinden.
[VS] Magnesium gebruik, merken jullie verschil?
Ik had het eerst van Puur, toen van de paardendrogist eigen merk, en nu geef ik het van 't kruitvat, weet nog niet of dat veel doet, ben benieuwd, gewoon even proberen.
Er is inderdaad heel veel op de markt, maar misschien toch wel de moeite waard om het te proberen.
Straks stop ik een poosje en dan kijken of ik er wat van merk.